Storebror/søster med til fødsel? (Med afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

LLN

DLM skriver:

Det kommer an på hvordan den næste bliver, for kunne godt tænke mig at føde hjemme næste gang, men man ved jo aldrig. Men ellers hvis det er om dagen skal han da med på hospitalet og sidde sammen med bedstefar og onkel i venterum mens hans far og mormor er inde ved mig, så kan han komme ind når lillebror eller søster er født

Hvorfor ikke vente hjemme - det kan da være rigtig længe at sidde i et venterum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Nettemor

fairlady skriver:

Så har barnet måske også mulighed for at slappe af på en anden måde, hvor barnet også har sit eget værelse og legetøj og det bliver ikke en venteposition på samme måde

Ja det er nok sådan noget jeg tænker. Men synes stadig at et helt lille barn ikke skal være der selv om det er hjemmefødsel. Men tror de hurtigere kan være med der.. De kan jo vælge at gå i haven (hvis man har sådan en) Eller gå på værelset og lege eller se tv eller sådan noget.. På et sygehus er alle meget på.. Man kan ikke bare gå ud i køkkenent og smøre sig en mad osv..

Anmeld

4. juli 2012

tarkoflen

Jeg har nok lidt svært ved at se, hvad nogen af jer skulle få ud af det? Også selvom han skal sidde i venteværelset og vente på at du havde født... Det kan dælme blive mange lange timer, hvis du ikke er en hurtigføder

Jeg var 6 år da min lillebror blev født. Han blev født om natten og mine forældre ringede straks hjem og spurgte om jeg ville op og se ham... Men det så jeg ingen grund til jeg ville bare sove, for som jeg sagde til dem, så kunne jeg jo se ham næste morgen

Jeg tror mere der er forældrenes behov, at storebror/-søster hurtigt skal se baby end det er barnets behov

Anmeld

4. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Nej, den oplevelse kan de få når de selv skal have børn.

Anmeld

4. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
tarkoflen skriver:

Jeg har nok lidt svært ved at se, hvad nogen af jer skulle få ud af det? Også selvom han skal sidde i venteværelset og vente på at du havde født... Det kan dælme blive mange lange timer, hvis du ikke er en hurtigføder

Jeg var 6 år da min lillebror blev født. Han blev født om natten og mine forældre ringede straks hjem og spurgte om jeg ville op og se ham... Men det så jeg ingen grund til jeg ville bare sove, for som jeg sagde til dem, så kunne jeg jo se ham næste morgen

Jeg tror mere der er forældrenes behov, at storebror/-søster hurtigt skal se baby end det er barnets behov

Det var ligesom min søster... jeg blev født om aftenen, og min storesøster blev også spurgt om hun ville op og se mig, eller overnatte hos naboen og komme op og se mig dagen efter.. og hun ville sgu også bare sove. - så vigtig var jeg åbenbart ikke

Anmeld

4. juli 2012

tarkoflen

Problembarnet skriver:

Det var ligesom min søster... jeg blev født om aftenen, og min storesøster blev også spurgt om hun ville op og se mig, eller overnatte hos naboen og komme op og se mig dagen efter.. og hun ville sgu også bare sove. - så vigtig var jeg åbenbart ikke

Min lillebror er meget vigtig men ikke vigtigere end søvn

Anmeld

4. juli 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg syntes nej medmindre barnet er

14-16-18-? år.

Men derunder nej.

Min søns fætter på 17 år var med til sin nevø/gudbarns fødelse men han ville gerne men ikke klippe navlesnor.

men han kom kl 8.00 og der tog de vand og kl 8.27 var Tobias født og han klippe så nevlesnor uden og tøve .Han stod helt oppe hved mig imens og holde min hånd så han så ikke det vildt før da han skulle klippe navlesnoren.Så endelig var han jo kun med de sidste 27 min .Han var på arbejde og kom så sammen med min svigerfar derop.

Jeg syntes barne skal være nået større ikke 2-12 år men derefter hvis dette ille dette.For det kan jo tag timer eller dage og det kan jo ende ud i nået skidt desværre også.

Men min søn var 5½ år have i ingen hjælp af hente da hans lille søster kom til verden hjemme i stuen.Men han sov pyha i mens hele forløbe på sit værelse med lukke dør sammen med en fælles ven + min daværene svigermor var der også, min datters far + 2 jdm.

Min datter er født den 13/8-2006 en søndag aften kl:22.06 hjemme i stuen i stort fødekar og benjamin så første sin lille søster kl 8.10 næste morgen.

Mvh Henriette

Anmeld

4. juli 2012

DLM

Muhmi skriver:

Det var nok også som du beskriver det at jeg mente Sådan ude og vente mens mor føder og når lillebror/søster er født så kunne han komme ind og sige hej

Anmeld

4. juli 2012

DLM

LLN skriver:

Hvorfor ikke vente hjemme - det kan da være rigtig længe at sidde i et venterum.

det kan han også sagtens, men på det tidspunkt vi håber på en mere vil han være omkring 5, så hvis han vil med skal han da ha lov til det, så må vi pakke noget underholdning til ham men man kan jo aldrig vide så det finder vi ud af til den tid

Anmeld

4. juli 2012

sabi1979

Jeg syntes ikke man skal have små børn med til en fødsel, men jeg kan læse at det vil du ikke alligevel, det tror jeg ikke du vil fortryde

Sabrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.