Altså jeg måtte lidt "tvinge" min kæreste med vores første barn. 
Han var meget bange for at få barn, men jeg var træt af mænd der ikke ville forpligte sig pga tidligere kærester. Så jeg sagde til ham at enten så kom vi igang med et barn eller også smuttede jeg. Jeg var 22 og han 25, så det hastede måske ikke, men vi havde jo et fantastisk forhold og har altid ønsket at blive mor.
Han indvilgede lidt modvilligt og det gik da heller ikke så godt, da barnet kom til verden. Så bebrejdede da også mig selv jeg havde presset ham ud i det, når han egentlig ikke var parat. Vi kæmpede for forholdet i mange år, flyttede fra hinanden og sammen igen nogen gange. 
Idag efter 11 års bekendtskab har vi det bedre end nogensinde og blev sidste år forældre for anden gang og vi venter nu endnu et barn og det var faktisk ham der "overtalte" mig til det, da jeg troede at vi stoppede ved to. Det var nok ikke så svært at overtale mig skal nok lige siges. 
Han har sagt mange gange til mig gennem årene at han er glad for jeg "pressede" ham til vores første barn, for ellers havde han nok aldrig fået børn. Så havde han nok ikke turde, hvis han ligesom havde beslutningsgrundlaget. 
Så fortryder intet, men nu gik det jo også godt og det er jo langt fra sikkert det er sådan for andre. Så generelt skal man jo være parat til det for ellers har det jo konsekvenser både for barnet og forholdet, men kan godt forstå du har det sådan og tror mange piger/kvinder oplever at have det sådan.
Det er nogen gange en større beslutning for en mand at tage. Håber dog det lykkes for dig og at han selv får lyst til det uden du behøver overtale ham. 
Anmeld