Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Helt ærligt;
Da jeg var til md og fik bekræftet, at jeg ventede en dreng, var jeg også skuffet og også lidt ked af det.
Jeg har en datter i forvejen, og jeg tænkte, at det ville være så meget nemmere med en pige mere - især når jeg skulle være alene med dem.
Hele resten af min graviditet gik jeg rundt med den følelse i kroppen. Jeg var bange for, jeg ikke ville kunne elske ham, når han nu ikke var en pige, og jeg havde en masse andre tanker i den dur.
Den dag han kom til verden, glemte jeg alt om disse tanker - og at jeg overhovedet havde haft dem. For han var/er den mest perfekte lille dreng i verden, og jeg ville ikke bytte ham for 1000 døtre.
En uges tid efter fødslen spurgte en veninde, hvordan jeg havde det med de følelser, nu hvor han var her, og det var først der, jeg kom i tanke om, at jeg overhovedet havde tænkt sådan.
Jeg er i dag glad og taknemmelig for at være mor til den dejligste dreng og pige, og intet kunne gøre mig mere lykkelig.
De følelser, du har, kan du intet gøre ved lige nu. Men jeg vil råde dig til at tale med din mand eller en veninde om det, da det hjælper at få det ud i det åbne.
Og lur mig om du ikke om 20 uger skriver, at du nu er den lykkeligste mor til en dejlig søn, du ikke ville bytte for noget i verden

Anmeld