Ked af det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Der er vel ingen lighed med en sløv padde som mand og så kvinder der udsættes for vold??

Og det kan da heller ikke ligestilles med at man ønsker sit barn ikke var til ,eller??

Er der en lighed mellem en kortvarig følelse af skuffelse over ikke at vente en pige og at kæmpe i årevis for en graviditet? Kvinden med den sløve mand skal vel heller ikke ytre sig negativt om ham, for der er masser af undertrykte og voldsramte kvinder i verden, der kun kan drømme om bare at have bøvl med at få manden til at støvsuge. 

Jeg forstår simpelthen ikke, at det er så svært at læse sig til, at TS ikke nærer et brændende ønske om, at barnet ikke var til  - hun har tænkt tanken, hun er ked af at have tænkt den, og hun henvender sig her for at få hjælp til at komme videre fra de dumme tanker. Du og enkelte andre får det til at lyde, som om hun beder om hjælp til at skaffe sig af med fosteret! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
norby skriver:

nej hun skriver hun havde tænkt tanken at hun ikke ville have det alligevel selvom det ikke var det hun ønskede.. 

jeg konstaterede bare hun skulle være lykkelig over det.. Det var alt.. den tanke burde hun slet ikke have, selvom hun gerne ville have en pige og ikke en dreng. 

der var ikke noget negativt i det.. selvfølgelig har man ret til art være skuffet men synes det er synd for hendes kommende barn at hun tænker tanken. 

ej come on. Hun kommer da til at elske det barn uanset om hun havde den her tanke eller ej. Det er da noget fis!!

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

Er der en lighed mellem en kortvarig følelse af skuffelse over ikke at vente en pige og at kæmpe i årevis for en graviditet? Kvinden med den sløve mand skal vel heller ikke ytre sig negativt om ham, for der er masser af undertrykte og voldsramte kvinder i verden, der kun kan drømme om bare at have bøvl med at få manden til at støvsuge. 

Jeg forstår simpelthen ikke, at det er så svært at læse sig til, at TS ikke nærer et brændende ønske om, at barnet ikke var til  - hun har tænkt tanken, hun er ked af at have tænkt den, og hun henvender sig her for at få hjælp til at komme videre fra de dumme tanker. Du og enkelte andre får det til at lyde, som om hun beder om hjælp til at skaffe sig af med fosteret! 

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

KakaoDrik skriver:

TS,tænk mindre på de barnløse for det her er dit liv. Ikke deres. Dine tanker dine følelser er vigtigere end alle herindes,for du og din familie er jeres livs centrum,og jeg lover dig,at der er en grund til at du skal føde en søn. Du vil elske ham så uendelig højt,men lige nu skal du bare tilvende dig kønnet. Det kan tage tid,men det betyder ikke at du vil elske ham mindre end hvis du havde ventet en datter. Han bliver fantastisk 

du har fuldstændig ret

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

mor:) skriver:

man kan jo sammenligne alle ting her i livet. Det kan man jo blive ved og ved med og så kan man jo lige pludselig ikke være ked af noget som helst for der er jo andre som har det værre og godt vil være i personens sko. Det vil der jo altid være hvis man sammenligner. 

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor ts skal forholde sig til andres barnløshedsproblemer. Hun er så heldig at hun godt kan få børn og ja trods alt føler hun sådan og man kan ikke bestemme hvad man føler og ja det er en normal reaktion, selvom det er noget tabubelagt.

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Mor og meget mere skriver:

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

er så glad for at hører jer som virkelig støtter en , det er så dejlig at hører

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Anonym skriver:

er så glad for at hører jer som virkelig støtter en , det er så dejlig at hører

Det er heller ikke rart at have haft den tanke som du har... Jeg havde den selv og det skammer jeg mig ikke over, der er en helt specielt grund til hvorfor jeg havde den tanke, den holder jeg privat, men den er bestemt ikke ugyldig... Jeg kan godt forstå at man kan have en masse skøre tanker mens man er gravid og selvfølgelig har man det, det er en kæmpe omvæltning, lige pludselig at skulle være én mere... Og så endda et uskyldigt lille væsen som man skal passe på hele ens liv...

De dumme tanker der hurtigt løber forbi men aldrig bliver til noget vil man få mange af også uden børn

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
norby skriver:

nej hun skriver hun havde tænkt tanken at hun ikke ville have det alligevel selvom det ikke var det hun ønskede.. 

jeg konstaterede bare hun skulle være lykkelig over det.. Det var alt.. den tanke burde hun slet ikke have, selvom hun gerne ville have en pige og ikke en dreng. 

der var ikke noget negativt i det.. selvfølgelig har man ret til art være skuffet men synes det er synd for hendes kommende barn at hun tænker tanken. 

Hvordan kan morens spontane tanker og umiddelbare skuffelse være synd for hendes kommende barn?? Hvordan kan han nogensinde påvirkes af det? 

Du må da have det grufuldt med det faktum, at en hel del graviditeter - uplanlagte - begynder med morens forskrækkelse, ærgrelse, fortrydelse og ønsket om abort - hvis du oprigtigt mener, at man som gravid ikke "bør" tænke negativt om noget, der vedrører barnet. 

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det er heller ikke rart at have haft den tanke som du har... Jeg havde den selv og det skammer jeg mig ikke over, der er en helt specielt grund til hvorfor jeg havde den tanke, den holder jeg privat, men den er bestemt ikke ugyldig... Jeg kan godt forstå at man kan have en masse skøre tanker mens man er gravid og selvfølgelig har man det, det er en kæmpe omvæltning, lige pludselig at skulle være én mere... Og så endda et uskyldigt lille væsen som man skal passe på hele ens liv...

De dumme tanker der hurtigt løber forbi men aldrig bliver til noget vil man få mange af også uden børn

tak for din støtte , det er så rart at læse dine indlæg for du virkelig kan se det for min side , hvordan det er at have det sådan, uden at føle sig unormal,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.