“den lille død” eller “dødens lillebror”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

Muhmi skriver:

Der er jo så en ret vigtig faktor der spiller ind i alt alt det her "Du er død når du sover emne" Problemet er at når man sover, så vågner man igen og dette gør man mange gange i løbet af sit liv... Men når man er død, betyder det at man aldrig nogensinde vågner igen og hjernen er kortsluttet... død.... hjernen er ikke død når vi sover, for vi kan stadig opfatte hvad der sker omkring os, i og med at vi vågner hvis vi hører en høj lyd, eller man kan tale til personen der sover og derved "styre" deres drømme og følelser mens de sover...

Så selvom det var spændende læsning så kan jeg ikke forstå at man kan sammenligne det at sove med at være definitivt død....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

dødsprocessen en af de processer, vi kender allerbedst – vi tænker bare ikke over det. Hvert eneste døgn forlader vi den fysiske verden, for når vi lægger os til at sove, og gør det, vi kalder “at falde i søvn”, forlader vi faktisk kroppen og den fysiske verden med vores bevidsthed. At fjerne bevidstheden fra kroppen svarer til at dø. Hjernen bliver nemlig bevidstløs – altså uden bevidsthed – gan ... ske enkelt fordi bevidstheden er til stede i en anden dimension. I denne dimension fungerer den levende og fuldt opmærksomt. Og efter et tidsrum, som vi kalder søvnperioden, vender den tilbage til den fysiske krop og den fysiske verden. Vores frygt for døden skyldes helt enkelt, at vi ikke kan huske, hvad vi foretager os om natten, og derfor oplever vi døden som noget ukendt. Problemet er, at vi ikke har en direkte relation mellem de to tilstande, og derfor er vi ikke opmærksomme på, at vi konstant forlader den fysiske verden og vender tilbage igen. Og som bekendt gør det ikke ondt at falde i søvn

Under søvnen bliver den energitråd, der er forankret i hjernen, afbrudt.”

“Ved døden afbrydes begge tråde eller forenes i livstråden … huset er tomt.”

Det er da en beroligende religion! 

MEN det har jo ikke meget med videnskaben at gøre.

Så egentlig er det blot - som så meget andet, vi læner os op ad i verden - en velmenende udlægning af noget ukontrollerbart og dermed skræmmende.

Man kan ikke tale om bevidsthed, når man samtidig taler om døden. Eller jo - selvfølgelig kan man det  - men det er bare ikke korrekt.

Hvis man endelig ønsker at fremføre budskabet, at vi alle kender døden - så vil det være mere på sin plads at sammenligne med den ikke-tilstand vi alle har ikke-oplevet før vi blev født!

Tro - det kan og må vi alle. 

At vide - det er en anden sag.

Anmeld

25. juni 2012

KakaoDrik

Det med at vide at der findes mere mellem himmel og jord,dem er jeg også en af der ved mere til end de fleste gør. Livet er vidunderligt..

Prøv  http://ihimlen.dk/index.php?i=Sjov-Test&u=KendDigSelv og svar ærligt og se resultatet

Anmeld

25. juni 2012

densmukkeline

Frk. Himmelblå skriver:

Det er da en beroligende religion! 

MEN det har jo ikke meget med videnskaben at gøre.

Så egentlig er det blot - som så meget andet, vi læner os op ad i verden - en velmenende udlægning af noget ukontrollerbart og dermed skræmmende.

Man kan ikke tale om bevidsthed, når man samtidig taler om døden. Eller jo - selvfølgelig kan man det  - men det er bare ikke korrekt.

Hvis man endelig ønsker at fremføre budskabet, at vi alle kender døden - så vil det være mere på sin plads at sammenligne med den ikke-tilstand vi alle har ikke-oplevet før vi blev født!

Tro - det kan og må vi alle. 

At vide - det er en anden sag.

flot fornumleret

Anmeld

25. juni 2012

densmukkeline

densmukkeline skriver:

flot fornumleret

formuleret*

Anmeld

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

densmukkeline skriver:

formuleret*

Kan faktisk bedre li' "fornumleret" 

Takker 

Anmeld

25. juni 2012

densmukkeline

KakaoDrik skriver:

Det med at vide at der findes mere mellem himmel og jord,dem er jeg også en af der ved mere til end de fleste gør. Livet er vidunderligt..

Prøv  http://ihimlen.dk/index.php?i=Sjov-Test&u=KendDigSelv og svar ærligt og se resultatet

jeg har lige prøvet testen. Er det ikke bare lidt et tilfælde?

hvad kan du forklare omkring dette med du ved mere? kan du evt, prøve uddybitere det herinde?

Anmeld

25. juni 2012

densmukkeline

Frk. Himmelblå skriver:

Kan faktisk bedre li' "fornumleret" 

Takker 

hahahahaha å gud hvor er du sød

Anmeld

25. juni 2012

densmukkeline

For de fleste mennesker er dødsprocessen den mest dominerende begivenhed i livet – men glem ikke, at den er en del af selve livet. Børn kan ikke forholde sig til døden, men før eller senere i livet begynder voksne mennesker at blive bevidste om, at livet uundgåeligt får en slutning. Måske forsøger vi at fortrænge døden, men vores kultur tillader det ikke. Utallige begivenheder i livet forsøger at få os til at tage stilling til døden. Døden har nemlig været det faste tema i menneskets lange kulturhistorie. Overalt dukker det op. Vi møder det i litteraturen. Vi kender det fra skuespilkun­sten. Fra opera til rock synges der om døden. Og i vore dage ser vi dødens tema gentaget igen og igen af filmindustrien.

Anmeld

25. juni 2012

Giraffen

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

det er ganske enkelt bare noget jeg studere meget i, for at forholde mig til dens goder. Da jeg engang selv har været nær døden som barn da jeg levede under fattig omstændigheder og blevet meget syg, og i dag altid har haft svært ved at være i roen. Det gir mig en klarhed i forbindelse med processen.

mht debatten er jeg så ikke enig. For mig ligger forskellen på døden og søvnen på konsekvenserne og endegyldigheden i døden. Fra søvn kommer udsovethed, hvile og overskud. Fra døden kommer ingenting. Derfor synes jeg ikke man kan sammenligne det i praksis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.