“den lille død” eller “dødens lillebror”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.969 visninger
83 svar
0 synes godt om
25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

dødsprocessen en af de processer, vi kender allerbedst – vi tænker bare ikke over det. Hvert eneste døgn forlader vi den fysiske verden, for når vi lægger os til at sove, og gør det, vi kalder “at falde i søvn”, forlader vi faktisk kroppen og den fysiske verden med vores bevidsthed. At fjerne bevidstheden fra kroppen svarer til at dø. Hjernen bliver nemlig bevidstløs – altså uden bevidsthed – gan ... ske enkelt fordi bevidstheden er til stede i en anden dimension. I denne dimension fungerer den levende og fuldt opmærksomt. Og efter et tidsrum, som vi kalder søvnperioden, vender den tilbage til den fysiske krop og den fysiske verden. Vores frygt for døden skyldes helt enkelt, at vi ikke kan huske, hvad vi foretager os om natten, og derfor oplever vi døden som noget ukendt. Problemet er, at vi ikke har en direkte relation mellem de to tilstande, og derfor er vi ikke opmærksomme på, at vi konstant forlader den fysiske verden og vender tilbage igen. Og som bekendt gør det ikke ondt at falde i søvn

Under søvnen bliver den energitråd, der er forankret i hjernen, afbrudt.”

“Ved døden afbrydes begge tråde eller forenes i livstråden … huset er tomt.”

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Søvnen kaldes “den lille død” eller “dødens lillebror” – og døden kaldes “søvnens storebror”. Vi dør faktisk hver eneste dag i forhold til vores fysiske krop. Vi er bare ikke vant til at sætte døden og søvnen i forbindelse med hinanden. Konklusionen er, at vi ikke alene har evnen til at forlade vores fysiske legeme – vi er endda utrolig gode til det. Derfor er der ingen grund til at frygte denne proces.

Der er hverken angst eller sorg i familien, hvis vi meddeler, at vi har besluttet at lægge os til at “dø” i en time eller to – simpelthen fordi vi i denne situation kalder processen en middagslur.

Det er ikke kun den daglige ud- og indstigning af det fysiske legeme, der medfører, at dødsprocessen er en kendt ting. Vi kender processen endnu bedre, fordi vi har gennemgået dødsprocessen utallige gange før. Døden er en af de begivenheder, vi kender allerbedst. Ikke alene fordi vi har oplevet den utallige gange, men mest af alt fordi det er en begivenhed, der hver gang har gjort et stærkt indtryk på os.

Anmeld

25. juni 2012

Nettemor

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Nettemor skriver:

forstår du ingenting eller er det hele for psykologisk?

Anmeld

25. juni 2012

Giraffen

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

jeg tror nu mere der er undren omkring hensigten med tråden, da dette ikke fremgår. I stedet ligner det en omgang copy-paste uden nogen egen indsats omkring oplæg til debat eller andet

Anmeld

25. juni 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Anmeld

25. juni 2012

Nettemor

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

Jeg tænker bare om det relatere til noget specielt siden du lægger det op?

Anmeld

25. juni 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

jeg tror nu mere der er undren omkring hensigten med tråden, da dette ikke fremgår. I stedet ligner det en omgang copy-paste uden nogen egen indsats omkring oplæg til debat eller andet

Lige præcis  

Desuden synes jeg den kommentar TS der kom med var MEGET flabet

Anmeld

25. juni 2012

Giraffen

Nettemor skriver:

Lige præcis  

Desuden synes jeg den kommentar TS der kom med var MEGET flabet

hehe også derfor jeg simpelthen ikke ku holde fingrene fra tastaturet 

Anmeld

25. juni 2012

FruStolpe

Det var da en underlig tråd...

Jeg tænker hvad er meningen med den, her på er forum der i den grad er så livsbekræftende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.