“den lille død” eller “dødens lillebror”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

MorDk

FruStolpe skriver:

Præcis.

Men mit ønske må være at jeg kan dø af alderdom uden sygdom.. Så har man haft et "helt" liv, og kan tage afsted med go samvittighed, så at sige

Sådan har jeg det også!!! Et langt liv uden sygdom og "smerte"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

FruStolpe

MorDk skriver:

Sådan har jeg det også!!! Et langt liv uden sygdom og "smerte"

det satser vi på

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

MorDk skriver:

og jeg ved godt jeg udvider denne tråd lidt... MEN hold op jeg er bange for DØDEN ift. at MISTE... OMG! Det er da bare den værste tanke. MEN tænker nu (efter at have læst din faktisk rigtig god tråd) at så længe personen ikke lider... så er der intet at skræmmes over. MEN det er bare ikke rart at tænke på at der er mange der kæmper en kamp mod sygdom osv. og man ved jo at nogle dør i smerte... Dette kan ikke lide at tænke ... (men kom selvfølgelig til at tænke på det...)

Undskyld det blev vidst ret rodet... (er heller ikke heeelt vågen endnu)

Ja, vi går herfra med ingenting. Vi kan ikke længere være en del af glæderne. Og hvor kommer vi egentlig selv hen? er det en ond cirkel vi ender i, som vi aldrig kan komme ud af igen? og hvordan skal verden dog fungere uden mig?

ja, så vil jeg også gerne helst dø som gammel, der hvor døden skræmmer de fleste - det når de endten er syge, som du selv nævner, man vil ikke herfra endnu, man har meget man skal nå - det er måden at dø på jeg tror vi fleste frygter

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

FrkLarsen skriver:

Jeg bliver jo klog inden dagen er omme 

Vidste intet af det du lige har skrevet, og så tror jeg da at jeg skal plante træer i min have, ha ha  

haha igang du må

Anmeld

25. juni 2012

MorDk

Ja, vi går herfra med ingenting. Vi kan ikke længere være en del af glæderne. Og hvor kommer vi egentlig selv hen? er det en ond cirkel vi ender i, som vi aldrig kan komme ud af igen? og hvordan skal verden dog fungere uden mig?

ja, så vil jeg også gerne helst dø som gammel, der hvor døden skræmmer de fleste - det når de endten er syge, som du selv nævner, man vil ikke herfra endnu, man har meget man skal nå - det er måden at dø på jeg tror vi fleste frygter

Det tror jeg også!!!

Jeg er bange for at dø i UHELD og med smerte!

Jeg vil dø som gammel...

Jeg vil opleve min dejlige søn, min kommende datter og min familie... mit liv! Uha tror jeg vil stoppe nu... får da helt tårer i øjnene... MEN døden er ikke noget at være bange for - det er jeg sikker på.

Men tænker... hvad sker der dog efter døden? Bliver der bare sort? Jeg magter ikke tanken om at "starte forfra" Tænk hvis man ikke bliver "nulstillet" ved en fejl? Det ville jo være frygteligt!!

Magter da ikke lektier, skole, kærestesorger, uddannelse mm igen *S*

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Giraffen skriver:

det er vel også op til en selv hvad årsagen skal være, men man sidder bare som læser og ved ikke om det er noget du lige faldte over - eller om du har gaft et dødsfald tæt på for nylig... då en simpel "her er noget jeg faldte over" er rigelig forklaring

det er ganske enkelt bare noget jeg studere meget i, for at forholde mig til dens goder. Da jeg engang selv har været nær døden som barn da jeg levede under fattig omstændigheder og blevet meget syg, og i dag altid har haft svært ved at være i roen. Det gir mig en klarhed i forbindelse med processen.

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

MorDk skriver:

Det tror jeg også!!!

Jeg er bange for at dø i UHELD og med smerte!

Jeg vil dø som gammel...

Jeg vil opleve min dejlige søn, min kommende datter og min familie... mit liv! Uha tror jeg vil stoppe nu... får da helt tårer i øjnene... MEN døden er ikke noget at være bange for - det er jeg sikker på.

Men tænker... hvad sker der dog efter døden? Bliver der bare sort? Jeg magter ikke tanken om at "starte forfra" Tænk hvis man ikke bliver "nulstillet" ved en fejl? Det ville jo være frygteligt!!

Magter da ikke lektier, skole, kærestesorger, uddannelse mm igen *S*

tja, det er her jeg er tom for ord. Da vi aldrig har kunne vækket en 'død' og spørge ham/hende om dødens vej. Men vi ser jo tit hvad der sker med et dyr der for lov at ligge... og det er hvad der i virkeligheden sker! vi blir lavet om til muld.

men om vi lever videre i en andens krop, er der også noget om.

Anmeld

25. juni 2012

MorDk

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

tja, det er her jeg er tom for ord. Da vi aldrig har kunne vækket en 'død' og spørge ham/hende om dødens vej. Men vi ser jo tit hvad der sker med et dyr der for lov at ligge... og det er hvad der i virkeligheden sker! vi blir lavet om til muld.

men om vi lever videre i en andens krop, er der også noget om.

Ja jeg ved ikke...?

Jeg tror jo på spøgelser og genfærd...

Jeg tror på sjælen... og at denne forlader kroppen...

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

MorDk skriver:

Ja jeg ved ikke...?

Jeg tror jo på spøgelser og genfærd...

Jeg tror på sjælen... og at denne forlader kroppen...

jeg ved der er mellem himmel og jord. Så det udelukker jeg ikke din teori om det ikke skulle eksistere.

Anmeld

25. juni 2012

MorDk

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

jeg ved der er mellem himmel og jord. Så det udelukker jeg ikke din teori om det ikke skulle eksistere.

Jeg VED også der findes mere mellem himmel og jord!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.