“den lille død” eller “dødens lillebror”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

MorDk

Jeg er ikke bange for at dø. Slet ikke. MEN det der skræmmer er at jeg skulle gå bort herfra alt for tidligt. Jeg sys i forvejen livet er alt for kort.... især når man tænke rpå hvad man gerne vil og og hvad man ønsker at opleve med sine børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

KakaoDrik skriver:

Men det er du. Men forstår godt at det kan virke skræmmende for nogen og sådan er vi alle forskellige

ja klart. Og den havde jeg ikke lige haft med mig i tankerne før jeg postede den.

Anmeld

25. juni 2012

FruStolpe

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

jo det kan jeg sagtens....

nej, men du har jo ikke ondt når du sover vel

Nej det har jeg jo ikke, men jeg er dælme bange for at dø.

Men det er selvfølgelig ikke fordi det gør ondt. Men fordi jeg er bange for om min familie vil huske mig og savne mig...

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

MorDk skriver:

Jeg er ikke bange for at dø. Slet ikke. MEN det der skræmmer er at jeg skulle gå bort herfra alt for tidligt. Jeg sys i forvejen livet er alt for kort.... især når man tænke rpå hvad man gerne vil og og hvad man ønsker at opleve med sine børn...

& jeg er fuldstændig enig !

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

FruStolpe skriver:

Nej det har jeg jo ikke, men jeg er dælme bange for at dø.

Men det er selvfølgelig ikke fordi det gør ondt. Men fordi jeg er bange for om min familie vil huske mig og savne mig...

ja vi går jo herfra med ingenting. Den tanke frygter jeg selv

Anmeld

25. juni 2012

Giraffen

det gir da god mening. Vi fleste af os 'taler' jo om den! hold da op hvor er det surt at nogle skal undre sig, blot over noget jeg faldt godt i jord med !

tak for kaffe!

det er vel også op til en selv hvad årsagen skal være, men man sidder bare som læser og ved ikke om det er noget du lige faldte over - eller om du har gaft et dødsfald tæt på for nylig... då en simpel "her er noget jeg faldte over" er rigelig forklaring

Anmeld

25. juni 2012

FruStolpe

ja vi går jo herfra med ingenting. Den tanke frygter jeg selv

Præcis.

Men mit ønske må være at jeg kan dø af alderdom uden sygdom.. Så har man haft et "helt" liv, og kan tage afsted med go samvittighed, så at sige

Anmeld

25. juni 2012

MorDk

& jeg er fuldstændig enig !

og jeg ved godt jeg udvider denne tråd lidt... MEN hold op jeg er bange for DØDEN ift. at MISTE... OMG! Det er da bare den værste tanke. MEN tænker nu (efter at have læst din faktisk rigtig god tråd) at så længe personen ikke lider... så er der intet at skræmmes over. MEN det er bare ikke rart at tænke på at der er mange der kæmper en kamp mod sygdom osv. og man ved jo at nogle dør i smerte... Dette kan ikke lide at tænke ... (men kom selvfølgelig til at tænke på det...)

Undskyld det blev vidst ret rodet... (er heller ikke heeelt vågen endnu)

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

FruStolpe skriver:

Præcis.

Men mit ønske må være at jeg kan dø af alderdom uden sygdom.. Så har man haft et "helt" liv, og kan tage afsted med go samvittighed, så at sige

ENIG

Anmeld

25. juni 2012

FrkLarsen

nemmelig

Når reinkarnation accepteres, vil vi begynde at betragte livet og døden som en cyklisk proces. Alt i naturen fungerer cyklisk. Alt følger en årscyklus. Træerne får blade i foråret. I sommerens løb bruger de bladene til at suge næring og sollys. Om efteråret afkaster de bladene og giver dem tilbage til naturen. Processen er berigende for mulden, for bladene formulder og gør jorden endnu mere frugtbar. Træet har lånt noget stof fra naturens husholdning, brugt det nogen tid, og giver det så tilbage – beriget efter brugen.

Nøjagtig det samme gør mennesket. Menneskets liv og død udgør også en cyklus. Den er bare væsentlig længere. Mennesket låner også stof fra naturens store husholdning. Vi bruger det i vores fysiske liv – og vi giver det tilbage efter døden beriget efter brug. Det kan ikke undgås, at stoffet beriges, for menneskets svingninger er så meget højere end andre væsners, at uanset hvordan vores karakter har været i det fysiske liv, vil det være en berigelse set i forhold til stoffets normale tilstand. Vi afleverer altid det lånte stof med et højere vibrationsniveau.

Jeg bliver jo klog inden dagen er omme 

Vidste intet af det du lige har skrevet, og så tror jeg da at jeg skal plante træer i min have, ha ha  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.