“den lille død” eller “dødens lillebror”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

KakaoDrik skriver:

Og døden er en lige så stor dele af livet som livet er af døden. 

ja det nemlig rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

FrkLarsen

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

dødsprocessen en af de processer, vi kender allerbedst – vi tænker bare ikke over det. Hvert eneste døgn forlader vi den fysiske verden, for når vi lægger os til at sove, og gør det, vi kalder “at falde i søvn”, forlader vi faktisk kroppen og den fysiske verden med vores bevidsthed. At fjerne bevidstheden fra kroppen svarer til at dø. Hjernen bliver nemlig bevidstløs – altså uden bevidsthed – gan ... ske enkelt fordi bevidstheden er til stede i en anden dimension. I denne dimension fungerer den levende og fuldt opmærksomt. Og efter et tidsrum, som vi kalder søvnperioden, vender den tilbage til den fysiske krop og den fysiske verden. Vores frygt for døden skyldes helt enkelt, at vi ikke kan huske, hvad vi foretager os om natten, og derfor oplever vi døden som noget ukendt. Problemet er, at vi ikke har en direkte relation mellem de to tilstande, og derfor er vi ikke opmærksomme på, at vi konstant forlader den fysiske verden og vender tilbage igen. Og som bekendt gør det ikke ondt at falde i søvn

Under søvnen bliver den energitråd, der er forankret i hjernen, afbrudt.”

“Ved døden afbrydes begge tråde eller forenes i livstråden … huset er tomt.”

Wow, det lyder vildt  

Er man så død når man sover?  

Anmeld

25. juni 2012

Nettemor

det kunne der være noget om. Men det beklager jeg!

Du kan jo prøve at skrive til en af moderatorene om du kan få lov at tilføje noget..

For det er da et spændende emne. Det står bare lidt alene når det 'kun' er det du har sat ind.. hvis du fik din tanke til debatten tilføjet så ville det nok være noget helt andet

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

FrkLarsen skriver:

Wow, det lyder vildt  

Er man så død når man sover?  

i forhold til vores fysiske krop.

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Nettemor skriver:

Du kan jo prøve at skrive til en af moderatorene om du kan få lov at tilføje noget..

For det er da et spændende emne. Det står bare lidt alene når det 'kun' er det du har sat ind.. hvis du fik din tanke til debatten tilføjet så ville det nok være noget helt andet

undskyld. Min kæmpe fejl !

Anmeld

25. juni 2012

FruStolpe

KakaoDrik skriver:

Og døden er en lige så stor dele af livet som livet er af døden. 

Jeg er enig, men det her er en hormon bomber side, og når ts ikke fortæller om sin grund for at begynde at tale om døden så synes jeg det er okay at stille spørgsmålstegn.

Måske hun skulle ha knyttet en lille note til, om hvorfor hun lavede sådan en tråd??

Anmeld

25. juni 2012

KakaoDrik

På rejse med sjælen er en af mine ynglingsbøger 

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

FruStolpe skriver:

Jeg er enig, men det her er en hormon bomber side, og når ts ikke fortæller om sin grund for at begynde at tale om døden så synes jeg det er okay at stille spørgsmålstegn.

Måske hun skulle ha knyttet en lille note til, om hvorfor hun lavede sådan en tråd??

beklager ! jeg har forstået det tak

Anmeld

25. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

KakaoDrik skriver:

På rejse med sjælen er en af mine ynglingsbøger 

uh, hvor kan man købe den bog henne ?

Anmeld

25. juni 2012

FrkLarsen

i forhold til vores fysiske krop.

Det er da lidt sjovt at vide 

Sugede dit indlæg til mig, det er ret fasinerende at det foregår sådan.

Så vil jeg ikke være bange for døden, for det er jo fantastisk at sove 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.