Sammen pga. graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

sladder vil der altid være når man vælger at få børn i en ung alder, er selv kun 21 og skal til at have barn nr. 2 .. (ikke planlagt)

og er da helt sikker på at der bliver snakket en del i krogene når de bliver offentliggjort mensådan er det, man mister også rigtig mange venner og veninder, a og til også familie.. 

Stort tillykke med den lille spire i maven..

Ja, og vi er endda en del ældre end jer (vil begge være midt i tyverne før et evt. barn ville komme til verden)..

Men så finder man jo ud af, hvem af ens venner og veninder, der er de rigtige venner..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Folk kan vel også regne Og det kan jo hurtigt regnes ud om I fandt sammen igen fordi du var blevet gravid.

VIlle nok ikke tænke alverden over det.
Hvis det føles rigtigt for jer, og I har et godt og sundt forhold, så er det da bare om at følge drømmen. Ingen kan jo sige om det tager en måned eller et år, for graviditeten er der

Held og lykke til jer

Haha, det har du selvfølgelig ret i - og er jo netop ikke gravid endnu (og chancen er passeret denne cyklus), så der kommer da i hvert fald til at gå minimum 3,5 måned før offentliggørelse.. Og det forudsat at det skulle lykkedes i første hug, hvilket næppe kommer til at ske..

Mange tak

Anmeld

23. juni 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Stort tillykke med den lille spire i maven..

Ja, og vi er endda en del ældre end jer (vil begge være midt i tyverne før et evt. barn ville komme til verden)..

Men så finder man jo ud af, hvem af ens venner og veninder, der er de rigtige venner..

tak

ja præcis.. men hvis det er hvad i føler for, så er det da bare med at få det gjort.. 

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

tak

ja præcis.. men hvis det er hvad i føler for, så er det da bare med at få det gjort.. 

Ja, det er bare nemmere sagt end gjort..

Anmeld

24. juni 2012

Kløver

tarkoflen skriver:

LJeJeg

Her er jeg enig!

Jeg ville også tænke, at det nok var for at redde forholdet, at man så hurtigt efter et brud bliver gravid!

Til TS, du skriver at l er først i 20'erne og så er det jo ikke fordi, det haster helt vildt og tiden er ved at løbe fra jer i forhold til at blive gravide... I skal nok nå det også selvom l måske lige giver det et halvt til et helt år, før l går i gang med pb.

Jeg synes det er skønt at l er fundet sammen igen, fordi l ikke kan undvære hinanden, men hvad med lige at give jer selv tid til at nyde, at l er sammen igen?

Stort og held og lykke ligegyldigt hvad l vælger! For l skal jo gøre, hvad der er bedst for jer

Jeg er helt enig

Anmeld

24. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg er en pige først i tyverne, der har haft en fast kæreste gennem flere år.

Vi har gennem en periode på ca. 1 år snakket om familieforøgelse, og er begge klar til det. Men af forskellige årsager valgte vi i en periode at gå fra hinanden, men har nu besluttet, at det skal være os, da vi ikke kan eller vil leve uden hinanden - og vi har (igen!) besluttet, at vi vil være forældre. 

Nu til mit spørgsmål: 

Vores omgangskreds ved, at vi har været gået fra hinanden, og selvfølelig også, at vi nu er sammen igen - det er hemmeligt (og har hele tiden været det), at vi vil forsøge at få en lille..

MEN hvis vi prøver nu, og det lykkedes hurtigt, vil omgangskredsen så automatisk tro, at vi kun er sammen igen pga. "uventet" graviditet?

Skal vi forvente, at folk konfronterer os med, at vi kun er kærester igen fordi jeg "uplanlagt" var blevet gravid i tiden, hvor vi var gået fra hinanden? 

Hvad ville I tænke, hvis det skete for et par i jeres vennekreds? 

Håber på en sober (og forhåbetlig ikke fordømmende) debat 

Sådan var det faktisk os med os, vi var fra hinanden en månedes til og begyndte så igen og startede projektet og 14 dage efter var jeg gravid og ja vi fik de der dejlige kommentare "Nå ska i lige ha en baby for at holde på det" "nå var det derfor i er sammen igen" osv men altså vi valgte og lukke ørene for det for de ved jo ikke hva der ligger forud og hva man ellers har været igennem.. Det er jer der ska leve med det

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Sådan var det faktisk os med os, vi var fra hinanden en månedes til og begyndte så igen og startede projektet og 14 dage efter var jeg gravid og ja vi fik de der dejlige kommentare "Nå ska i lige ha en baby for at holde på det" "nå var det derfor i er sammen igen" osv men altså vi valgte og lukke ørene for det for de ved jo ikke hva der ligger forud og hva man ellers har været igennem.. Det er jer der ska leve med det

Hm, det er selvfølgelig rigtigt.. Hvad sagde I, når folk konkluderede, at det var derfor I havde fundet sammen igen?

Anmeld

24. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Hm, det er selvfølgelig rigtigt.. Hvad sagde I, når folk konkluderede, at det var derfor I havde fundet sammen igen?

Ikke så meget ignorerede det egentlig bare og hvis vi endelig sagde noget så var det nok lidt spydigt ala "ja vi vælger af få et nyt barn hver gang vi bliver uvenner" De gode venner som kende en og ved hvordan vores forhold er har jo aldrig tænkt på den måde da de godt ved det hele men dem som bare er bekendte er jo dem der kommer med de latterlige kommentare og skid hul i dem

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Ikke så meget ignorerede det egentlig bare og hvis vi endelig sagde noget så var det nok lidt spydigt ala "ja vi vælger af få et nyt barn hver gang vi bliver uvenner" De gode venner som kende en og ved hvordan vores forhold er har jo aldrig tænkt på den måde da de godt ved det hele men dem som bare er bekendte er jo dem der kommer med de latterlige kommentare og skid hul i dem

Ja, vores "rigtige" venner ved jo godt, hvordan det forholder sig.. Og de kender jo den rigtige årsag til bruddet og tankerne bag - og også hvordan vores forhold var før-under-efter bruddet..

For selvom vi har været gået fra hinanden, så har det nok i virkeligheden mere været en pause fra hinanden - og set fra vores synspunkt, kan man sagtens holde en pause og tænke sig om, uden at man er uvenner eller andet for den sags skyld.. 

Men en meget fed kommentar til så latterligt et spøgsmål.. Klart vi går hjem og laver en baby som hver gang vi har skændtes.. SUK!

Anmeld

24. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Ja, vores "rigtige" venner ved jo godt, hvordan det forholder sig.. Og de kender jo den rigtige årsag til bruddet og tankerne bag - og også hvordan vores forhold var før-under-efter bruddet..

For selvom vi har været gået fra hinanden, så har det nok i virkeligheden mere været en pause fra hinanden - og set fra vores synspunkt, kan man sagtens holde en pause og tænke sig om, uden at man er uvenner eller andet for den sags skyld.. 

Men en meget fed kommentar til så latterligt et spøgsmål.. Klart vi går hjem og laver en baby som hver gang vi har skændtes.. SUK!

Det er nemlig det, vi snakkede os sammen hverdag osv men boede bare ikke sammen men min hund og alle mine ting var i vores hus men man kan bare ha brug for et brake

Jeg er bare ik så diplomatisk anlagt så hvis man kan sige noget så dumt jamen så ska de da os ha et svar

Men lad være med at bruge krudt på og tænke på det, det er dem der har et problem ik jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.