Sammen pga. graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.111 visninger
48 svar
0 synes godt om
23. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg er en pige først i tyverne, der har haft en fast kæreste gennem flere år.

Vi har gennem en periode på ca. 1 år snakket om familieforøgelse, og er begge klar til det. Men af forskellige årsager valgte vi i en periode at gå fra hinanden, men har nu besluttet, at det skal være os, da vi ikke kan eller vil leve uden hinanden - og vi har (igen!) besluttet, at vi vil være forældre. 

Nu til mit spørgsmål: 

Vores omgangskreds ved, at vi har været gået fra hinanden, og selvfølelig også, at vi nu er sammen igen - det er hemmeligt (og har hele tiden været det), at vi vil forsøge at få en lille..

MEN hvis vi prøver nu, og det lykkedes hurtigt, vil omgangskredsen så automatisk tro, at vi kun er sammen igen pga. "uventet" graviditet?

Skal vi forvente, at folk konfronterer os med, at vi kun er kærester igen fordi jeg "uplanlagt" var blevet gravid i tiden, hvor vi var gået fra hinanden? 

Hvad ville I tænke, hvis det skete for et par i jeres vennekreds? 

Håber på en sober (og forhåbetlig ikke fordømmende) debat 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

CamillaP

Jeg kan godt følge hvad du mener. 

Men samtidig ville jeg nok, hvis jeg stod i din situation tænke at folk måtte tænke hvad de har lyst til. 

Hvis du måske har nogle venner som har tendens til at være fordømmende kan du måske gøre det tydeligt at du har menstruation næste gang du har det og måske er sammen med dem. - ved ikke hvordan man kan gøre det bedst. 

Men det jeg bare vil frem med er at jeg synes ikke i skal bekymre jer om hvad omverdenen tænker om det så længe i bare synes at det i gør er det rigtige:-)

Anmeld

23. juni 2012

Anonym trådstarter

CamillaP skriver:

Jeg kan godt følge hvad du mener. 

Men samtidig ville jeg nok, hvis jeg stod i din situation tænke at folk måtte tænke hvad de har lyst til. 

Hvis du måske har nogle venner som har tendens til at være fordømmende kan du måske gøre det tydeligt at du har menstruation næste gang du har det og måske er sammen med dem. - ved ikke hvordan man kan gøre det bedst. 

Men det jeg bare vil frem med er at jeg synes ikke i skal bekymre jer om hvad omverdenen tænker om det så længe i bare synes at det i gør er det rigtige:-)

Vi har det også meget ambivalent, fordi vi på den ene side burde være (og egentlig også er) ligeglade med, hvad folk tænker, men alligevel har vi bare også en omgangskreds (primært bekendte) der sladrer helt vildt.. Og vi vil helst ikke have sådanne rygter sat i gang, men samtidig vil vi heller ikke hæmmes af folks fordomme.. 

Når det en gang lykkedes for os at blive gravide, vil vi ikke fortælle noget før efter NF, og er det så muligt, at folk har "glemt" at vi har været fra hinanden? Vi har kun været fra hinanden i få måneder..

Anmeld

23. juni 2012

KarinaA

jeg ville nok tro at det kun var pga. graviditeten at i var sammen igen.. 

og hvis jeg så fik a vide at det var planlagt graviditet, og at i var sammen fordi at i ikke kunne uden hinanden, så ville jeg begynde at tænke at det nok bare er et forsøg på at redde et dødt forhold... 

for hvorfor lave baby med en man lige har haft et brud med ?? hvorfor ikke give det et års tid, og så kunne man jo se om man kunne sammen uden baby, for hvis ikke, så kan man ikke sammen med baby, og jeg taler af erfaring når jeg siger at det ikke er sjovt som alene mor.. 

det er hvad jeg ville tænke hvis det var nogen af mine veninder/venner 

Anmeld

23. juni 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

og hvis jeg så fik a vide at det var planlagt graviditet, og at i var sammen fordi at i ikke kunne uden hinanden, så ville jeg begynde at tænke at det nok bare er et forsøg på at redde et dødt forhold... 

for hvorfor lave baby med en man lige har haft et brud med ?? hvorfor ikke give det et års tid, og så kunne man jo se om man kunne sammen uden baby, for hvis ikke, så kan man ikke sammen med baby, og jeg taler af erfaring når jeg siger at det ikke er sjovt som alene mor.. 

Vi gik ikke fra hinanden fordi vi ikke kunne sammen eller var uvenner (og har egentlig aldrig skændtes), men af andre årsager..

Men tak for dit indput. 

Anmeld

23. juni 2012

Maja_4000

Helt ærligt så ja .. Det ville jeg nok tro

Min kæreste og jeg havde ikke været fra hinanden da jeg blev gravid , og alligevel spurgte folk om det var planlagt  Det var så fordi vi er "unge" .. Jeg synes sgu det er ret irriterende .. Gør det nogen forskel om det er planlagt eller ej ? Så længe barnet er ønsket

Håber jeres familier og venner ikke er "fordomsfulde"  Held og lykke med pb

Anmeld

23. juni 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Vi gik ikke fra hinanden fordi vi ikke kunne sammen eller var uvenner (og har egentlig aldrig skændtes), men af andre årsager..

Men tak for dit indput. 

hvad var grunden så hvis jeg må spørge ??  

for hvis det var utroskab eller lign. er det jo bare værre.. 

Anmeld

23. juni 2012

tarkoflen

KarinaA skriver:

Her er jeg enig!

Jeg ville også tænke, at det nok var for at redde forholdet, at man så hurtigt efter et brud bliver gravid!

Til TS, du skriver at l er først i 20'erne og så er det jo ikke fordi, det haster helt vildt og tiden er ved at løbe fra jer i forhold til at blive gravide... I skal nok nå det også selvom l måske lige giver det et halvt til et helt år, før l går i gang med pb.

Jeg synes det er skønt at l er fundet sammen igen, fordi l ikke kan undvære hinanden, men hvad med lige at give jer selv tid til at nyde, at l er sammen igen?

Stort og held og lykke ligegyldigt hvad l vælger! For l skal jo gøre, hvad der er bedst for jer

Anmeld

23. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Helt ærligt så ja .. Det ville jeg nok tro

Min kæreste og jeg havde ikke været fra hinanden da jeg blev gravid , og alligevel spurgte folk om det var planlagt  Det var så fordi vi er "unge" .. Jeg synes sgu det er ret irriterende .. Gør det nogen forskel om det er planlagt eller ej ? Så længe barnet er ønsket

Håber jeres familier og venner ikke er "fordomsfulde"  Held og lykke med pb

Synes også det er trælst, at man ikke kan leve sit liv uden andres fordomme - uanset hvad man vælger har folk en mening om det..

Hvor unge var I, da I valgte at blive forældre?

Og nej, så længe det er et ønskebarn betyder det da intet, om det er planlagt eller en ups'er..

Anmeld

23. juni 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

hvad var grunden så hvis jeg må spørge ??  

for hvis det var utroskab eller lign. er det jo bare værre.. 

Det var ikke utroskab eller lignende, men har ikke lyst til at give detaljer af hensyn til min anonymitet - har familie og venner på sitet, og de skal helst ikke kunne gætte ud fra detaljer om bruddet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.