Sammen pga. graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2012

KarinaA

Maja_4000 skriver:

Jeg har mistet næsten alle mine veninder .. De er på et helt andet sted i deres liv , så de havde det vidst lidt svært ved det .. Så det var meget simpelt

Vores forældre og bedsteforældre skulle lige vænne sig til det .. Min mor blev f.eks. mormor som 44-årig .. Det synes hun vidst var liiidt tidligt Men de forguder jo allesammen Caroline , så jeg synes slet ikke det har været "slemt"

samme her, vi er også begge 21, og skal have barn nr. 2 her til febuar, der er da røget rigtig mange venner på den konto, men det er det hele værd  

bliver sjovt at se hvordan folk tager det denne gang hehe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Så tror jeg altså ikke du skal "frygte" deres reaktioner

Det kan da godt være jeg bare tænker for meget over det, og stoler for lidt på mine medmennesker..

Anmeld

23. juni 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Tror bare vi har en lidt fjollet, romantisk drøm om at kunne fortælle det, når den endelig er der - at vi gerne vil have den søde hemmelighed for os selv i en periode inden hele verden skal blandes ind i det..

Men igen, kan godt se, at det så kommer til at ligne en ups'er ved stilhed - men kommer det ikke alligevel til at ligne en lappeløsning, hvis vi går ud og er officielle omkring det allerede nu?

jo det kommer til at ligne en lappeløsning uanset hvad, så derfor kan i jo ligeså godt gå til bekendelse, så slipper i for alle de der, 

"ej de er kun sammen fordi de ikke kunne finde ud af at passe på"

"ej nu skrider de jo nok snart fra hinanden igen pga. pludselig graviditet overnpå brud"

"det er da bare SÅ dumt at de ikke kunne finde ud af at beskytte sig ordenligt"

"Hvorfor får i ikke bare en abort nu når det ikke er planlagt"

OSV OSV OSV.....------------------

Ved ikke om jeg ville sige at jeg var igang med PB men når folk så spørger (det gør de) om det er planlagt, så ville jeg sige ja... 

Anmeld

23. juni 2012

Anonym trådstarter

jo det kommer til at ligne en lappeløsning uanset hvad, så derfor kan i jo ligeså godt gå til bekendelse, så slipper i for alle de der, 

"ej de er kun sammen fordi de ikke kunne finde ud af at passe på"

"ej nu skrider de jo nok snart fra hinanden igen pga. pludselig graviditet overnpå brud"

"det er da bare SÅ dumt at de ikke kunne finde ud af at beskytte sig ordenligt"

"Hvorfor får i ikke bare en abort nu når det ikke er planlagt"

OSV OSV OSV.....------------------

Ved ikke om jeg ville sige at jeg var igang med PB men når folk så spørger (det gør de) om det er planlagt, så ville jeg sige ja... 

Selvfølgelig ville vi ærligt sige, at det var planlagt - har ikke været på p-piller siden længe, længe før vores brud, så det er ikke en pludselig beslutning, den er meget velovervejet.. Og hans forældre ved godt, at vi har leget med tanken..

Men tror du man kan slippe om med sladderen ved at svare klart JA til at det var planlagt? Også længe før vores brud?

Anmeld

23. juni 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Det er heller ikke fordi vi desideret vil påbegynde PB, men vi vil heller ikke forsøge at undgå det.. Det er bestemt ikke for at redde forholdet, men fordi vi har haft lyst til det gennem en lang periode..

Tak for dit indput, og selvfølgelig vil vi nyde at vi er fundet sammen igen - men vi vil da lige overveje en ekstra gang, hvad der skal ske nu..

Altså hvis l bare tager det lidt som det kommer, så kan l jo stadig være heldige, at det sker i første hug, og hvis det er det l vil og l er klar til det, jamen så synes jeg ikke l skal lade andres fordomme ødelægge jeres lykke

Men l skal nok være forberedte på, at nogle vil tænke deres, og det må de jo så gøre, det er deres problem

Anmeld

23. juni 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Jeg er en pige først i tyverne, der har haft en fast kæreste gennem flere år.

Vi har gennem en periode på ca. 1 år snakket om familieforøgelse, og er begge klar til det. Men af forskellige årsager valgte vi i en periode at gå fra hinanden, men har nu besluttet, at det skal være os, da vi ikke kan eller vil leve uden hinanden - og vi har (igen!) besluttet, at vi vil være forældre. 

Nu til mit spørgsmål: 

Vores omgangskreds ved, at vi har været gået fra hinanden, og selvfølelig også, at vi nu er sammen igen - det er hemmeligt (og har hele tiden været det), at vi vil forsøge at få en lille..

MEN hvis vi prøver nu, og det lykkedes hurtigt, vil omgangskredsen så automatisk tro, at vi kun er sammen igen pga. "uventet" graviditet?

Skal vi forvente, at folk konfronterer os med, at vi kun er kærester igen fordi jeg "uplanlagt" var blevet gravid i tiden, hvor vi var gået fra hinanden? 

Hvad ville I tænke, hvis det skete for et par i jeres vennekreds? 

Håber på en sober (og forhåbetlig ikke fordømmende) debat 

Jeg ville være ligeglad med hvad andre tænker - jeg ville gøre det jeg synes er rigtig for mig og min kæreste og følge mit hjerte 

Har selv stået i ligende situartion og vi følte vores egen hjerter - det kommer man længst med  

Held og lykke 

Anmeld

23. juni 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Altså hvis l bare tager det lidt som det kommer, så kan l jo stadig være heldige, at det sker i første hug, og hvis det er det l vil og l er klar til det, jamen så synes jeg ikke l skal lade andres fordomme ødelægge jeres lykke

Men l skal nok være forberedte på, at nogle vil tænke deres, og det må de jo så gøre, det er deres problem

Nej, du har ret.. Og uanset om vi havde været fra hinaden eller ej, er der jo altid nogen, som vil tænke et og andet om en (planlagt) graviditet i en ung alder..

Anmeld

23. juni 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

Jeg ville være ligeglad med hvad andre tænker - jeg ville gøre det jeg synes er rigtig for mig og min kæreste og følge mit hjerte 

Har selv stået i ligende situartion og vi følte vores egen hjerter - det kommer man længst med  

Held og lykke 

Tak for det positive og opmuntrende indput!

Anmeld

23. juni 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Selvfølgelig ville vi ærligt sige, at det var planlagt - har ikke været på p-piller siden længe, længe før vores brud, så det er ikke en pludselig beslutning, den er meget velovervejet.. Og hans forældre ved godt, at vi har leget med tanken..

Men tror du man kan slippe om med sladderen ved at svare klart JA til at det var planlagt? Også længe før vores brud?

sladder vil der altid være når man vælger at få børn i en ung alder, er selv kun 21 og skal til at have barn nr. 2 .. (ikke planlagt)

og er da helt sikker på at der bliver snakket en del i krogene når de bliver offentliggjort mensådan er det, man mister også rigtig mange venner og veninder, a og til også familie.. 

Anmeld

23. juni 2012

Nessie

Folk kan vel også regne Og det kan jo hurtigt regnes ud om I fandt sammen igen fordi du var blevet gravid.

VIlle nok ikke tænke alverden over det.
Hvis det føles rigtigt for jer, og I har et godt og sundt forhold, så er det da bare om at følge drømmen. Ingen kan jo sige om det tager en måned eller et år, for graviditeten er der

Held og lykke til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.