Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Karo

Jeg syndes der er mange gode ting i jeres regler. Mange af dem er selv ting vi bruger herhjemme og kan nikke genkende til.

Men jeg syndes måske det er lidt for firkantet og hårde.

Hvor gamle er dine børn ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Kamulla

Anonym skriver:

Interessant at læse,for når vi er på besøg ved vores venner så er det deres regler i deres hjem..

der er da en stor forskel på "mine regler, mit hjem" når man er ude hos andre også..  én ting er da at sige "herhjemme hopper man altså ikke i sofaen, så det gør du ikke igen vel??" til at STRAKS udføre straffe af andres børn fordi man har nogle strikse regler i hjemme...

Anmeld

18. juni 2012

Isabella_mor

jeg tænker også at "reglen" at andres børn skal staffes på samme måde.. 

er det legekammerater kan de blive sendt hjem hvis ikke de opfører sig ordenligt, man kan ikke bede sine børns venner om at skrubbe toilet eller sidde time out... det syntes jeg godtnok ikke særlig meget om, så havde jeg ikke lyst til at sende min dreng med hjem til nogen der straffer ham hvis han gør noget som f.eks er i orden herhjemme men ikke hos jer. f.eks.. 

Men ellers syntes jeg de andre ting lyder okay.. 

jeg selv går ind for faste rutiner.. timeout er lidt svært at indføre for en 1½ årig. jeg vil gerne at han når han bliver større, at han hjælper til i hjemmet, madlavning, borddækning, opvask osv.... at han selv tager sin tallerken når han har spist.. når han selv klæder sig af skal tøjet lægges samlet på en stol eller lign eller smides til vask. og han må også gerne lære med tiden hvordan man vasker tøj.... der skal ryddes op efter leg.. jeg har hvertfald planer om at han skal opleve at vokse op i et hjem hvor mor og far ikke gør det hele.. men hvor der kan bedes om at tingene bliver gjort med en pæn tone og at der kommer til at husere gensidig respekt.. det skal ikke være sådan at vi diktere alt... vi vil lave regler men det skal også gælde for os... vi skal også overholde reglerne... vi er jo forbilleder og dem der går forrest.. 

jeg er imod pointsystemer og smileyordninger.. og jeg er generelt imod straffe... 

men jeg finder ud af det når han er større, det kan jo være at jeg ændrer holdninger når han bliver ældre... 

Anmeld

18. juni 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Hvis din søn/datter hoppede i min sofa hvad ville du så stille op?

hvis min søn hoppede i din sofa , så ville han først få afvide det gjorder man ikke , det gør vi heller ik hjemme , han vil blive sat på sin numse i sofaen , stoppede dt ikk , så ville han ryge en tur i bilen 5 min .. Nu er min søn os kun halvandet år .. Men jeg mener opdragelse stammer hjemmefra , hvis ikke mit barn får lov at hoppe i sofaen her hjemme så gør han det heller ikk andre steder , jeg opdrager med man skal behandle andres ting som vi behandler tingene her hjemme ..

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

lhn89 skriver:

hvis vi er hjemme ved andre, og vores barn fx hopper i deres sofa, så vil vi selvfølgelig sige noget til vores barn!

Hvis der er andre her hjemme og deres børn hopper i vores sofa, uden at de siger noget, så vil jeg bede forældrene om at sige noget til deres barn, da det ikke er okay hjemme ved os.

Jeg vil aldrig selv begynde at opdrage på andres børn - det er forældrenes ansvar! ligesom at jeg bestemt ikke vil synes om at andre skulle opdrage på mine børn! Der er selvfølgelig forskellige regler i forskellige huse, og det er forældrenes ansvar at børnene overholder dem.

Mit hus mine regler!

Det kan være at børnene må hoppe i sofaen derhjemme. MEN her er det mine regler. så jeg ville sige noget. Jeg ville ikke først bede forældrene om at sige noget. Jeg kan godt stille og roligt sige til børnene at " her i huset hopper man ikke i sofaen" .... det kan jeg ikke se noget galt i at melde ud. Jeg opdrager ikke barnet jeg håndhæver bare HUSETS regler...

Anmeld

18. juni 2012

FruK

Anonym skriver:

Interessant at læse,for når vi er på besøg ved vores venner så er det deres regler i deres hjem..

Selvfølgelig bestemmer man i sit eget hjem, hvordan regelrne er. Men at begynde at straffe andres børn som sine egne, synes jeg er langt over grænsen. Hvis de ikke hører efter, så send dem hjem.

Jeg har aldrig tvunget min søn til at smage på noget, han ikke havde lyst til. Hvis han oplevede det hos en kammerat, eller hvis han blev straffet for sin opførsel, så ville han nok finde et andet sted at lege.

Anmeld

18. juni 2012

AnnaK89

Ikke om jeg skulle have mine børn hjem til dig hvis du overhovedet så meget som påtænker at straffe dem - det er MIT ansvar hvis de gør noget der ikke er i orden.
Og det bliver bestemt ikke med straf, men med forklarede ord om hvorfor det er forkert.
Mine børn skal ikke frygte at blive straffet med at skulle skrubbe toiletter eller andet - det er så negativt og frygten bliver rettet mod forældrene, og mine børn skal ikke være bange for deres forældre.

I øvrigt synes jeg det er underligt at gemme sig som anonym når du jo helt klar melder ud at det er sådan du har det, hvorfor så ikke bare stå ved det?

Anmeld

18. juni 2012

lhn89

PT skriver:

Jeg kunne ALDRIG finde på at give oprydning/rengøring som straf.

Jeg er selv opvokset med, at det var en straf, hvilket gør, at jeg i dag bl.a aldrig stryger tøj, da det for mig er en enormt negativ ting. Derudover har jeg også haft et helt forkert forhold til rengøring - netop pga mine forældre brugte det som straf.

Mine børn får også time-out, men kun som absolut sidste udvej, og efter at have fået to advarsler. Det er ikke noget, der sker hverken hver uge eller måned.

Jeg ville aldrig give en andens barn en time-out, da vi alle opdrager forskelligt, og det ikke er mit job at opdrage på andres børn.

Min datter smager også på maden, og hvis hun ikke vil spise det er det eneste andet alternativ et stykke rugbrød med rejeost, da jeg kun laver mad, hun kan lide.
Derudover kan jeg godt finde på at købe en pizza - det er en af de eneste ting, jeg ikke laver fra bunden men er forbeholdt aftener, hvor jeg ikke har tid/overskud til at lave mad.

Hun er næsten 3 år, og har altid hjulpet til med at lave mad men i form af hygge og ikke tvang.

Mine forældre har opdraget os på en måde, der har lært mig, hvordan jeg IKKE vil opdrage mine børn.

Hun får endnu ikke lommepenge, men når det kommer til det, vil det være et fast beløb - ikke 5 kr for at have gjort dit og dat, da jeg mener, det er naturligt at hjælpe hinanden i et hjem, og man ikke skal belønnes for det med penge.

Hun hjælper allerede med at vaske tøj og gøre rent - men fordi det er sjovt - ikke fordi hun er tvunget til det.

Men vi er jo alle forskellige og gør tingene forskelligt

Jeg er helt enig! 

Her hjemme synes vi at det er vigtigt at INDDRAGE og ikke OPDRAGE. Det er meget vigtigt at vores børn synes at det er en hyggelig ting at lave mad, derfor bliver det aldrig en pligt men af lyst. Det samme mht oprydning/rengøring. jeg har også haft oprydning/rengøring som sur pligt/straf, hvilket gør at jeg HADER det den dag i dag, og kun gør det da det er nødvendigt. Jeg ønsker ikke at mine børn får det på samme måde.

Til TS. jeg siger bestem ikke at den ene måde er rigtigere end den anden, det er jo forskelligt fra familie til familie - dette er bare hvordan vi bl.a. gør her hjemme 

Anmeld

18. juni 2012

lio

Anonym skriver:

Jeg ser sådan på det:

Mine regler i mit hjem, dine regler i dit hjem - men opdragelse blander jeg mig ikke i, det er forældrenes egen ansvar.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Børnene har alderen

4 mdr

Næsten 4 år

6 år

7½ år

Vi har lært dem det fra starten af,bevares en på 1½ kan ikke alle disse ting,men allerede dengang startede vi. Når vi besøger vores venner så ved vores børn at de høre under deres regler,ikke vores. 

I går gjorde den  ældste noget forkert og vores kammerat gav ham skraffen timeout med efterfølgene peptalk for det er hans måde at gøre det på og det har han vores tilladelse til,for det er vigtigt at vores børn lære at forskellige hjem har forskellige regler for mennesker er forskellige.

Jeg har aldrig tænkt sådan over det før som efter den 16siders tråd herinde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.