jeg tænker også at "reglen" at andres børn skal staffes på samme måde..
er det legekammerater kan de blive sendt hjem hvis ikke de opfører sig ordenligt, man kan ikke bede sine børns venner om at skrubbe toilet eller sidde time out... det syntes jeg godtnok ikke særlig meget om, så havde jeg ikke lyst til at sende min dreng med hjem til nogen der straffer ham hvis han gør noget som f.eks er i orden herhjemme men ikke hos jer. f.eks..
Men ellers syntes jeg de andre ting lyder okay..
jeg selv går ind for faste rutiner.. timeout er lidt svært at indføre for en 1½ årig. jeg vil gerne at han når han bliver større, at han hjælper til i hjemmet, madlavning, borddækning, opvask osv.... at han selv tager sin tallerken når han har spist.. når han selv klæder sig af skal tøjet lægges samlet på en stol eller lign eller smides til vask. og han må også gerne lære med tiden hvordan man vasker tøj.... der skal ryddes op efter leg.. jeg har hvertfald planer om at han skal opleve at vokse op i et hjem hvor mor og far ikke gør det hele.. men hvor der kan bedes om at tingene bliver gjort med en pæn tone og at der kommer til at husere gensidig respekt.. det skal ikke være sådan at vi diktere alt... vi vil lave regler men det skal også gælde for os... vi skal også overholde reglerne... vi er jo forbilleder og dem der går forrest..
jeg er imod pointsystemer og smileyordninger.. og jeg er generelt imod straffe...
men jeg finder ud af det når han er større, det kan jo være at jeg ændrer holdninger når han bliver ældre...
Anmeld