Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

chael

Solstrålebørn skriver:

Hvorfor gå op i at ts er anonym? 

For mir vedkommende, så undre det mig hun er SÅ skråsikker, men stadig skal gemme sig. Hvorfor? Når nu hun synes hun har fundet de vises sten?!

Og så er det jo så forbandet nemt, at starte en sådan debat, som får mange kvinder op i det røde felt.

Langt de fleste herinde reagere jo negativt, men måske er det flertallet af os der er idioter?!

Jeg synes anonymitet er ok, men ikke for at forplante heftige debatter!!!

*C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Talbutikken

lotchen skriver:

Du har, som jeg ser det, børn der retter ind af frygt. Mine børn skal aldrig nogensinde have det sådan over dagligdags opdragelse.

Dine børn ved jo ikke andet og elsker jer betingelsesløst. Man er jo fri til at opdrage sine børn som man vil. Tror alle forældre gør ting, der ikke er hensigtsmæssige. Det vigtigste må være, at man følger sit hjerte og forstand og er tro mod sine værdier. Og at man omgiver sig selv og sine børn med mennesker, der holder af os og vi holder af dem.

Anmeld

19. juni 2012

anjamichell@gmail.com

Anonym skriver:

Jeg gemmer mig da jeg så hvordan ts af den anden tråd blev nedgjort og kritiseret og det vil hun blive husket for. 

Hvad i alverden skulle det hjælpe at sende et barn hjem der ikke hørte efter? Så kunne det barn hoppe i sofaen,kalde mig en luder,skrige alhverdens ting og sager og slippe med at blive sendt hjem? Det var da det mest vattede jeg nogensinde har læst 

Men ja vi er alle forskellige,det overrasker mig bare HVOR forskellige. Den slags kan give mig myrekryb ved at holde et baby møde eller skulle deltage i et når jeg læser den slags 

Jeg ville nok heller ikk se det som en straf at blive sendt hjem... Mere som en befrielse!!

Anmeld

19. juni 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

1) Man skal smage på maden

2) Kød og grøntsager fylder mere på tallerknen end andet

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

5) Et måske kan hælde til både et ja og et nej alt afhængeligt af opførsel

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

7) De skal selv rydde op på værelset

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

10) Er man i vores hjem så er det vores regler. 

11) Børn af andre (gæster) bliver straffet som vores egne

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Nogen vil mene mine regler er strikse,men jeg ser en gavnlig effekt.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Hvordan vil du mene det er at være barn hos os udfra det du har læst?

Der er nogle ting jeg er enige i såsom, at børn skal se smage og hygge med forældrene når der bliver lavet mad, og hvert fald smage på det hvis de så ikke kan lide det er det skam okay her. Vi vil heller ikke blive tvunget til at spise noget vel ? 

Du skriver også at god opførsel bliver belønnet med kys,kram, ros historielæsning osv, og dårlig opførsel er skammekrogen og toiletvask eller andet, det synes jeg nu er noget strængt, så kunne du/i da ligeså godt kaste jere barn/børn ud på vejen i en hundelort for at sige det stengt. 

Får børnene lov til at straffe dig/jer hvis i skændes eller skal de bare se på det og finde sig i det, hvis det sker? 

Kan godt ske man skal lære børn regler, men man skal altså ikke være den stride mor og være helt hjerteløs.

Nu er vi alle så forskellige og nu mener du det er den rigtige måde for jer, men jeg ville ikke gøre sådan....

Anmeld

19. juni 2012

HeXeri

Har lavet det samme indlæg i VOL2 debatten, men synes egentligt I stadig ikke helt har forstået at der godt kan være forskelle på folk, uden der er nogen der er bedre end andre.

Arj hvor er I hellige at høre på. Har en eneste af jer overvejet at det der bliver skrevet i et forum er en brøkdel af en samlet personlighed? Eller en brøkdel af konstruktionen i det pågældende hjem? Hvorfor skal alt være så sort og hvidt på den her side? Synes jeres beskyldninger grænsede til direkte beskyldninger om forsømmelse, "lavede magtliderlige børn", halvvejs psykiatrikse diagnoser man ser ved børn der i mange år er blevet holdt nede af et ekstremt væsen. Jeg er selv datter af et af disse ekstreme væsner. Vi fik skoldhed vand over vores fingre når vi ikke ryddede hurtigt nok op, jeg fik bank en eftermiddag jeg havde vovet mig ud i haven hvor jeg skulle lave lektier, jeg var 6. Jeg har fået holdt mit hovede under vand fordi jeg ikke vaskede mig ordentligt. Det som anonym beskriver er meget, MEGET langt fra den virkelighed I får det til at lyde som om. For mig lyder det som I stirrer jer blind på jeres egen uvidende forestilling om hvordan det fungerer i andres hjem. Som om I kan tillade jer at sidde der og konkludere at hendes børn vokser op i et kærlighedsløst hjem - kun får kærlighed som ros. I tog det som en selvfølge, I skulle skamme jer. Jeg er selv en meget striks opdrager, det er jeg med mine dyr som jeg er det med mine børn. Her er der en forventning om at han ved hvordan han skal opføre sig, aldersjusteret naturligvis. Men der er mange mil imnellem at blive opdraget kontrolleret og strikst og så til at vokse op uden en mor der elsker en.

Anmeld

19. juni 2012

TeamRocket

Wauw det må godt nok ikke være sjovt at være barn hos dig! Kærlighed og omsorg skal ikke være belønning, det skal være ubetinget uanset opførsel. Mine børn ved de altid kan komme til mig, uanset opførsel og få kys og kram, jeg respektere mine børn og deres grænser og behøver aldrig bruge tvang eller straf. Jeg er dybt forarget! Dine børn er da ikke velfungerende de er da bare skræmte og sikkert følelsesmæssigt ude af stand til at føle sig trygge nok til at protestere mod dine uretfærdigheder. Og du tør ikke engang stå ved det, mon ikke det er fordi du ved du har fejlet. Herhjemme er kærlighed og forståelse i højsædet og vores børn hjælper til af lyst, og opføre sig pænt fordi de hviler i sig selv, og skulle de opføre sig stridt, så elsker vi dem ikke mindre af den grund. Får helt ondt i maven, hold op et oprør der nok bryder ud når dine når teen alderen, hvis ikke du får knækket dem helt inden :-( sælger du virkelig deres legetøj hvis de er for trætte til at ryde op? Og tvinger dem til at skrubbe wc? Mine hunde bliver end ikke behandlet så dårligt.

Anmeld

19. juni 2012

cennona

Hjemme hos os er kys og kram ikke en belønning - det en selvfølge...

Anmeld

19. juni 2012

twinny

TeamRocket skriver:

Wauw det må godt nok ikke være sjovt at være barn hos dig! Kærlighed og omsorg skal ikke være belønning, det skal være ubetinget uanset opførsel. Mine børn ved de altid kan komme til mig, uanset opførsel og få kys og kram, jeg respektere mine børn og deres grænser og behøver aldrig bruge tvang eller straf. Jeg er dybt forarget! Dine børn er da ikke velfungerende de er da bare skræmte og sikkert følelsesmæssigt ude af stand til at føle sig trygge nok til at protestere mod dine uretfærdigheder. Og du tør ikke engang stå ved det, mon ikke det er fordi du ved du har fejlet. Herhjemme er kærlighed og forståelse i højsædet og vores børn hjælper til af lyst, og opføre sig pænt fordi de hviler i sig selv, og skulle de opføre sig stridt, så elsker vi dem ikke mindre af den grund. Får helt ondt i maven, hold op et oprør der nok bryder ud når dine når teen alderen, hvis ikke du får knækket dem helt inden :-( sælger du virkelig deres legetøj hvis de er for trætte til at ryde op? Og tvinger dem til at skrubbe wc? Mine hunde bliver end ikke behandlet så dårligt.

Helt enige.

Det kan da ikke passe vores hunde har det bedre.

Anmeld

20. juni 2012

Polkaprik

myr81 skriver:

Sikke et positiv og meget konstruktivt svar, jeg er 100% enig med dig, sådan er det også herhjemme!

Synes dit svar emmer af kærlighed, men faste rammer, hvilke jeg som mor- og pædagog, mener alle børn har brug for 

Tusind tak for de søde ord

Anmeld

20. juni 2012

Kongmulle

Anonym skriver:

1) Man skal smage på maden

2) Kød og grøntsager fylder mere på tallerknen end andet

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

5) Et måske kan hælde til både et ja og et nej alt afhængeligt af opførsel

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

7) De skal selv rydde op på værelset

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

10) Er man i vores hjem så er det vores regler. 

11) Børn af andre (gæster) bliver straffet som vores egne

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Nogen vil mene mine regler er strikse,men jeg ser en gavnlig effekt.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Hvordan vil du mene det er at være barn hos os udfra det du har læst?

1) mine børn skal aldrig nogensinde hjem til dig.

2) kys, knus og kram er ikke en belønning, det er en SELVFØLGE!

Til sidst: dine børn er ikke nødvendigvis velfungerende, de er bare skide bange for dig. Tror du skulle overveje at revurdere dit syn på tilværelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.