Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

MorDk

HeXeri skriver:

Og jeg synes du antager en masse som du i realiteten ikke aner noget som helst om. "Hiver barnet ud af sengen på den måde" er en antagelse, du aner ikke noget om om barnet er forberedt på det "Rydder du ikke op nu, kommer du til det inden skole", du ved ikke om barnet bliver vækket blidt og mindet kærligt på at der skal altså ryddes op. Faktisk aner du slet ikke noget som helst om hvordan det fungerer i praksis.

At vi så har unger derude der på ingen måde kan finde ud af at indordne sig under den der bestemmer, kan måske findes i forklaringen på jeres konfliktskyhed. Hvordan skal man ellers lære sine børn at der eren konsekvens for alle ens valg? At der altså er en der bestemmer, den der bestemmer skal man indordne sig under. Ikke fordi vi lever i et meningsløst diktatur - men fordi vi har indrettet hele vores samfund som en stige, er du placeret nederst på stigen (som børn er), indordner du dig.

Det at få sine børn til at rende nøgne rundt, er psykisk mishandling. Men det er jo ikke noget der står alene, de børn der bliver misrøgtet bliver det altså ikke kun på een måde. Det er et helt liv de mister, fordi der er voksne omkring dem der ikke magter den forholdsvist nemme opgave det er at lave glade unger. At I kalder hendes strenge opdragelse for mishandling er at tage pis på de børn der går igennem et helvede hver eneste dag. Jeg synes I skulle skamme jer.

Ja jeg er altså enig her...`

Én ting er at jeg ikke er enig i TS liste... men en anden ting er ligefrem at konkluderer HVORDAN det foregår hjemme ved TS og at hendes børn bliver mishandlet og er bange osv. DET er da INGEN der ved noget om!

Det er meget grove bekyldninger at komme med ihvertfald... om man er enig i børneopdragelsen eller ej. Puha!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

HeXeri

MorDk skriver:

Ja jeg er altså enig her...`

Én ting er at jeg ikke er enig i TS liste... men en anden ting er ligefrem at konkluderer HVORDAN det foregår hjemme ved TS og at hendes børn bliver mishandlet og er bange osv. DET er da INGEN der ved noget om!

Det er meget grove bekyldninger at komme med ihvertfald... om man er enig i børneopdragelsen eller ej. Puha!

Det kan sætte mit pis så ubeskriveligt meget i kog at der er folk derude der tager så let på mishandling af børn. PUHA det er svært, det hjælper lidt at jeg idet mindste ikke er den eneste der synes det er helt gal

Anmeld

28. juni 2012

MorDk

HeXeri skriver:

Det kan sætte mit pis så ubeskriveligt meget i kog at der er folk derude der tager så let på mishandling af børn. PUHA det er svært, det hjælper lidt at jeg idet mindste ikke er den eneste der synes det er helt gal

At hive sit barn en halv time tidligere op er IKKE børnemishandling. Det ville man jo også gøre hvis man skulle tidligt op og i lufthavnen (pga. rejse) Ja der har jeg da været 3 timer tidligere oppe nogle gange.

Det er jo måden det bliver gjort på...

Børnemishandling... det er det langt fra og jeg sys også nogle går meget over grænsen ved at "beskylde" TS for dette!!

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Og jeg synes du antager en masse som du i realiteten ikke aner noget som helst om. "Hiver barnet ud af sengen på den måde" er en antagelse, du aner ikke noget om om barnet er forberedt på det "Rydder du ikke op nu, kommer du til det inden skole", du ved ikke om barnet bliver vækket blidt og mindet kærligt på at der skal altså ryddes op. Faktisk aner du slet ikke noget som helst om hvordan det fungerer i praksis.

At vi så har unger derude der på ingen måde kan finde ud af at indordne sig under den der bestemmer, kan måske findes i forklaringen på jeres konfliktskyhed. Hvordan skal man ellers lære sine børn at der eren konsekvens for alle ens valg? At der altså er en der bestemmer, den der bestemmer skal man indordne sig under. Ikke fordi vi lever i et meningsløst diktatur - men fordi vi har indrettet hele vores samfund som en stige, er du placeret nederst på stigen (som børn er), indordner du dig.

Det at få sine børn til at rende nøgne rundt, er psykisk mishandling. Men det er jo ikke noget der står alene, de børn der bliver misrøgtet bliver det altså ikke kun på een måde. Det er et helt liv de mister, fordi der er voksne omkring dem der ikke magter den forholdsvist nemme opgave det er at lave glade unger. At I kalder hendes strenge opdragelse for mishandling er at tage pis på de børn der går igennem et helvede hver eneste dag. Jeg synes I skulle skamme jer.

Tak for dette indlæg 

Anmeld

28. juni 2012

.....

Hmm, jeg er enige i nogle af dine "opdragelse metoder" , men andre gange tænker jeg, at du lige skulle stoppe op og tænke på at de skal have lov til at være børn! At der er mad dag én gang om ugen og rengøring osv, synes jeg at de kan hjælpe med når de bliver teenager. Ellers skal de kun gøre det hvis de lyst, når du nævner den alder dine børn har.

Når det så er sagt, så skal der selvfølgelig være plads til forskellige opdragelses metoder, og der findes ikke én metode der er den såkaldte "rigtige" , og guskelov for det!!!!!

Anmeld

28. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Tak for dette indlæg 

Det skal du slet ikke takke for

Anmeld

30. juni 2012

Kongmulle

HeXeri skriver:

Det er en anonym trådstarter, jeg kender personen ligeså godt som du gør. Jeg har svært ved at se sammenhængen i din anklage, har du noget at komme med, så kom med det - ellers luk?

Syntes bare du skulle overveje om dine såkaldte opdragelsesmetoder er ligeså syge, og du derfor er nødt til at forsvare det....

Anmeld

30. juni 2012

HeXeri

Kongmulle skriver:

Syntes bare du skulle overveje om dine såkaldte opdragelsesmetoder er ligeså syge, og du derfor er nødt til at forsvare det....

Nu må du simpelthen stoppe. "Syge opdragelsesmetoder" er en meget moden og velformuleret måde at omtale andres måde at gøre tingene på. Jeg kunne også komme med alverden formodninger om dig og dine børn, det undlader jeg og anmelder dig istedet til moderator.

Fri mig for dit vås.

Anmeld

30. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan se at du har fået mange svar og magter ikke at læse dem.

Men det lyder som om det er nogle dejlige små voksne du har derhjemme. Jeg gad ikke være barn i dit hjem...det har jeg været en gang og barn har man ikke helt fået lov til at være. Man har et langt liv med huslige pligter, derfor mener jeg helt bestemt at et barn skal have lov til at være et barn. Det er så kort tid man er barn.

Anmeld

30. juni 2012

Kongmulle

HeXeri skriver:

Nu må du simpelthen stoppe. "Syge opdragelsesmetoder" er en meget moden og velformuleret måde at omtale andres måde at gøre tingene på. Jeg kunne også komme med alverden formodninger om dig og dine børn, det undlader jeg og anmelder dig istedet til moderator.

Fri mig for dit vås.

Det gør du bare. Jeg fastholder min holdning. Jeg syntes den fremstilling TS kommer med af sit hjem er syge opdragelsesmetoder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.