Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Frøken J. skriver:

Men er det ikke det vi altid siger for at skabe fred og fordragelighed? Vi er alle forskellige, alles børn er forskellige, etc. etc. etc. - Men betyder det så, at alt er i orden? Fordi ingen er ens?

(Ikke at jeg siger det er ok at konkludere børnene bliver sådan og sådan, men jeg synes nogen gange at undskyldningen "vi er forskellige" bliver kastet lidt for meget rundt. Hvis du forstår)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Skouboe

MorDk skriver:

Enig enig men jeg mener bare godt at jeg som "Vært" kan stoppe andres børn i at hoppe i MIN sofa!

"Unger her I huset hopper man ikke i sofaen"  BUM! Så forventer jeg altså de stopper. Hvis ikke... så må forældrene tage affære. MEN jeg ser da slet intet problem I at sige fra over for dem!

Jeg vil da ikke lade dem hoppe i sofaen og så gå over til forældrene og sige: " Er I søde at fortælle jeres børn at det ikke er ok at hoppe i min sofa" ... Det sys jeg personlig virker helt forkert. Ungerne skal da også kunne klare at få en besked fra andre end deres forældre...

Kan du følge mig?

Jeg kan sagtens følge dig, men hele diskussionen om at hoppe i sofaen er ret søgt. Mine unger må ikke hoppe i sofaen, hverken herhjemme eller hos andre. Det er farligt! Og sådan tror jeg faktisk langt de fleste forældre har det, så jeg kunne faktisk ikke forestille mig mine unger komme hjem til nogen som helst og hoppe i sofaen. 

Og iøvrigt er en ting at sige til andres børn at de ikke må hoppe i sofaen, en helt anden ting er at sætte andres børn i time-out pga. det.

Anmeld

18. juni 2012

mortilnoahogmelina

raca skriver:

jeg syntes faktisk også det er lidt af et dilemma hvis man kommer helt der ud, hvor man som forældre bliver nødt til at indrage barnets selv tjænte penge som straf,

og rent juridisk ved jeg godt man bestemmer over barnet til det er 18 år..

men etisk mener jeg ikke man kan gå ind og tage noget barnet retmesigigt har optjænt selvom det kun er 17.5 år..

Jeg er ligeglad her .. Mner jeg acceptere ikke forældre som tager deres børns penge som straf ..
Jeg kender en person hvis mor altid tog først hvad hun synes hun skulle betale ud af sine egne penge , og resten fik hun ..

Det har idag resulterede i et barn som ikk aner hvordan man bruger penge rigtig , og må låne af mor og far når vi når d 15 fordi hun bare bruger løs den første del af måneden ..

Hvad man selv tjener må man selv råde bod over , så længe regninger som telefon osv bliver betalt først resten er til snol hygge tøj osv ..

Jeg ville på ingen måde tage mit barns penge og slet ikk som en straf , for barnet låner bare af venner osv . og det ender ud i snavs i sidste ende ..
Arg jeg bliver faktisk gal over TS skriver hun vil gøre sådan ..

Anmeld

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Madlavning og rengørring er ikke noget jeg elsker,men det er noget der skal gøres her i livet og sådan er det. De kan lige så godt lære det fra starten af fremfor at det kommer som et chok i 5 klasse når de skal have hjemmekundskab og ikke ved hvordan man laver noget så simpelt som kødsovs eller bolledej. Vi gør det sjovt,for det er vigtigt at de gode ting overskygger det dårlige. De skal have lyst til at opføre sig pænt da de ser hvad der sker når man opføre sig pænt jo Det er ikke sjovt at ligge tøj sammen,men jeg lover dig at efter 3 maskiner tøj så tænker man sig mere om inden man opføre sig grimt igen  

Den ældste brugte foreksempel 2 timer på at sætte film i orden,men det var ikke det han havde fået besked på. Legetøjet skulle fra gulvet og op i kassen med resten af lejetøjet. Det medførte straffen der hed 30 in tidligere op dagen efter for at rydde op inden morgenmaden. Dagen efter ryddede han legetøjet fra gulvet og op i kassen med det samme hvilket udløste ros og belønning i form af en af de ekstralange godnathistorier 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, jeg er målløs over, at I kan finde på at bruge sådanne metoder.... - det vender sig faktisk decideret i mig, når jeg læser det.... 

Anmeld

18. juni 2012

Krussedulle

Jeg står HELT af, når du skriver at ros, kys og kram er belønning for god opførsel!

At skrubbe toiletter som STRAF? What? Er det 1940-1950'erne I lever i?? dine ældste børn er 6 og 7!

Jeg mener at man bør motivere børn til fx at hjælpe med maden! Hvis min dreng ikke har lyst til at lave dej til boller, så skal han da ved Gud ikke straffes!!
Hvad dælen får man ud af at hive sit barn tidligere ud af sengen, fordi det ikke lige lagde sit legetøj på plads!??

Syntes din opdragelsesmetode er ekstremt gammeldags, og mener at den bygger mere på frygt og "forældre-magt" end samarbejde og respekt!!

Min dreng på knap 5, kan også få time out, (sker SÅ sjældent) men her er det 1 min/pr år! Altså sidder han MAX 5 min på vores trappe!

Anmeld

18. juni 2012

raca

SØS skriver:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, jeg er målløs over, at I kan finde på at bruge sådanne metoder.... - det vender sig faktisk decideret i mig, når jeg læser det.... 

jeg ved ikke lige om jeg får kvalme..

men jeg undres over den torale mangle på anderkendelse af barnet..

han har ryddet op.. han har taget initativ.. men mor bestemmer det var forkerte og berøver ham derfor vigtig nattesøvn..

men belønner med godnat historie dagen efter..

søvn er ikke noget man fifler med og straffer barnet med manglende søvn hvis han ikke makkeret...

Anmeld

18. juni 2012

chael

raca skriver:

han har ryddet op.. han har taget initativ.. men mor bestemmer det var forkerte og berøver ham derfor vigtig nattesøvn..

søvn er ikke noget man fifler med og straffer barnet med manglende søvn hvis han ikke makkeret...

Sat MEGET på spidsen, så bruger man også vækning fra søvn, som tortur igen, sat meget på spidsen!!

Men jeg er enig, men skal ikke vække et barn som straf!!

Anmeld

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
raca skriver:

Det er simpelthen uhørt hvis du spørger mig! Føj altså...

Anmeld

18. juni 2012

Dinna88

Frøken J. skriver:

Jeg er så enig.. Jeg kan slet ikke læse debatten til ende, fordi jeg allerede nu er temmelig oprørt. Og så vil jeg bare lige sige til trådstarter, at det godt kan ske dine børn virker så glade, høflige og velfungerende, og hjælper heeelt af sig selv. Men du ved ikke, hvad der foregår under overfladen, for med nogen af de skrappe regler du bruger, kan det meget vel være, at de ikke tør være åbne omkring det. Jeg er "vokset op i dit hjem" ½-delen af tiden (skilte forældre), og jeg var faktisk ofte bange for at komme hjem, for hvad havde jeg nu ikke gjort rigtigt, hvilken pligt havde jeg glemt osv. Børn i den alder er ikke gode til konsekvensberegning, og der er så meget andet der fylder en huslige pligter og gøremål, så hvad nu hvis et af dine børn glemte du havde bedt om at rydde op? Hvad så? Time-out? Blive vækket af den søvn, som barnet virkelig har brug for, fordi barnet skulle straffes?

Det er ikke fordi jeg siger at ALLE dine punkter er 'forkerte' (efter min mening), men jeg synes godt nok du virker meget skrap i din opdragelse, og jeg sidder faktisk her og bliver helt ked af det. Jeg kan slet ikke forstå du ønsker at bruge rengøring og oprydning som straf. Jeg ved ikke om du har sønner, men mon ikke de ender med at blive én af dem der ikke gør noget i det huslige med en frustreret kone som resultat i fremtiden? Fordi de "pligter" forbindes med noget negativt og ikke er noget man gøre af lyst og hygge?

Det lyder måske lidt skrapt, men det kan du vel godt tåle..

Du fik lige formået at udddybe hvad jeg ikke havde tid til i morges

Anmeld

18. juni 2012

Dinna88

MorDk skriver:

Timeout er ikke svigt i mine øjne. Der er MANGE forskellige måder at give Timeout på. Jeg kan ogsp have brug for Timeout.... altså vælger jeg at sige at nu går mor lige her ud i køkkenent....

Men altså Timeout behøver ikke at være dårligt!

for mig er time out at placere sit barn et sted, sige "nu sidder du der i så og så lang tid", så går man. OG så slutter man da lige af med at barnet skal undskylde. Det er i min verden dybt, dybt forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.