Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

MorDk

Skouboe skriver:

Jeg har ikke læst andres svar, men kun dit oprindelige indlæg og min tanke er at jeg nok ikke skal på besøg hjemme hos dig med mine børn. De er søde og velopdragne, men jeg vil ikke finde mig i at andre opdrager på dem... hvis jeg er der er det MINE regler der gølder på godt og ondt!

Enig... men fx. hvis dine unger må hoppe i sofaen og spille bold indenfor og ikke må hos den I er på besøg hos. Er det så ikke ok at hun siger til/fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

morethanperfect

Tjaa ... Vi alle er forskellige , og alle opdrager forskelligt ...

Jeg ville måske blive lidt mundlam hvis andre begyndte at opdrage på mit barn .. Det er MIG der gør det , ikke andre ..  

Anmeld

18. juni 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Ahhhhr..... nu tror jeg altså vi skal passe på ikke at "dømme" og "konkluderer" .... Vi ER alle forskellige.... og vi opdrager ALLE forskelligt.

Der er rigtig mange punkter ved TS liste jeg IKKE er enig i... og fred være med det... Vigtig at holde os til debatten... og ikke konkluderer at TS børn vil blive "magtliderlige" osv.... det ved vi INTET om.

God dag!

Men er det ikke det vi altid siger for at skabe fred og fordragelighed? Vi er alle forskellige, alles børn er forskellige, etc. etc. etc. - Men betyder det så, at alt er i orden? Fordi ingen er ens?

(Ikke at jeg siger det er ok at konkludere børnene bliver sådan og sådan, men jeg synes nogen gange at undskyldningen "vi er forskellige" bliver kastet lidt for meget rundt. Hvis du forstår)

Anmeld

18. juni 2012

chael

Frøken J. skriver:

Men er det ikke det vi altid siger for at skabe fred og fordragelighed? Vi er alle forskellige, alles børn er forskellige, etc. etc. etc. - Men betyder det så, at alt er i orden? Fordi ingen er ens?

(Ikke at jeg siger det er ok at konkludere børnene bliver sådan og sådan, men jeg synes nogen gange at undskyldningen "vi er forskellige" bliver kastet lidt for meget rundt. Hvis du forstår)

Anmeld

18. juni 2012

Skouboe

MorDk skriver:

Enig... men fx. hvis dine unger må hoppe i sofaen og spille bold indenfor og ikke må hos den I er på besøg hos. Er det så ikke ok at hun siger til/fra?

Mine unger må ingen af delene og medmindre hun kender dem MEGET godt (som i familie eller meget nær veninde) kan hun sige til mig hvis mine unger går over en af hendes grænser, så skal jeg tage en snak med dem. I min verden er det VIRKELIGT respektløst både overfor mig og mine børn at begynde at irettesætte dem, og hun skal SLET ikke begynde at straffe med hverken time-out eller lign. 

Hvis hun passer mine børn og jeg ikke er der, er det noget andet, men jeg ville stadig blive lidt stram i masken over at finde ud af mine børn blev straffet med time out eller rengøring - ingen af delene bruger vi herhjemme. Ungerne kan godt få at vide at den opførsel gider jeg ikke at se på, så må de gå et andet sted hen fx deres værelse indtil de kan opføre sig så vi alle sammen kan være her, men de bliver ikke decideret sat i time-out. Og rengøring er ikke en straf, det er noget vi allesammen hjælper hinanden med.

Anmeld

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Tin skriver:

Godt vi ikke bor hos jer!!

Vi har fem børn i alderen 4 -17 år! Alle utrolig velfungerende efter både min og skolernes mening.

Du lyder godt nok skrap, og jeg tænker om du evt "skræmmer" børnene til en god opførelse....så de simpelhen gør hvad du siger af frygt, frem for respekt!!! Hvilket jeg på ingen måde anser som sundt.

Mine børn er vantil at hjælpe til, når det passer ideres og vores hverdag. De har ingen pligter som sådan, men hjælper når der er behov og de store kan sagtens selv se behovet. Og de små beder jeg om hjælp fra, ved behov.

Det er jo en ganske almindelig ting i en familie, at man hjælper hinanden, store som små.....ikke at de skal "straffes" til det.

De lærer gode manere....men jeg ville aldrig tvinge dem til at spise grønsagerne op, eller for den sags skyld give "time out".

Og hos os er det dejligt med liv omkring spise bordet. Og hvis de vil side på knæerne og spise er det ok med mig, bare de sidder med ved bordet og hygger sig.

At opdrage andres børn.....hm ja til en hvis grad ville jeg "guide" andres børn , men jeg vil ikke opdrage, måske hellere bede forældrene om at tage affære.

Fredagshygge skal vi alle have da det er noget vi ser frem til, og ikke noget man skal gøre sig fortjent til!! I mine øjne har de fortjent det, bare fordi de er som de er.

Jeg forstår ikke alle dine regler, og jeg tænker da også at du skal passe på med ikke at stille alt for mange regler op, for kunne da godt frygte, at de med tiden/alderen ville blive til et kæmpe opgør.

Hvorfor ikke bygge op omkring gensidig respekt! Det har ikke noget at gøre med at man vil være venner med sine børn, men med at man guider dem, ved at vise dem tillid og ved at styrke deres selvværd, så de ved at de ihvertfald altid kan stole på mor og far.

Hvor er der fint skrevet 

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Frøken J. skriver:

Det kan du have ret i... og selvfølgelig skal det ikke menes som at man ikke må sige sin mening... osv. MEN nogle gange er man lidt hurtigt til at dømme... og det jeg fx. kan blive lidt træt af det er at folk deltager i debatter som de ikke har fulgt med i... og nogle læser kun udpluk... og svarer hist og pist.... og så er det der opstår misforståelser og "ballade"

Jeg tænker det er vigtigt nogle gang liiige at læse hvad man har skrevet inden man poster det... for mange gange sys jeg folk er meget dømmende....

Jeg er også selv dømmende... det ved jeg... men jeg prøver virkelig at tænke over hvordan jeg skriver tingene...

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Skouboe skriver:

Mine unger må ingen af delene og medmindre hun kender dem MEGET godt (som i familie eller meget nær veninde) kan hun sige til mig hvis mine unger går over en af hendes grænser, så skal jeg tage en snak med dem. I min verden er det VIRKELIGT respektløst både overfor mig og mine børn at begynde at irettesætte dem, og hun skal SLET ikke begynde at straffe med hverken time-out eller lign. 

Hvis hun passer mine børn og jeg ikke er der, er det noget andet, men jeg ville stadig blive lidt stram i masken over at finde ud af mine børn blev straffet med time out eller rengøring - ingen af delene bruger vi herhjemme. Ungerne kan godt få at vide at den opførsel gider jeg ikke at se på, så må de gå et andet sted hen fx deres værelse indtil de kan opføre sig så vi alle sammen kan være her, men de bliver ikke decideret sat i time-out. Og rengøring er ikke en straf, det er noget vi allesammen hjælper hinanden med.

Enig enig men jeg mener bare godt at jeg som "Vært" kan stoppe andres børn i at hoppe i MIN sofa!

"Unger her I huset hopper man ikke i sofaen"  BUM! Så forventer jeg altså de stopper. Hvis ikke... så må forældrene tage affære. MEN jeg ser da slet intet problem I at sige fra over for dem!

Jeg vil da ikke lade dem hoppe i sofaen og så gå over til forældrene og sige: " Er I søde at fortælle jeres børn at det ikke er ok at hoppe i min sofa" ... Det sys jeg personlig virker helt forkert. Ungerne skal da også kunne klare at få en besked fra andre end deres forældre...

Kan du følge mig?

Anmeld

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
chael skriver:

OMG!!! Endnu engang målløs.

Er nød til at stoppe med at læse flere indlæg.

Jeg får sgu ondt i maven. Dine metoder ligger så langt fra hvad jeg ser som bør skal "udsættes" for

Jeg er helt enig puha - får en kæmpe klump i maven sf ar læse om TS's metoder.... 

Anmeld

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
chael skriver:

Jamen hvor sygt er det her lige at læse

At straffe en 7 årig, ved at vække det tidligere, fordi det skal straffes pg Ryde op. Jeg er simpelthen så mundlam!!

Kan slet ikke beskrive mig forargelse og foragt

Enig - det er hjerteskærende.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.