Spørgsmål ang. Jehovas vidner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Kløver

emsaroto skriver:

Nej, heller ingen bedøvelse.

Har jeg aldrig hørt om, ved du hvorfor og hvad de så gør hvis man skal opereres eller have lavet et kejsersnit :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

emsaroto

Maja84 skriver:

Har jeg aldrig hørt om, ved du hvorfor og hvad de så gør hvis man skal opereres eller have lavet et kejsersnit :s

Kan lige prøve og spørge .. 

Anmeld

14. juni 2012

Kløver

spj skriver:

TUndeUndskylUndrUndredUndredeomimigomiogsåogsåd

Selvfølgelig må man blive bedøvet. Ellers ville Jehovas vidner jo slet ikke kunne blive opereret.

Undrede mig også da jeg aldrig har hørt om det og haft kendt flere jv, og i en kort årgang fulgt møderne, men aldrig hørt at man ikke måtte få bedøvelse

Anmeld

14. juni 2012

Kløver

emsaroto skriver:

Kan lige prøve og spørge .. 

Har hørt om nogle jv som har fået bedøvelse. Bla en kvinde som fik epi under fødsel, og som måtte opereres pga blødninger efter fødslen, men endte med at dø, fordi hun nægtede at modtage blod.

Anmeld

14. juni 2012

emsaroto

Maja84 skriver:

Har hørt om nogle jv som har fået bedøvelse. Bla en kvinde som fik epi under fødsel, og som måtte opereres pga blødninger efter fødslen, men endte med at dø, fordi hun nægtede at modtage blod.

Jeg kender nogen som ikke må tage imod bedøvelse. 

Anmeld

14. juni 2012

Kløver

spj skriver:

Nej, det er jo det. Det bliver jo aldrig sagt at der også er en kæmpe risiko ved at få blod og at det tager meget længere tid at komme sig.

Jeg tror du har ret. Der er jo andre lande der er meget længere fremme på det område end os. Jeg har i hvert fald hørt om tilfælde hvor danske læger har lært af andre lande, fordi jv'er har været inden over.
Synes det er ret vigtigt at få med. Folk har det med at stejle over at jv'er ikke vil modtage blod, men det er jo ikke sådan at de bare sætter sig ned og sige, nej det vil vi ikke have. De har jo gjort et kæmpe arbejde for at undersøge alternativer, det glemmer folk tit.

Ved da jeg har set flere steder, at der har været artikler og undersøgelser om alternativer. Og heldigvis er det jo sjældent man hører om dødsfald, fordi man ikke har modtaget blod.

Håber du i øvrigt kan hjælpe med et spørgsmål. Min mand påstår man ikke må have job som jv hvor man feks tjener penge på andres ulykke, han sagde lidt i sjov at det måske var derfor så mange vinduespudsere er jv. Jeg har aldrig hørt om det før, noget du ved noget om. Sjovt nok fandt jeg ud af det, da vi i en periode havde 2 ældre damer som kom her konstant, og ikke accepterede vi ikke ønskede at blive jv, skal lige siges jeg intet har imod jv og alle jeg har kendt mødt har været rigtig søde og dejlige mennesker. Men de her insisterende damer tog ikke pænt nej tak, så lavede et lille klistermærke di satte på vores dør, med jv nej tak, fordi jeg fik nok. Hvor min mand så fortalte vores vinduespudser var jv, den vej kom vi ind på det, og skyndte mig at pille mærket af ruden.
Damerne kommer stadig dog ikke så ofte, og selvom det ikkf Er pænt gemmer jeg mig og undlader at åbne, synes det Er ærgeligt da jeg synes det Er spændende at snakke religion, selvom man ikke selv vil andre, har bla også snakket religion med Min veninde som er mormon undskyld måske lidt noget sidespor ind over

Anmeld

14. juni 2012

Kløver

emsaroto skriver:

Jeg kender nogen som ikke må tage imod bedøvelse. 

Må godt nok være frygteligt hvis man bliver tvunget til operation, som akut kejsersnit, kan man jo ikke gøre uden, hvad gør de så kunne være spændende at vide hvad der gør at man ikke må

Anmeld

14. juni 2012

emsaroto

Maja84 skriver:

Må godt nok være frygteligt hvis man bliver tvunget til operation, som akut kejsersnit, kan man jo ikke gøre uden, hvad gør de så kunne være spændende at vide hvad der gør at man ikke må

Det svar jeg plejer at få når jeg spørger om hvorfor de ikke må, er "det står i Biblen".. 

Anmeld

14. juni 2012

Kløver

emsaroto skriver:

Det svar jeg plejer at få når jeg spørger om hvorfor de ikke må, er "det står i Biblen".. 

Så må vi håbe hun ikke får brug for kejsersnit kunne være interessant at læse om det i biblen, men kan være hun ikke kan svare på det. Synes nu de ofte plejer at have god forklaring.

Er ikke negativt, er bare nysgerrig, synes det er spændende hvordan andre lever eller ser deres tro og hvorfor, og nogle gange bliver man beriget med en masse, også selvom man ikke nødvendigvis er enig eller forstår hinandens valg

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

spj skriver:

Tror du har misforstået noget. Vil heller end gerne have bedøvelse og har intet imod kejsersnit overhoved.

Så sent som i sidste uge fik en veninde kejsersnit med epiduralblokade.
Jehovas vidner har intet imod operationer, herunder kejsersnit, eller bedøvelse. Vi vil selvfølgelig helst undgå operationer helt ligesom andre mennesker, men det kan man jo desværre ikke altid.

okay, så har jeg misforstået, jeg forstod det som at i underingen omstændigheder måtte få bedøvelse . Men godt at i ikke i det tilfælde skal vælge mellem liv og død...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.