Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
spj skriver:

Vil lige tilføje at der er et virkeligt godt samarbejde med hospitaler verden over og i mange andre lande er lægeverden så langt fremme med forskningen, at de ret ofte kan lave behandlingen uden brug af blod.
Har lige hørt om en der skulle havde lavet en rimelig alvorlig operation, hvor lægerne i dk sagde de ikke kunne gøre det uden brug af blod. På grund af det tætte samarbejde med andre lande, fandt man hun af at selv samme operation ville kunne laves i, tror det var berlin. Han blev så fløjet dertil og har nu overstået operationen ude blod.
Forskning har også vidst, at patienter der får blod er klart længere om at komme sig efter en operation, end dem der ikke har fået blod. Desuden er det heller ikke helt risikofrit at modtage andres blod.
Nu er det også sådan at blod er meget meget dyrt at bruge, så der er faktisk mange hospitaler i Danmark der har skåret kraftigt ned på forbruget af blod og faktisk helst vil undgå at bruge det.
Man skal selvfølgelig respektere, at fok har hver sin tro og hvis man ikke ønsker blod.
Dog vil jeg lige nævne, at hvis man sender en til udlandet for, at blive opereret, så er det vores skattepenge der går til det. Der bliver desuden betalt for pårørende og ambulancefolk - kost og logi. Det synes jeg bare ikke er i orden.
Hvis man vælger, at man ikke vil modtage blod, så må man finde en anden løsning og der må være en form for brugerbetaling.
Det er ikke så lang tid siden der var en debat om det i medierne.

Anmeld