Lysten til at få børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Mor til Ella

Sibel skriver:

Mor til ella

-Bare lige for at være sikker, men hvad mener du med at jeg ville starte op?

Men ja jeg vil fuldfører min uddannelse, eller i hvertfald kun mangle eksamen, og ved eksamen kunne man jo sagtens være midt i graviditeten eller være i starten af graviditeten

Det er også det jeg mener med at vente så du er sikker på at kunne afslutte....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Lykkelig91

Mor til Ella skriver:

Det er også det jeg mener med at vente så du er sikker på at kunne afslutte....

super, det var nu også det jeg havde regnet med, skulle bare lige være sikker. Endnu engang tak.

Anmeld

4. juni 2012

Miss-86

Sibel skriver:

Tak fro dit input miss-l86

-Hvor bliver det dog spændende for jer at starte PB op til september, held og lykke med jeres projekt.

Jeg har indset at man kan være en ligeså lykkelig familie i en lejlighed, som i et hus til to millioner, det er ikke det skal komme an på.

-Du har ret hvad angår uddannelsen, og vi satser stærkt på at starte PB, til feb. mar. måned, så jeg kan færdiggøre min uddannelse, i starten af eller midt i graviditeten, hvis alt går som planlagt vel og mærke.

Det bliver da en udfordring at vente, men på sigt vil det være den mest fornuftige løsning for os, så vi nøjes med at drømme

Lykke til jer

Tusind tak, kan slet ikke vente til PB 

Jaa, selvfølgelig kan man være ligeså lykkelig i en lejlighed som i et hus. Man kan jo altid få huset senere.. Man kan ikke altid få det hele på engang.

Det lyder da fornuftigt, at begynde PB der, så du kan nå at færdiggøre studiet.

Anmeld

4. juni 2012

lille-fisen

Iih så dejligt i starter PB i jan/feb. 2013 Sibel  Vi starter i juni næste år og glæder mig som en gal dertil 

Der er vel ingen grund til flere erfaringer med uddannelse og baby så.

Så vil bare sige held og lykke med det hele 

Anmeld

5. juni 2012

Lykkelig91

lille-fisen skriver:

Iih så dejligt i starter PB i jan/feb. 2013 Sibel  Vi starter i juni næste år og glæder mig som en gal dertil 

Der er vel ingen grund til flere erfaringer med uddannelse og baby så.

Så vil bare sige held og lykke med det hele 

Åh det bliver også spændende for jer med start af PB til juni held og lykke med projektet.

-Hvad mener du med med at det er nødvendigt med flere erfaringer?

Og endnu engang held og lykke  til jer.

Anmeld

5. juni 2012

JH12

Jeg bor i en 2 værelses lejlighed med barn, hund og kæreste (den er dog sat til salg) men barnet sover inde ved os, hvilket de gerne skulle den første tid alligevel ..

Og når jeg ikke er på barsel, så studere jeg og det er ikke noget problem, at tage et år fri.. Uddannelsen bliver bare udsat, også starter jeg op i en ny klassen når jeg kommer tilbage ..

Men held og lykke med projekt baby, det er jer selv der bestemmer i sidste ende men i kunne vente nogle måneder, så du måske var gravid mens du tog dine eksamenen næste år .. ??

Anmeld

5. juni 2012

mortilnoahogmelina

Jeg får sådan lyst til at svare på dit indlæg her for du virker så behagelig i din tone når du skriver

Jeg er butiks udd , jeg fik min søn under udd , jeg vil sige jeg var ung troede alt ville være smertefrit og bare kører der ud af indtil barsel , jeg blev dog klogere , da jeg bare var 9 uger henne fik jeg så mange problemer med min ryg at jeg næsten ikke kunne noget som helst , jeg passede trofast mit job , men da jeg nåede 18 graviditets uge der sagen min krop altså fra og jeg blev sygemeldt. Først 3 uger fik så lov at tage 3 skole ophold med for min læge med forudsætning for at jeg gjorder som hun sagde lagde mig ned i løbet af dagen hvilede mig sad og stod ikke for meget op. Jeg blev igen sygemeldt da jeg kom tilbage fra skole og var det resten af graviditeten .
Jeg kunne ikke have nåede at færdig gøre det inden barsel lige meget hvad .

Jeg kom tilbage i januar i år startet op med skole 14 dage væk fra min dreng for søren det var godt nok hårdt det var første gang jeg prøvede at være væk fra ham i mere end 24 timer det læs simpelthen mit livs mareridt at skulle være væk og jeg vil aldrig gøre det igen .
Jeg har lige færdig gjort min uddannelse i slutningen af april i år jeg har skrevnt afsluttende opgave imens jeg har haft en dreng som krævede min opmærksomhed så snart jeg var hjemme jeg haven arbejds tider til kl 20.30 2 gange om ugen . og ellers var jeg tidligst hjemme 18.45.
det er hårdt , det er hårdt at skrive opgavm og koncentrerede sig om den når man ønsker at bruge sin tid andre steder .

jeg ville have ventet med at få barn den dag idag hvis jeg haven vidst det var så hårdt her . jeg ved godt det ikke er ens for alle og nøgnm nyder at studere imens de har børn barn ikke mig jeg synes det har været utrolig hårdt .
men jeg os færdig idag og har bestået min eksamen ..

Anmeld

5. juni 2012

Lykkelig91

Joyce1986 skriver:

Jeg bor i en 2 værelses lejlighed med barn, hund og kæreste (den er dog sat til salg) men barnet sover inde ved os, hvilket de gerne skulle den første tid alligevel ..

Og når jeg ikke er på barsel, så studere jeg og det er ikke noget problem, at tage et år fri.. Uddannelsen bliver bare udsat, også starter jeg op i en ny klassen når jeg kommer tilbage ..

Men held og lykke med projekt baby, det er jer selv der bestemmer i sidste ende men i kunne vente nogle måneder, så du måske var gravid mens du tog dine eksamenen næste år .. ??

Joyce Vi har indset at man sagtens kan fungere i en lejlighed, det er ikke det der skal være afgørende for om kan elske sit barn eller ej.

-Med hensyn til uddannelsen, som du netop skriver, så starter vi PB til jan, feb eller marts måned, så jeg ved eksamen er i starten eller midt i graviditeten. Det synes vi er mest fornuftigt.

-Men tak for dit input.

Anmeld

5. juni 2012

Lykkelig91

Pernille08 skriver:

Jeg får sådan lyst til at svare på dit indlæg her for du virker så behagelig i din tone når du skriver

Jeg er butiks udd , jeg fik min søn under udd , jeg vil sige jeg var ung troede alt ville være smertefrit og bare kører der ud af indtil barsel , jeg blev dog klogere , da jeg bare var 9 uger henne fik jeg så mange problemer med min ryg at jeg næsten ikke kunne noget som helst , jeg passede trofast mit job , men da jeg nåede 18 graviditets uge der sagen min krop altså fra og jeg blev sygemeldt. Først 3 uger fik så lov at tage 3 skole ophold med for min læge med forudsætning for at jeg gjorder som hun sagde lagde mig ned i løbet af dagen hvilede mig sad og stod ikke for meget op. Jeg blev igen sygemeldt da jeg kom tilbage fra skole og var det resten af graviditeten .
Jeg kunne ikke have nåede at færdig gøre det inden barsel lige meget hvad .

Jeg kom tilbage i januar i år startet op med skole 14 dage væk fra min dreng for søren det var godt nok hårdt det var første gang jeg prøvede at være væk fra ham i mere end 24 timer det læs simpelthen mit livs mareridt at skulle være væk og jeg vil aldrig gøre det igen .
Jeg har lige færdig gjort min uddannelse i slutningen af april i år jeg har skrevnt afsluttende opgave imens jeg har haft en dreng som krævede min opmærksomhed så snart jeg var hjemme jeg haven arbejds tider til kl 20.30 2 gange om ugen . og ellers var jeg tidligst hjemme 18.45.
det er hårdt , det er hårdt at skrive opgavm og koncentrerede sig om den når man ønsker at bruge sin tid andre steder .

jeg ville have ventet med at få barn den dag idag hvis jeg haven vidst det var så hårdt her . jeg ved godt det ikke er ens for alle og nøgnm nyder at studere imens de har børn barn ikke mig jeg synes det har været utrolig hårdt .
men jeg os færdig idag og har bestået min eksamen ..

Pernille 08, tak for dit indlæg

-Det var da en uheldig graviditet du har haft, jeg håber at du er kommet godt oven på igen og fik et sundt og raskt barn, trods alt.

-Vi har haft de overvejelser omkring hvis graviditeten ikke går som planlagt, og vi er blevet enige om at tage graviditeten som den kommer. (jeg håber dog ikke at der kommer nogle komplikationer) men det kan man jo aldrig vide sig sikre på. Vi starter PB, i jan. feb. eller marts måned, så jeg har et par måneder at løbe på efterfølgende.

- Jeg tror at det er hårdt at studere med et barn, men min kæreste og jeg er så gode til at hjælpe hinanden og jeg har en rigtig god støtte i ham, så i tilfælde af komplikationer og at jeg ikke kan komme til at få afsluttet uddannelsen, så kan vi sagtens få det til at fungere. Vi har snakket det meget igennem og der er fordele og ulemper ved alt.

Endnu en gang tak fordi at du ville dele din erfaring med mig.

Anmeld

7. juni 2012

lille-fisen

Sibel skriver:

Åh det bliver også spændende for jer med start af PB til juni held og lykke med projektet.

-Hvad mener du med med at det er nødvendigt med flere erfaringer?

Og endnu engang held og lykke  til jer.

Jaa det blir så dejligt  

Nå jeg mente bare at der allerede var så mange som havde skrevet nogle gode indlæg om det synes jeg  Og så at når i starter  pb i januar/februar 2013 og du er færdig samme sommer, så er chancen der jo for at det tager noget tid inden du bliver gravid (altså det håber jeg ikke - håber den er der i første hug ). Men det er jo ikke unormalt at der kan gå 3-4 mdr -hvordan er det nu.. Mener man siger ca. 50% bliver gravide indenfor det første halve år. Nå men hele min pointe med den rodede snak er - at det måske slet ikke bliver aktuelt rigtigt at snakke uddannelse og graviditet sammen, fordi du måske alligevel ikke er særlig langt henne når du bliver færdig med udd.  Og det var det jeg mente når jeg siger der måske ikke er behov for flere erfaringer (andet end måske om tidlig sygemelding eller gener i de første mdr. Af graviditet såsom kvalme osv.) - tror også jeg skrev det fordi tråden vist startede med det at have en baby samtidig med at man studerer og den snak/ erfaringer er jo så ikke længere aktuelle.

Åh ha sikke et rodet indlæg - håber du kan se hvad jeg mente haha

Held og lykke med det - håber du har en stor rund mave på den dag du har sidste eksamen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.