Lysten til at få børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Muhmi

Sibel skriver:

Tak skal du have muhmi

- Du har helt ret, hvad PB angår. Vi har besluttet at påbegynde PB. til jan./feb. måned. Så mener vi at det vil passe perfekt for os.

Jeg kan slet ikke forstå at vi nu har taget den endelig beslutning. Nu er det bare at vente

Tak for dig svar

Jamen velbekomme... Jeg synes det lyder som en meget ansvarlig og god løsning i har fundet frem til... Rigtig meget held og lykke med jeres lille projekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Mor til Ella

Jeg ville starte op, så du er sikker på at kunne fuldføre din uddannelse

Ved godt det er hårdt, men du siger jo også selv det er det mest fornuftige

Anmeld

2. juni 2012

LilleLene

Sibel skriver:

Dette er mit første indlæg her på siden, jeg har dog læst adskillige indlæg og artikler herinde de sidste mange måneder, da drømmen om en familie fylder enormt meget for mig.

Jeg er 20år gammel og jeg er uddannet sosu. hjælper og jeg er på nuværende tidspunkt ved at uddanne mig til social og sundhedsassistent, jeg har altid vidst at det var mennesker jeg skulle beskæftige mig med.

Jeg har den skønneste kæreste på 27år, og til august har vi været sammen i skønne tre år. Han har fast job, igennem 10år. Vi bor i en tre værelses lejlighed og vi har en dejlig velfungerende hverdag. Men vi ønsker begge to at få vores egen lille fis, som vi kan elske ubetinget og forsøge at give det et skønt og indholdsrigt liv.

Vi venter med pb. til jeg er færdiguddannet, ( ved dog ikke om jeg holder ud så længe, er færdig til sommer næste år)   Vi synes dette er mest fornuftigt.

Jeg vil dog hører jeres mening med barn under udannelse, og om der er nogle af jer der har erfaringer med barn i en lejlighed de første par år, vel og mærke (vi har planer om huskøb på et senere tidspunkt)

Kom endelig med input, jeg har brug for nogle at snakke med om dette her, da mine veninder slet ikke er på det tidspunkt i livet.

Dette blev en lang smøre, det håber jeg ok. PÅ forhånd tak

Fra den drømmende.

Jeg er selv opvokset i en lejlighed inde midt i gågaden delte værelse med min storesøster, og mine forældre sov i den ene stue

Selvom vi levede klemt og småt og ingen have eller legeplads at lege på/i, så er det, det sted jeg savner alle mest at bo

Jeg havde en god opvækst i den lejlighed, og flyttede først derfra da jeg var 9 år gammel....

Så længe børn har det godt, så er de ligeglade med hvor og hvordan de bor

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

Mor til Ella skriver:

Jeg ville starte op, så du er sikker på at kunne fuldføre din uddannelse

Ved godt det er hårdt, men du siger jo også selv det er det mest fornuftige

Mor til ella

-Bare lige for at være sikker, men hvad mener du med at jeg ville starte op?

Men ja jeg vil fuldfører min uddannelse, eller i hvertfald kun mangle eksamen, og ved eksamen kunne man jo sagtens være midt i graviditeten eller være i starten af graviditeten

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

LilleLene skriver:

Jeg er selv opvokset i en lejlighed inde midt i gågaden delte værelse med min storesøster, og mine forældre sov i den ene stue

Selvom vi levede klemt og småt og ingen have eller legeplads at lege på/i, så er det, det sted jeg savner alle mest at bo

Jeg havde en god opvækst i den lejlighed, og flyttede først derfra da jeg var 9 år gammel....

Så længe børn har det godt, så er de ligeglade med hvor og hvordan de bor

Lille lene

- Tak for dit svar.

Jeg vil også mene at det er ikke er det matrielle der skal være i toppen for at man kan være en lykkelig familie.

Vi har selvf. en opsparing så vi kan få de mest basale ting der skal for at sætte et barn i verden, Lejlighed eller ej, kommer man jo ikke til at elske barnet mindre af den grund.

Dejligt at hører at du har trives i en lejlighed, tusind tak.

Anmeld

2. juni 2012

LilleLene

Sibel skriver:

Lille lene

- Tak for dit svar.

Jeg vil også mene at det er ikke er det matrielle der skal være i toppen for at man kan være en lykkelig familie.

Vi har selvf. en opsparing så vi kan få de mest basale ting der skal for at sætte et barn i verden, Lejlighed eller ej, kommer man jo ikke til at elske barnet mindre af den grund.

Dejligt at hører at du har trives i en lejlighed, tusind tak.

det var så lidt

Anmeld

2. juni 2012

Clisolka

Sibel skriver:

Dette er mit første indlæg her på siden, jeg har dog læst adskillige indlæg og artikler herinde de sidste mange måneder, da drømmen om en familie fylder enormt meget for mig.

Jeg er 20år gammel og jeg er uddannet sosu. hjælper og jeg er på nuværende tidspunkt ved at uddanne mig til social og sundhedsassistent, jeg har altid vidst at det var mennesker jeg skulle beskæftige mig med.

Jeg har den skønneste kæreste på 27år, og til august har vi været sammen i skønne tre år. Han har fast job, igennem 10år. Vi bor i en tre værelses lejlighed og vi har en dejlig velfungerende hverdag. Men vi ønsker begge to at få vores egen lille fis, som vi kan elske ubetinget og forsøge at give det et skønt og indholdsrigt liv.

Vi venter med pb. til jeg er færdiguddannet, ( ved dog ikke om jeg holder ud så længe, er færdig til sommer næste år)   Vi synes dette er mest fornuftigt.

Jeg vil dog hører jeres mening med barn under udannelse, og om der er nogle af jer der har erfaringer med barn i en lejlighed de første par år, vel og mærke (vi har planer om huskøb på et senere tidspunkt)

Kom endelig med input, jeg har brug for nogle at snakke med om dette her, da mine veninder slet ikke er på det tidspunkt i livet.

Fra den drømmende.

Først, velkommen til baby 

Jeg kan desværre ikke fortælle dig mht. barn under uddannelse, men jeg kan se du har fået en masse gode svar 

Men jeg kan fortælle dig om hvordan det er at have baby i en lejlighed. Jeg bor selv i en 2 vær. lejlighed med min kæreste og vores datter Isabella på 19 mrd. Det lyder super at i har en 3 vær. det kan man sagtens klare - dog syntes jeg det er begyndt at knibe med at være i en 2 vær. Jeg vil gerne at hun får sit eget værelse og roder på  Isabella sover i sin tremmeseng i vores soveværelse med os, og hvor jeg dog glæder mig til at indrette hendes værelse, når vi har fundet en større lejlighed 

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

Babymor2010 skriver:

Først, velkommen til baby 

Jeg kan desværre ikke fortælle dig mht. barn under uddannelse, men jeg kan se du har fået en masse gode svar 

Men jeg kan fortælle dig om hvordan det er at have baby i en lejlighed. Jeg bor selv i en 2 vær. lejlighed med min kæreste og vores datter Isabella på 19 mrd. Det lyder super at i har en 3 vær. det kan man sagtens klare - dog syntes jeg det er begyndt at knibe med at være i en 2 vær. Jeg vil gerne at hun får sit eget værelse og roder på  Isabella sover i sin tremmeseng i vores soveværelse med os, og hvor jeg dog glæder mig til at indrette hendes værelse, når vi har fundet en større lejlighed 

Tak skal du have baby mor Ja jeg har fået en masse gode svar, som giver mig en masse overvejelser.

- Dejligt at hører at det sagtens kan lade sig gøre, med en lille i en lejlighed. Mine nærmeste veninder, som slet ikke er på det tidspunkt som jeg er på lige pt. har en masse fordomme mod det at have et barn i lejlighed, og det har jeg faktisk også selv haft, men jeg har nu fået øjnene op for noget andet.

Det er fordomme som at have barnevognen til at stå i gården. Men vi bor på 1 sal, og vi bor et dejligt åbent sted, hvor vi kan åbne vinduet lige nedtil gården, og der bor et ungt par under os, og de stiller deres barnevogn ud to gange om dagen og det er der ingen problemer i. Jeg tror at det er spørgsmål om vane, mon ikke?

Anmeld

2. juni 2012

come2

Sibel skriver:

Fra den drømmende.

Jeg synes jeres tanker og overvejlser lyder rigtig fornuftige.

Lejlighed eller hus - det er ikke vigtigt. Så længe man har hjerterum til den lille

Vi er selv igang med projekt baby, og har været der lææænge.

Jeg skal til at studere igen og vi vil forsætte med projektet, fordi vi simpelthen ikke tør udsætte det yderligere, når vi ikke har nemt ved det.

Nu er du snart så tæt på du er færdig, så jeg ville vente med at starte projektet, til du kan nå at afslutte uddannelsen

Anmeld

2. juni 2012

Clisolka

Sibel skriver:

Tak skal du have baby mor Ja jeg har fået en masse gode svar, som giver mig en masse overvejelser.

- Dejligt at hører at det sagtens kan lade sig gøre, med en lille i en lejlighed. Mine nærmeste veninder, som slet ikke er på det tidspunkt som jeg er på lige pt. har en masse fordomme mod det at have et barn i lejlighed, og det har jeg faktisk også selv haft, men jeg har nu fået øjnene op for noget andet.

Det er fordomme som at have barnevognen til at stå i gården. Men vi bor på 1 sal, og vi bor et dejligt åbent sted, hvor vi kan åbne vinduet lige nedtil gården, og der bor et ungt par under os, og de stiller deres barnevogn ud to gange om dagen og det er der ingen problemer i. Jeg tror at det er spørgsmål om vane, mon ikke?

Har I evt. mulighed for at have barnevognen stående i en gang i lejligheden? Det er sådan vi gør det. Haha ja, det kniber altså her nu hvor vi har fået en klapvogn. Men det kan lige lade sig gøre at komme forbi med numsen. (vi har elevator i opgangen og bor på 2. sal) 

Vi har en altan hvor Isabella stod i sin barnevogn og sov da hun var mindre  Nu er der gang i en renovering i vores blok, så udenfor på altanen kan hun ikke sove længere. 

Det er nemlig en vanesag at bo i en lejlighed med barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.