Lysten til at få børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Lykkelig91

come2 skriver:

Jeg synes jeres tanker og overvejlser lyder rigtig fornuftige.

Lejlighed eller hus - det er ikke vigtigt. Så længe man har hjerterum til den lille

Vi er selv igang med projekt baby, og har været der lææænge.

Jeg skal til at studere igen og vi vil forsætte med projektet, fordi vi simpelthen ikke tør udsætte det yderligere, når vi ikke har nemt ved det.

Nu er du snart så tæt på du er færdig, så jeg ville vente med at starte projektet, til du kan nå at afslutte uddannelsen

Tak for dit indlæg come2

-Du har helt ret hvad angår hus og lejlighed, det har jeg nu også indset.

-Jeg har nu også besluttet at færdiggøre min uddannelse, og så måske planlægge PB, til januar, febuar eller Marts måned, 2013 så har jeg nogle måneder at løbe på efter jeg har færdiggjort min uddannelse, det tror jeg nu også vil være skønt.

Det gør mig da ondt at i ikke har nemt ved at kunne blive gravide, jeg håber da at det lykkedes for jer inden længe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

come2

Sibel skriver:

Tak for dit indlæg come2

-Du har helt ret hvad angår hus og lejlighed, det har jeg nu også indset.

-Jeg har nu også besluttet at færdiggøre min uddannelse, og så måske planlægge PB, til januar, febuar eller Marts måned, 2013 så har jeg nogle måneder at løbe på efter jeg har færdiggjort min uddannelse, det tror jeg nu også vil være skønt.

Det gør mig da ondt at i ikke har nemt ved at kunne blive gravide, jeg håber da at det lykkedes for jer inden længe.

Det håber vi også

Og held og lykke med projektet. Det er en fantastisk ting at glæde sig til

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

Babymor2010 skriver:

Har I evt. mulighed for at have barnevognen stående i en gang i lejligheden? Det er sådan vi gør det. Haha ja, det kniber altså her nu hvor vi har fået en klapvogn. Men det kan lige lade sig gøre at komme forbi med numsen. (vi har elevator i opgangen og bor på 2. sal) 

Vi har en altan hvor Isabella stod i sin barnevogn og sov da hun var mindre  Nu er der gang i en renovering i vores blok, så udenfor på altanen kan hun ikke sove længere. 

Det er nemlig en vanesag at bo i en lejlighed med barn 

Nej det har vi nemlig ikke, men jeg tror nu godt at barnevognen ville kunne stå nede ved vores indgang til opgangen, og så anskaffe sig sådan en cykel lås, så man kan forbinde barnevogn og gelænder sammen hvis du forstår

- Det er da en praktisk måde i gør tingene på også, vi har dog ingen altan heller, kun en fransk altan. Men vi regner heller ikke med at skulle bo i lejlighed til vi bliver gamle, men det haster jo ikke med at finde et hus.

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

come2 skriver:

Det håber vi også

Og held og lykke med projektet. Det er en fantastisk ting at glæde sig til

Tak skal du have, det er endnu ikke gået op for mig endnu at vi rent faktisk planlægger PB til 2013

Og held og lykke til jer også

Anmeld

2. juni 2012

stud mor

Min kæreste og jeg gik igang med at prøve at blive gravide for ca 3 et halvt år siden. Og vi er begge under uddanelse. Vi viste det ville være svært for os at blive gravide, så derfor gik vi igang tidligt. Vi får heldigvis vores baby om ca 3uger. nu har vi henholdsvis 1 et halvt år og 2 år tilbage.

Vi bord i 2 værelses lejlighed og vi regner med at det kommer til at gå fint med en baby på lidt plads og med de sidste par år på studiet.

Det har dog været svært at være gravid under studiet og jeg har måtte droppe et semester her til sidst, fordi jeg blev meget syg.

Anmeld

2. juni 2012

Clisolka

Sibel skriver:

Nej det har vi nemlig ikke, men jeg tror nu godt at barnevognen ville kunne stå nede ved vores indgang til opgangen, og så anskaffe sig sådan en cykel lås, så man kan forbinde barnevogn og gelænder sammen hvis du forstår

- Det er da en praktisk måde i gør tingene på også, vi har dog ingen altan heller, kun en fransk altan. Men vi regner heller ikke med at skulle bo i lejlighed til vi bliver gamle, men det haster jo ikke med at finde et hus.

Det kan du sagtens gøre. Jeg tør ikke gøre det her i vores område - et socialt belastet område med mange tyverier, så hvis vi stiller den i opgangen kan vi være sikker på ikke at se den igen. 

Nej nej, det første stykke tid kan i sagtens bo i lejlighed, der kræver baby ikke meget 

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

stud mor skriver:

Min kæreste og jeg gik igang med at prøve at blive gravide for ca 3 et halvt år siden. Og vi er begge under uddanelse. Vi viste det ville være svært for os at blive gravide, så derfor gik vi igang tidligt. Vi får heldigvis vores baby om ca 3uger. nu har vi henholdsvis 1 et halvt år og 2 år tilbage.

Vi bord i 2 værelses lejlighed og vi regner med at det kommer til at gå fint med en baby på lidt plads og med de sidste par år på studiet.

Det har dog været svært at være gravid under studiet og jeg har måtte droppe et semester her til sidst, fordi jeg blev meget syg.

Så er der ikke længe tilbage nu,- tillykke

- Jeg synes der både fordele og ulemper ved graviditet under udannelse. Jeg har nemlig også haft de tanker, hvis der pludselig skulle opstå noget som man ikke havde regnet med under graviditeten ? Synes at det er lidt svært.

-Jeg håber da at du er kommet nogenlunde oven på igen.

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

Babymor2010 skriver:

Det kan du sagtens gøre. Jeg tør ikke gøre det her i vores område - et socialt belastet område med mange tyverier, så hvis vi stiller den i opgangen kan vi være sikker på ikke at se den igen. 

Nej nej, det første stykke tid kan i sagtens bo i lejlighed, der kræver baby ikke meget 

Okay, ja så vil jeg også have betænkligheder ved det, hvis det var tilfældet hos os

-Men vi bor i dejligt blandet kvarter med unge og ældre, og der er faktisk mange her som børn i foreskellige aldre.

Jeg har også tænkt de tanker at det måske er en fordel med en bebsi i en lejlighed de første par år, for der ikke ligeså meget holde som hvis man har hus og have, du vil kunne have mere tid til den lille kunne jeg forestille mig.

Anmeld

2. juni 2012

Miss-86

Sibel skriver:

Dette er mit første indlæg her på siden, jeg har dog læst adskillige indlæg og artikler herinde de sidste mange måneder, da drømmen om en familie fylder enormt meget for mig.

Jeg er 20år gammel og jeg er uddannet sosu. hjælper og jeg er på nuværende tidspunkt ved at uddanne mig til social og sundhedsassistent, jeg har altid vidst at det var mennesker jeg skulle beskæftige mig med.

Jeg har den skønneste kæreste på 27år, og til august har vi været sammen i skønne tre år. Han har fast job, igennem 10år. Vi bor i en tre værelses lejlighed og vi har en dejlig velfungerende hverdag. Men vi ønsker begge to at få vores egen lille fis, som vi kan elske ubetinget og forsøge at give det et skønt og indholdsrigt liv.

Vi venter med pb. til jeg er færdiguddannet, ( ved dog ikke om jeg holder ud så længe, er færdig til sommer næste år)   Vi synes dette er mest fornuftigt.

Jeg vil dog hører jeres mening med barn under udannelse, og om der er nogle af jer der har erfaringer med barn i en lejlighed de første par år, vel og mærke (vi har planer om huskøb på et senere tidspunkt)

Kom endelig med input, jeg har brug for nogle at snakke med om dette her, da mine veninder slet ikke er på det tidspunkt i livet.

Dette blev en lang smøre, det håber jeg ok. PÅ forhånd tak

Fra den drømmende.

Jeg har ikke selv børn endnu (vi starter PB til september) Men vi bor kun i en 2 værelses lejlighed og hvis vi ikke har fundet et hus inden, så må vi indrette os her med et barn og dette ser jeg ikke noget galt i. Det skal nemlig ikke stå i vejen for at vi ønsker et barn

Det med uddannelse, der synes jeg også det er mest fornuftigt at vente til at du er færdiguddannet, men jeg mener også at hvis det brænder så meget at du ikke kan vente, så skal I gøre det

Det var lidt input fra mig

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

Miss-L86 skriver:

Jeg har ikke selv børn endnu (vi starter PB til september) Men vi bor kun i en 2 værelses lejlighed og hvis vi ikke har fundet et hus inden, så må vi indrette os her med et barn og dette ser jeg ikke noget galt i. Det skal nemlig ikke stå i vejen for at vi ønsker et barn

Det med uddannelse, der synes jeg også det er mest fornuftigt at vente til at du er færdiguddannet, men jeg mener også at hvis det brænder så meget at du ikke kan vente, så skal I gøre det

Det var lidt input fra mig

Tak fro dit input miss-l86

-Hvor bliver det dog spændende for jer at starte PB op til september, held og lykke med jeres projekt.

Jeg har indset at man kan være en ligeså lykkelig familie i en lejlighed, som i et hus til to millioner, det er ikke det skal komme an på.

-Du har ret hvad angår uddannelsen, og vi satser stærkt på at starte PB, til feb. mar. måned, så jeg kan færdiggøre min uddannelse, i starten af eller midt i graviditeten, hvis alt går som planlagt vel og mærke.

Det bliver da en udfordring at vente, men på sigt vil det være den mest fornuftige løsning for os, så vi nøjes med at drømme

Lykke til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.