Lysten til at få børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.170 visninger
40 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

Lykkelig91

Dette er mit første indlæg her på siden, jeg har dog læst adskillige indlæg og artikler herinde de sidste mange måneder, da drømmen om en familie fylder enormt meget for mig.

Jeg er 20år gammel og jeg er uddannet sosu. hjælper og jeg er på nuværende tidspunkt ved at uddanne mig til social og sundhedsassistent, jeg har altid vidst at det var mennesker jeg skulle beskæftige mig med.

Jeg har den skønneste kæreste på 27år, og til august har vi været sammen i skønne tre år. Han har fast job, igennem 10år. Vi bor i en tre værelses lejlighed og vi har en dejlig velfungerende hverdag. Men vi ønsker begge to at få vores egen lille fis, som vi kan elske ubetinget og forsøge at give det et skønt og indholdsrigt liv.

Vi venter med pb. til jeg er færdiguddannet, ( ved dog ikke om jeg holder ud så længe, er færdig til sommer næste år)   Vi synes dette er mest fornuftigt.

Jeg vil dog hører jeres mening med barn under udannelse, og om der er nogle af jer der har erfaringer med barn i en lejlighed de første par år, vel og mærke (vi har planer om huskøb på et senere tidspunkt)

Kom endelig med input, jeg har brug for nogle at snakke med om dette her, da mine veninder slet ikke er på det tidspunkt i livet.

Dette blev en lang smøre, det håber jeg ok. PÅ forhånd tak

Fra den drømmende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Lykke:)

Hej og velkommen til! 

Jeg drømmer selv om at få min egen lille familie, jeg er 18 år og bliver stx-student i slutningen af Juni. Efter sommerferien starter jeg på pædagoguddanelsen og min kæreste og jeg har smidt p-pillerne. Jeg er sikker på, at få en barn imens jeg er under uddannelse er det rigtige for mig, fordi jeg er meget moden og fordi jeg ved hvilket ansvar det er. Jeg tror du skal gøre op med dig selv, om du vil kunne klare at læse og passe et barn samtidig - det er i hvert fald det jeg har gjort. 

Håber det giver lidt mening 

Anmeld

2. juni 2012

tarkoflen

Hej og velkommen til

Hvis jeg var dig, så tror jeg, at jeg ville vente med at gå i gang, så du ikke står og er højgravid og ikke kan gennemføre din eksamen og derved skal tage et helt år om, det ville da være ærgeligt, hvis du reelt kun mangler en måned eller to...

Hvad med at skyde projektet til efter jul, så du er sikret, at du ikke føder midt i eksamen? Du jo ung, og sikkert meget fertil så hvis I starter nu, og det sker i første forsøg, så vil du vel blive mor i nærheden af marts tror jeg, uden at være særlig skarp til at beregne terminer

Det tror jeg, at jeg ville vælge, selvom jeg gerne snart ville være mor

Med hensyn til lejlighed, så har jeg to hold venner der bor i lejlighed med børn, en bor med mand og et barn i en tre værelses og barnet sover i soveværelset og en anden bor med mand og to børn i en 4 værelses, hvor ungerne deler værelse (de er 2 og 5 år) så det kan man sagtens

Held og lykke med eksamen og projekt baby

Stort

Anmeld

2. juni 2012

MyBigWish

Hej og velkommen til siden 

Jeg var igang med samme uddannelse som dig da jeg fandt ud af jeg ventede mig jeg var færdig uddannet den 31 november og havde termin den 22 november så det var lige op af hinanden.. Jeg var fast besluttet om at jeg ville gøre Min uddannelse færdig før jeg gik på barsel og tænkte at jeg får da en skide let graviditet men det var det langt fra... Jeg blev rådet til allerede 4 måneder før termin at blive sygemeldt pga pluk veer, skævt bække og en iskersnerve som sad i klemme :/ jeG var stædig og blev ved med at knokle for at gøre minuuddannede færdig Bettemanden valgte så at komme ud en uge før termin og selvfølgelig den dag jeg skulle til eksamen, så jeg fik heldigvis byttet og gik op dagen efter men jeg tænkte jo at jegsikkert gik over tid  

Jeg ville ikke stoppe mit i den uddannelse for på et år glemmer man meget og så skal maN ind i en ny klasse og arbejde sammen med nogen man ikke rigtig kender men det er jo helt op til hvordan du har det  

Du er velkommen til at skrive  

Anmeld

2. juni 2012

Julemusen

Hej!

Jeg er 21 år, er studerende og har en dreng på nu 7 måneder. JEg læser på uni og valgte at smide p pillerne da jeg blev færdig med 3. semester. Blev gravid med det samme og holder nu barsel og starter på nyt hold her til september på 5. sem 

Jeg er så glad for at vi valgte at få Phillip. Min mand studere til pædagog, og han har tit selvstudie dage hvor han er hjemme, så vores søn får så meget mere tid med os begge, end hvis vi havde ventet til vi var færdiguddannede og havde arbejde. 

Vi bor også i en lille lejlighed og det går helt fint. Når min man om et år bliver færdig, så flytter vi i et rækkehus og så venter vi med at købe hus til jeg er færdiguddannet. 

Økonomisk kan det godt hænge sammen her, så burde det også ved jer, nu når din kæreste arbejder

Held og lykke med projektet!

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

Hej alle i skønne.

Tak for jeres dejlige input. Vi er nu fast besluttet på at vente med PB. enten til jeg er færdig uddannet, eller som du skriver tarkoflen starte op et par måneder efter jul.

Jeg har jo sådan set heller ikke noget som haster trods min unger alder, det er jeg jo klar over. Det er bare utroligt at man kan have sådan en lyst til at sætte et barn i verden og bare have lyst til at elske det, men det er jo naturligt.

Følelsen er kommet snigende ind på mig de sidste halve år, trods opstart af uddannelse, det handler nok også om at min søster har en lille, og venter nu nummer samt mang af mine bekendte enten er gravide eller vente sig, at blive påvirket det kan vel ikke undgås.

Endnu en gang tak for alle de skønne svar.

Anmeld

2. juni 2012

VNB

Sibel skriver:

Dette er mit første indlæg her på siden, jeg har dog læst adskillige indlæg og artikler herinde de sidste mange måneder, da drømmen om en familie fylder enormt meget for mig.

Jeg er 20år gammel og jeg er uddannet sosu. hjælper og jeg er på nuværende tidspunkt ved at uddanne mig til social og sundhedsassistent, jeg har altid vidst at det var mennesker jeg skulle beskæftige mig med.

Jeg har den skønneste kæreste på 27år, og til august har vi været sammen i skønne tre år. Han har fast job, igennem 10år. Vi bor i en tre værelses lejlighed og vi har en dejlig velfungerende hverdag. Men vi ønsker begge to at få vores egen lille fis, som vi kan elske ubetinget og forsøge at give det et skønt og indholdsrigt liv.

Vi venter med pb. til jeg er færdiguddannet, ( ved dog ikke om jeg holder ud så længe, er færdig til sommer næste år)   Vi synes dette er mest fornuftigt.

Jeg vil dog hører jeres mening med barn under udannelse, og om der er nogle af jer der har erfaringer med barn i en lejlighed de første par år, vel og mærke (vi har planer om huskøb på et senere tidspunkt)

Kom endelig med input, jeg har brug for nogle at snakke med om dette her, da mine veninder slet ikke er på det tidspunkt i livet.

Fra den drømmende.

Hej med dig  

jeg kan udemærket følge dine tanker! 

Jeg tror at det er meget vigtigt at du gør op med dig selv, om du virkelig virkelig kan se dig selv studere enten med et barn, eller som gravid. 

Jeg valgte at gøre det. 

jeg læser til sygeplejerske, og i December 2012 fik vi vores første søn. Jeg holdte derfor 1 års barsel fra studiet. 

Jeg var FAST besluttet på at selvom jeg gik på barsel, så ville jeg tilbage og færdiggøre mit studie. 

Så jeg startede op igen i November 2011, og alt er bare gået rigtig godt siden! Jeg synes på ingen måde at jeg er belastet af at have en lille knægt rendende rundt herhjemme samtidig Men man skal selvfølgelig være indstillet på at indrette sin dag, og lektie læsning noget anderledes end før man fik barn...

jeg er færdig som sygeplejerske her den 28 Juni 2012 - og oveni hatten er jeg også gravid igen  

Så det KAN lade sig gøre at få barn under studiet, men man skal som sagt være fuldstændig afklaret med sine mål og fremtidsplaner først. 

Hvis du synes at det ville være svært at studere enten med et barn derhjemme eller en i maven, ville jeg selvfølgelig råde til dig at vente. 

men hvis jeg skal tale ud fra min egen erfarring synes jeg at det er SKØNT at være gravid under studiet (og nu har jeg jo prøvet det hele 2 gange ) man har bedre tid til at slappe af de dage hvor man har det skidt, og man skal ikke tænke på at skulle fortælle det til en arbejdsgiver  

Håber finder en løsning som passer ligepræcis på jer 

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

VNB

Tak for dit svar, sejt gået af dig og din kæreste, både at skal have fokus på dit studie og din guldklump og hvor må det være skønt med en guldklump, og nu vente sig nummer to. Hatten af for det.

Jeg er nu sikker på at vi gør klogt i at planlægge min graviditet, så jeg går på barsel et par måneder efter jeg har færdiggjort min uddannelse.

Jeg kan sagtens se mig selv være midt gravid under den sidste del af min uddannelse. Og grunden til at vi har valgt at planlægge graviditeten til efter uddannelsen er også grundet økonomien, vi vil gerne sparer lidt flere penge sammen til den kommende guldklump.

Men hvor er det dog spændende at gå med alle de tanker her. Egenligt havde vi aftalt at starte PB, først om 2-3år så vi var etableret i hus osv. Men man kan vel være ligeså lykke i en treværelses lejlighed med bebsi de første par år, derfor er vi enige om at springe ud i det til det jan. eller feb. Jeg kan næsten ikke forstå at jeg skriver de her indlæg, det kommer godt nok tæt på nu. og man kan og skal jo heller ikke planlægge alt, sommetider tror jeg også at man skal følge sit hjerte og intuition.

Endnu gang tak for svaret

Anmeld

2. juni 2012

Muhmi

Sibel skriver:

Fra den drømmende.

Hej og velkommen til...

Vil ige sige at hvis du er færdig til næste sommer, jamen så kan PB jo godt begynde at gå igang omkring efteråret, for så kan du stadig nå at gå til eksamen og sådan inden du føder... Så ser det vel ikke så slemt ud når du tænker på at om ca. 3-4 mdr. så kan I gå igang med PB!

Jeg ønsker dig alt held og lykke!

Anmeld

2. juni 2012

Lykkelig91

Muhmi skriver:

Hej og velkommen til...

Vil ige sige at hvis du er færdig til næste sommer, jamen så kan PB jo godt begynde at gå igang omkring efteråret, for så kan du stadig nå at gå til eksamen og sådan inden du føder... Så ser det vel ikke så slemt ud når du tænker på at om ca. 3-4 mdr. så kan I gå igang med PB!

Jeg ønsker dig alt held og lykke!

Tak skal du have muhmi

- Du har helt ret, hvad PB angår. Vi har besluttet at påbegynde PB. til jan./feb. måned. Så mener vi at det vil passe perfekt for os.

Jeg kan slet ikke forstå at vi nu har taget den endelig beslutning. Nu er det bare at vente

Tak for dig svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.