Den tvungne madordning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2009

Sara.

Eva skriver:

Jamen bliver det det, så vil alle jo vide det og jeg tror ikke på det er nogle forældre vil acceptere...men den der med at skulle vide hvad de spiser, den synes jeg måske er en tand for meget...mener bare at de fleste vuggestuer og dagplejer serverer mad og det er helt sikkert god mad.
Knus Eva...som synes vi lige skal se hvad der sker inden vi maler fanden på væggen,....det eneste jeg kunne frygte var at jeg skulle finde 500kr til mad, det kan jeg ikke...men mon ikke jeg får det hele betalt som nu..

Hv is du får fuld friplads er jeg helt sikker på at du får det betalt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Honningblomst

lærkes_mor skriver:

Hv is du får fuld friplads er jeg helt sikker på at du får det betalt!!

Jeg tænker bare at jeg jo også skal betale mad nu så egentlig er det jo ikke fair hvis man så får betalt det...
Knus og goad aften,,,

Anmeld

24. april 2009

Sara.

Har haft diskutionen med min veninde som er enlig mor på su.... hun har spurgt ad og hun vil få maden fuldt betalt, eller måske komme til at betale et symbolsk beløb som 30 kr eller sån noget....
Så du kommer til at spare penge der
God aften

Anmeld

24. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
tascia skriver:

Jeg er så meget modstander at jeg bliver helt ophidset af at snakke om emnet!!!

jeg sidder i forældrerådet i vores inst. som er en inst. i Århus kommune hvilket betyder det allerede skal indføres fra aug 09.

jeg kan fortælle at vi skal have rugbrød 5 dage om ugen fra nabobyens lokalcenter. der er mad for 17 kr. om dagen pr. barn, hvilket betyder at inst. selv må finde 3 kr. pr. barn pr. dag da der kun er 14 kr. til rådighed.. det betyder de skal tages et andet sted fra!!! derudover over er det ikke plads, til økologi, hjemmebag etc. det er der ganske enkelt ikke økonomi til.

prisen er udreget således at der er indregnet søskenderabat, fripladser og i vores tilfælde modulordning, men sjovt nok så skal de børn jo også have middagsmad, så det er i mine øjen en helt absurd måde at regne det ud på!

Da jeg første gang hørte om ordningen tænkte jeg, det lyder da okay, jeg slipper for at smørre 4 madpakker om dagen! you wich, for det er alt for flot at kalde det en kostordning når det eneste måltid de får er frokost. Jeg skal stadig smørre 2 madpakker dagligt og samtidig betale små 1000 kr. mere om mdr. Jeg er ret sikker på jeg kan smørre mange madpakker for 1000 kr.
rundt regnet koster det os pr. 1 aug. 5200 kr. for at have 2 børn i inst. og der er indregnet søskenderabat plus at den ene er BH- barn og derfor er billigere.

Hvis man skal indføre en kostordning skal det gøres ordenteligt, det her er på ingen måder gennemtænkt og realistisk, jeg synes det så pinligt og jeg forstår ikke de kan være sig selv bekendt

//Natascia

Jeg har lige læst i stiften at vi jo skal betale 469 kr/mdr. De 305 er til at dække maden. Resten går til at dække friplads og søskenderabat. Det er lidt øv!

Anmeld

24. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
tascia skriver:

enig enig...

faktisk vil jeg ti gange hellere betale mere i kommuneskat og så hjælpe de inst. hvor der er store problemer med at børnene ikke får en sund og god kost. jeg kommer ikke til at mærke det og det hjælper andre!
Hos os i Malling tror jeg ikke der er nogen som ikke har en madpakke som lever op til kravene, nogle bedre end andre, men sådan generelt, og har svært ved at forstå at jeg skal erstatte vores gode semi-øko med masser af frugt og grønt, med en sur rugbrød evt. med noget pålæg ungerne ikke kan lide samt 3 stykker gulerod eller hvad de nu kan finde på at putte i, kan ikke se ideen med det

//Natascia

Sjovt Jeg snakkede faktisk med dem i bh i dag ang denne ordning. Og hun sagde at de ikke havde een eneste, der havde "forkert" madpakke med

Anmeld

24. april 2009

Honningblomst

lærkes_mor skriver:

Har haft diskutionen med min veninde som er enlig mor på su.... hun har spurgt ad og hun vil få maden fuldt betalt, eller måske komme til at betale et symbolsk beløb som 30 kr eller sån noget....
Så du kommer til at spare penge der
God aften

Det giver jo absolut ingen mening...
Knus..

Anmeld

24. april 2009

Nemesis

Her bliver det egen madmor i eget køkken. Det er madmor fra vuggestuen der får til opgave at lave mad til hele institutionen.

De har dog allerede fået dispensation i 6 mdr så der kan bygges nyt køkken, så Jonas vil da nå at skulle have madpakke med i 1 år.

Her bliver pladsen nok dyrere, men den er så billigere end den vi havde før vi flyttede, som ikke var incl mad og bleer, så reelt kommer vi op på en lille smule mere end vi gav før.

Så her er vi nok rimelig heldige, jeg er i hvertfald tryg ved vores madmor og hendes evner til at trylle med madbudgettet.

:-)Sisse

Anmeld

24. april 2009

Sara.

Eva skriver:

Det giver jo absolut ingen mening...
Knus..

nej det gør det ikke....
forældre til børnehavebørn der har 25 / 35 timers modul her i Århus kommune kommer også til at betale mindre end de forældre der har 45 timers modul... da forældre prisen max må være 30 % eller sån noget... Så hvis forældre med 25 timers modul skal betale fuld pris for kostordningen kommer det til at overstige de 30 %.... så selvom de fleste børn uanset modul oftes er der til frokost vill nogen komme til at betale ex 10 kr pr måltid fordi de har 25 timers modul hvor i mod e5t barn kan sidde og spise præcist samme måltid og betale 15 kr for det....

Anmeld

24. april 2009

tascia

Jeanne skriver:

Sjovt Jeg snakkede faktisk med dem i bh i dag ang denne ordning. Og hun sagde at de ikke havde een eneste, der havde "forkert" madpakke med

præcis! derfor kan jeg heller ikke se ideen i at vores egne madpakker skal skiftes ud med madpakker (for det er det vi får bogstaveligt talt) fra et lokalcenter som garantert ikke kan leve op til dem vi selv laver

Anmeld

24. april 2009

tascia

Jeanne skriver:

Jeg har lige læst i stiften at vi jo skal betale 469 kr/mdr. De 305 er til at dække maden. Resten går til at dække friplads og søskenderabat. Det er lidt øv!

det korrekt! min datter skal betale mindre fordi hun også har en lillebror der over, på tros af hun har et 45 timers modul... det absurd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.