Den tvungne madordning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2009

Amelia<3

Der hvor jeg har arbejdet har de lavet at alle børnene får mad i børnehaven, og de er alle sammen glade for det, der er nogen af børnenes forældre der har valgt at de selv vil have madpakke med, men jeg kan love jer i den her børnehave får de det bedste mad og sundeste mad.... Syntes at i skal give det en chance...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

tascia

Der hvor jeg har arbejdet har de lavet at alle børnene får mad i børnehaven, og de er alle sammen glade for det, der er nogen af børnenes forældre der har valgt at de selv vil have madpakke med, men jeg kan love jer i den her børnehave får de det bedste mad og sundeste mad.... Syntes at i skal give det en chance...

gi det en chance????

hvis dit barn skulle have rugbrød i madpakker 5 dage om ugen i stedet for de madpakker man selv laver, betale 469 kr. for det og stadig lave madpakke om eftermiddagen, tja så tror jeg altså ikke du villle sige, gi det en chance!!!

det er en tvungen ordning, det er ikke noget vi selv har valgt.
jeg har ikke selv valgt at jeg vil betale 1000 kr. mere om mdr. Ej heller haft den store indflydelse på om der skulle være en madmor og om det skulle være øko. eller dvs. de har jeg, men konsekvenserne er, at hvis vi vælger at ansætte en madmor skal det tages af pædagogtimerne, som vi i forvejen har få af pga. modulordningen, ergo går det ud over børnene. og så skal køkkenet også renoveres hvis det skal kunne bruges til at lave mad i, endnu en udgift som skal tages af budgetet, altså endnu en forringelse for børnene. Selvom jeg ikke vil have madpakkerne udefra har jeg lige nu ikke svært ved a priotere!

Hvis jeg selv have haft mulighed for at vælge om der skulle være en kostordning, have brugt det som et pædagogisk redskab, og der var penge til det, ja eller hvis de havde valgt at gøre det for at forbedre forholdende, havde smidt lidt penge i projektet, ja så ville jeg også ønske der var en ordning, men ikke under de her vilkår.

Jeg er overbevist om der er en skjult dagsorden med det her, og for hver dag der går blir jeg blot bekræftet i at det er korrekt!

Jeg acceptere at det er som det er, for jeg har ikke andre alternativer, men det er ikke mod min gode vilje

//Natascia

Anmeld

25. april 2009

Liva

Hej igen

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, der er lidt imod denne madordning. Nu er det ikke en madordning som sådan jeg er imod, jeg kan sagtens se det hyggelige i at børnene er med om maden, og måske prøver at smage nogle ting som de ikke ville få med hjemmefra. Men helt ærligt, er dette ikke et idealbillede, som det med den økonomi der er lagt i projektet, vil være svært at leve op til? Jeg synes bare slet ikke det virker gennemtænkt, og så har jeg i det hele taget svært ved at forstå at det skal være tvunget for alle. De steder hvor der allerede er en form for madordning er det vel heller ikke noget der med huj og hast er blevet indført fra den ene dag til den anden.

Hvis der i det hele taget skulle være en madordning, mener jeg også helt klart det ville være mere oplagt at indføre det omkring mellemmåltiderne. Det ville være mere overskueligt, både økonomisk, og for medarbejdere og børn der skulle deltage i projektet...

I forhold til at der alligevel er et pænt antal tilhængere, synes jeg stadig jeg savner et vægtigt argument for madordningen ud fra de givne betingelser...

Kh Liva

Anmeld

26. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er ABSOLUT ikke tilhænger af det!!! GRrrr... jeg vil SELV have lov til at bestemme maden til mit barn og lave madpakken med kærlighed. Min datter er SMÅTspiser og jeg vil gerne have en idé om hvad og hvor meget hun spiser...

Det er FRYGTELIGT!!!! Jeg var ved at falde ned af stolen da jeg fik atvide at det var blevet 100% tvunget ævæævævævævævævævæv ... grrr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.