Den tvungne madordning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2009

Honningblomst

tascia skriver:

enig enig...

faktisk vil jeg ti gange hellere betale mere i kommuneskat og så hjælpe de inst. hvor der er store problemer med at børnene ikke får en sund og god kost. jeg kommer ikke til at mærke det og det hjælper andre!
Hos os i Malling tror jeg ikke der er nogen som ikke har en madpakke som lever op til kravene, nogle bedre end andre, men sådan generelt, og har svært ved at forstå at jeg skal erstatte vores gode semi-øko med masser af frugt og grønt, med en sur rugbrød evt. med noget pålæg ungerne ikke kan lide samt 3 stykker gulerod eller hvad de nu kan finde på at putte i, kan ikke se ideen med det

//Natascia

Jamen jamen jamen...hvem siger det bliver sådan..synes godt nok ikke I er super positive...men glæd jer til skolen, så kan børnene få en madpakke med igen og smide den ud fordi de ikke gider den-griner-
Ej, det skal da nok gå det hele, mon ikke...hvis det da bliver gennemført, lad os nu se...der er meget der ulmer i krogene...
Knus,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

CRS

ja ja arbejder skam en hel masse... tror at man kunne bruge de her 400-500 kroner det bliver mere alt efter kommune meget bedre end der her er lagt op til... Men måske tager alle vi pessimister fejl og det bare bliver super godt!!!

Anmeld

24. april 2009

Sara.

HOV havde ikke lige set at tråd starteren efterlyser det positive i ordningen...

Men det er nok at vi ikke skal smørre madpakker

MEN det nu alligevel ikke helt korrekt - der er jo stadig eftermiddags madpakker der skal smørres................... De 369 kr går kun til frokostmåltid....

Anmeld

24. april 2009

CRS

Eva skriver:

Er det vigtigt?? altså at du har styr på det og i de fleste vuggestuer er der jo mad inkl....mon ikke pædagogerne nok skal klare det og ingen børn dør jo af sult her i DK...Jeg går ind til det positivt....det skal jo nok løse sig og alternativt kan man jo bare vælge at smøre en madpakke til børnene...

Ja det sku vigtigt! vil vide hvad hun spiser og hvad hun laver... og mener også at alle de gode pædagoger der er sagtens kan klare både min datter og alle de andre børn, men hvis det som jeg tror og frygter bliver plejehjems mad eller hvad man skal kalde det, er jeg ikke så glad igen...

Anmeld

24. april 2009

Honningblomst

LærkesFar skriver:

Ja det sku vigtigt! vil vide hvad hun spiser og hvad hun laver... og mener også at alle de gode pædagoger der er sagtens kan klare både min datter og alle de andre børn, men hvis det som jeg tror og frygter bliver plejehjems mad eller hvad man skal kalde det, er jeg ikke så glad igen...

Jamen bliver det det, så vil alle jo vide det og jeg tror ikke på det er nogle forældre vil acceptere...men den der med at skulle vide hvad de spiser, den synes jeg måske er en tand for meget...mener bare at de fleste vuggestuer og dagplejer serverer mad og det er helt sikkert god mad.
Knus Eva...som synes vi lige skal se hvad der sker inden vi maler fanden på væggen,....det eneste jeg kunne frygte var at jeg skulle finde 500kr til mad, det kan jeg ikke...men mon ikke jeg får det hele betalt som nu..

Anmeld

24. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg er absolut ikke tilhænger af madordningen.

Sådan som vi har fet at vide i mine børns institution så har børnehaven 14 kr pr barn pr dag til at lave et måltid mad for, varm mad, vel at mærke. Og da der ikke er tid til at lave maden i børnehaven bliver det mad der er fremstillet et andet sted. Det er ikke penge til økologisk mad, og så vidt jeg har forstået bliver det heller ikke nødvendigvis specielt sundt.
Næh, jeg smører gerne et par madpakker om dagen hvis det sikrer mig at mine børn får sund og lækker mad.

Anmeld

24. april 2009

Honningblomst

Rikke skriver:

Jeg er absolut ikke tilhænger af madordningen.

Sådan som vi har fet at vide i mine børns institution så har børnehaven 14 kr pr barn pr dag til at lave et måltid mad for, varm mad, vel at mærke. Og da der ikke er tid til at lave maden i børnehaven bliver det mad der er fremstillet et andet sted. Det er ikke penge til økologisk mad, og så vidt jeg har forstået bliver det heller ikke nødvendigvis specielt sundt.
Næh, jeg smører gerne et par madpakker om dagen hvis det sikrer mig at mine børn får sund og lækker mad.

Det handler vel ikke om ikke at ville smørre mad til sine børn...men HVIS maden blev lavet på stedet og alt var optimalt, så ser jeg mange flere fordele ved fælles mad end alt det med individuelle madpakker og her tænker jeg ikke på hvad der er sundest, men alle de andre fordele der ville være og er ved at spise det samme mad...
Knus Eva...som nu har smurt madpakker i 11 år og bestemt ikke synes det er særlig fedt...men jeg gør de heller ikke særlig nemt eller billigt for mig selv-smiler

Anmeld

24. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Eva skriver:

Det handler vel ikke om ikke at ville smørre mad til sine børn...men HVIS maden blev lavet på stedet og alt var optimalt, så ser jeg mange flere fordele ved fælles mad end alt det med individuelle madpakker og her tænker jeg ikke på hvad der er sundest, men alle de andre fordele der ville være og er ved at spise det samme mad...
Knus Eva...som nu har smurt madpakker i 11 år og bestemt ikke synes det er særlig fedt...men jeg gør de heller ikke særlig nemt eller billigt for mig selv-smiler

Nej, jeg er godt klar over at de ikke laver ordningen for at hjælpe de stakkels forældre der skal smøre madpakke til deres børn hver dag

Men jeg bryder mig ikke om at jeg ikke selv kan bestemme hvad mine børn skal have at spise. Jeg mener mine børn har bedre af at få en lækker og sund madpakke end et eller andet måltid der ikke engang er specielt sundt.
Hvis de kunne få en køkkendame til at lave et lækkert og økologisk måltid mad til børnene hver dag, så var jeg helt med på ideen. Men skal en af pædagogerne gå fra til at lave mad, så går den tid fra børnene, og skal maden komme udefra bliver kvaliteten ikke i top. Jeg synes det er en hovsa-løsning der overhovedet ikke er gennemtænkt.

Anmeld

24. april 2009

Honningblomst

Rikke skriver:

Nej, jeg er godt klar over at de ikke laver ordningen for at hjælpe de stakkels forældre der skal smøre madpakke til deres børn hver dag

Men jeg bryder mig ikke om at jeg ikke selv kan bestemme hvad mine børn skal have at spise. Jeg mener mine børn har bedre af at få en lækker og sund madpakke end et eller andet måltid der ikke engang er specielt sundt.
Hvis de kunne få en køkkendame til at lave et lækkert og økologisk måltid mad til børnene hver dag, så var jeg helt med på ideen. Men skal en af pædagogerne gå fra til at lave mad, så går den tid fra børnene, og skal maden komme udefra bliver kvaliteten ikke i top. Jeg synes det er en hovsa-løsning der overhovedet ikke er gennemtænkt.

Jamen der er vi helt enige....det jeg tænkte på var bare at i dp og vuggestue der have vores børn jo heller ikke mad med-smiler

Anmeld

24. april 2009

Cris

Altså praktisk ville det være en lettelse at ikke tænke på madpakken hver aften. Meeeen jeg frygter, at kvaliteten ikke er godt nok til mine standar. Jeg mener, at for eks. er vi vegetar og vi sætter pris på en varieret kost. Her hjemme laver vi meget på bønner, kikkerter, soja og så nogle ting. Vi bruger også tit nuttolene til madpakker. Nu hvad vil de lave? Jeg frygter, at børnene får alt for tit pasta og tomat sovs og kartoffler med hvide sovs og det bliver en dårlig vænne. Men det kunne være, at de gør det skide godt, men jeg frygter lidt, at maden bliver for kedeligt... Børnepasning bliver dyrere og dyrere men man kan ikke altid se på kvalitet. Så under de sig, at der er så mange der flytter til Malmø, England eller et eller sted...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.