Gravid - Sommer/vinter - Hvad foretrækker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Muffinmus

Helt klart bedst i koldt vejr!!!

Har været højgravid midt sommer og fødtsidst i juni i 30 graders varme....fik vildt meget vand i kroppen og havde det elendigt.

Har været højgravid hen over vinteren og født i febuar,havde det skønt.

Og har lige været højgravid i foråret og født 30 april, havde det lidt varmt og fik lidt vand i kroppen...min bedste graviditet tror jeg var den hvor jeg fødte i februar:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har prøvet, at været gravid på alle årstider, da jeg har født i marts og i oktober. Jeg har ikke noget særligt tidspunkt på året jeg foretrækker - synes bare det var en gave i sig selv, at blive gravid

Anmeld

24. maj 2012

Maja_4000

Jeg fødte i december .. Så var højgravid om vinteren .. Det var lidt (meget) besværgeligt til sidst , fordi der var MEGET sne , glat osv. og jeg havde bækkenløsning , så det var ikke så nemt for mig at komme ud

Men til gengæld frøs jeg aldrig .. Jeg var som en radiator hele min graviditet , så jeg var da smeltet fuldkommen , hvis jeg havde været højgravid i 25-30 graders varme :b Hehe

Men jeg har stemt blank , da jeg gerne vil have et sommerbarn næste gang

Anmeld

24. maj 2012

Kay

altså... det er mega varmt at være højgravid lige nu... det vil jeg gerne skrive under på! men... tilgengæld skal jeg ikke masse med at få strømper og støvler på... uden at kunne nå fødderne ordenlig for der er det bare at smutte i et par klipklapper... og skal ik pakkes for meget ind... og barsel i en sol stol med is og kold saftevand er nu heller ik så dårligt...

tror alle årstider har sine fordele

Anmeld

24. maj 2012

MortilElias2010

Helt klart vinter, jeg havde det så varmt at jeg kunne gå rundt uden handsker og alt vintertilbehøret i december 2009 når vi var ude at gå tur. Min mand som normalt er radiatoren af os to frøs og lånte mine handsker til tider. Fødte 13 januar!  

Vi ved hvornår han blev undfanget, og det har været i april da vi var i haven og så de første blomster/urter 

Anmeld

27. maj 2012

mny

Jeg ville foretrække sommer,muren blev gravid med det samme, så det bliver en december baby   Og nu det erblevet sådan er jeg da bare glad, tænk det kunne gå så hurtigt 

Anmeld

27. maj 2012

fairlady

jeg fødte første gang i maj. Sommeren var VARM og min datter klistrede til mig, hver gang jeg skulle amme hende. Hun ville naturligvis gerne die konstant, da hun jo var meget tørstig. Varmemessigt var det næsten ikke til at holde ud at have hende så tæt på hele tiden og selvfølgelig var jeg også nervøs for om hun nu blev dehydreret.

Denne gang skal jeg føde til august. Alle spørger mig om jeg ikke bare har det helt vildt varmt! -og jo selvfølgelig har jeg det varmt, men jeg synes nu det er lettere at have det varmt med en baby i maven, end at have det varmt med en nyfødt baby

Anmeld

27. maj 2012

foto på lærred

Metteris skriver:

Hej

Min kæreste og jeg vil gerne have barn, men når vi skal det så skal jeg insemineres. Forhåbentlig kan jeg blive gravid inden for alt for mange forsøg.
Det betyder jo at vi forhåbentlig kan planlægge lidt.

Så det jeg vil spørger om er hvornår på året I foretrækker at være gravide???

Jeg tænker at sommer er MEGA varmt. Men om vinteren skal man sikkert bruge flere penge på ventetøj, som stor jakke osv.
Hvilke fordele og ulemper er der??

Og hvornår på året ville I anbefale at man gik i gang, så man er højgravid på det mest ideelle tidspunkt!?

Personligt har jeg ikke gået så meget op i årstiden. Specielt hvis I skal have hjælp lykkes det jo desværre ikke altid i første eller anden hug, så derfor tror jeg ikke selv, at jeg ville vente x antal måneder for evt. at ramme en speciel årstid. Når det er sagt, så har jeg et foråsbarn og et sommerbarn.

Det gode ved en forårsbarn var at det ikke var alt for varm når jeg var højgravid og da jeg havde født var der en behagelig temperatur de første mange måneder inden det blev højsommer.

Da jeg fødte sommerbarn var der heldigvis ikke alt for varmt. Jeg synes nemlig godt det kan være svært at ramme rigtig med tøj til en hel nyfødt hvis det er mega varmt. Det gode ved et sommerbarn er så at man forhåbenligt kan holde fødselsdage ude i det gode vejr. Negativt er hvis det er midt i sommerferien (når de bliver skolebørn og skal have børn fra kl. med hjem)

Det gode ved sommergravidet er at man kan købe nogle gode gravidkjoler og det er dejlig behageligt. Negativt kan være varmen, specielt når man skal sove.

Anmeld

27. maj 2012

Maja88

altså jeg plejer at være total god til varmen, men var NY gravid sidste sommer og er du gal hvor var det slemt.. kunne slet slet ikke holde varmen ud... havde det endda varmt til vinter..

Anmeld

28. maj 2012

lo1986

Hvis I skal insemineres ville jeg ærlig talt bare gå i gang - ikke for at male fande på væggen og være pessimistisk, men skal man have hjælp så kan man vist ikke forvente det sker hurtigt Mange er jo i behandling over en længere periode, og så er man jo bare lykkelig når det sker - uanset hvornår det er

Jeg er personligt fuldstændig ligeglad - jeg var sidst højgravid om vinteren, og det var perfekt! Jeg svedte ikke som en gris, og kunne gå med åben jakke uden at fryse! Mine støvler kunne jeg også sagtens passe, men det er jo forkselligt fra graviditet til gravditet - nogle får jo voldsomt meget vand i kroppen og bliver store

Jeg er bare glad for den baby, der nu engang kommer, og kunne ikke drømme om at planlægge det efter bestemt "ønskemåneder" Jeg tror dog at det er lettere, at have en nyfødt efterår og vinter samt tidligt forår, hvor det endnu ikke er for varmt - babyer har det ofte meget varm om sommeren! Derudover har barnet en vis alder, når det bliver tid til ture i sommerlande og zoo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.