Gravid - Sommer/vinter - Hvad foretrækker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Wimmie

Metteris skriver:

Hej

Min kæreste og jeg vil gerne have barn, men når vi skal det så skal jeg insemineres. Forhåbentlig kan jeg blive gravid inden for alt for mange forsøg.
Det betyder jo at vi forhåbentlig kan planlægge lidt.

Så det jeg vil spørger om er hvornår på året I foretrækker at være gravide???

Jeg tænker at sommer er MEGA varmt. Men om vinteren skal man sikkert bruge flere penge på ventetøj, som stor jakke osv.
Hvilke fordele og ulemper er der??

Og hvornår på året ville I anbefale at man gik i gang, så man er højgravid på det mest ideelle tidspunkt!?

Vil gerne have et sommerbarn næste gang, men nøj hvor var det dejligt at være højgravid i november/december - jeg fryser altid om vinteren men det gjorde jeg slet ikke sidste år. 
Kan forestille mig hvor hårdt/varmt det må være om sommeren  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

HeidiW86

Jeg har skrevet forår!!

Jeg er gravid i uge 37+1 Idag og de sidste par dage har været voldsomme varme må i bad og skylle mig 3 gange om dagen!!

Men det varme vejr er jo samtidig dejligt, dog ville jeg ikke bytte for en vinter graviditet, for det med alt det tøj der skal på osv!! Nej tak!

Så er sådan set godt tilfreds!! Er bare glad for jeg ikke skal gå til august september!

Anmeld

23. maj 2012

Metteris

DAs mor skriver:

Egentlig er det jo nemmere at give mere tøj på om vinteren. Når babyen først ligger i ble i sommervarmen er det jo svært at tage mere af!

Men jeg vil stadig helst undgå et vinterbarn (for tæt på jul!)

Ja det er jo også sandt!!

Vil også gerne undgå for tæt på jul

Anmeld

23. maj 2012

Metteris

HeidiW86 skriver:

Jeg har skrevet forår!!

Jeg er gravid i uge 37+1 Idag og de sidste par dage har været voldsomme varme må i bad og skylle mig 3 gange om dagen!!

Men det varme vejr er jo samtidig dejligt, dog ville jeg ikke bytte for en vinter graviditet, for det med alt det tøj der skal på osv!! Nej tak!

Så er sådan set godt tilfreds!! Er bare glad for jeg ikke skal gå til august september!

Jeg tror også jeg vil gå efter foråret Det er selvfølgelig ikke til at vide om det tager længere tid end planlagt, og at det så ender med at blive sommer.

Anmeld

23. maj 2012

HeidiW86

Metteris skriver:

Jeg tror også jeg vil gå efter foråret Det er selvfølgelig ikke til at vide om det tager længere tid end planlagt, og at det så ender med at blive sommer.

Men tidlig sommer er jo også dejligt, som mig nu

For selvom det er varmt lige nu er der en ende på det om ca 3 uger

Anmeld

23. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har stemt efterår. Thea er fra september, så var bare sådan mellem gravid hen over en mega varm sommer, men syntees endelig det var ok.

Nu har jeg termin om 6 uger og jeg er ved at gå til i denne varme, der pludselig er kommet. Ka bare ik holde til at lave noget! Vh stine

Anmeld

23. maj 2012

wamse

2 af mine 3 børn er født i marts, og det synes jeg var dejligt Jeg er i forvejen ikke god til varmen, så ved min mellemste søn var jeg højgravid sommeren over, og det var mega hårdt

Jeg synes også at det er rart, at man ikke har en lille nyfødt om sommeren, for det kan være svært, at tempere den lille godt nok.

Anmeld

23. maj 2012

lycly

Jeg blev gravid i oktober og fødte 17. juli. Jeg slap for at bruge penge på ventetøj overhoved, da jeg først rigtig fik mave i april. Jeg synes dog at det idéelle ville være at blive gravid i september og føde i juni. For NØJ det var forfærdeligt at gå højgravid HELE juni og halvdelen af juli. Puha. Men mht at have spædbarn, så ville jeg klart foretrække et tidligt efterårsbarn

Anmeld

23. maj 2012

Blirnokaldrigfru

omg - jeg ville klart vælge at få et forårsbarn! Sidder lige nu - 8 uger inden termin og SKUM sveder uanset HVOR jeg opholder mig! Og jeg er sådan en (før jeg blev gravid) der kunne sidde ude i lange bukser og jakke selvom der var 25 grader! Nu kan jeg knapt få luft i stroptop og shorts! Det kan på INGEN måde anbefales 2 mdr med den her varme - huuuuhaaaaa :/

Anmeld

23. maj 2012

4xGreve

Frk. Himmelblå skriver:

Sommer! Eller rettere: I godt vejr.

Der er IKKE noget værre end højgravid at skulle iføre sig sokker og støvler, jakke, halstørklæde og you name it, - når man skisme knap har energi til at tage et par bukser på.

Et par flip flops et skørt og en ventetop, - det er sagen 

Men alle graviditeter er jo skønne, - uanset årstid, når bare man har helbredet i orden.

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.