hurtig killinghjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvad katten skal veje  den er vejer ca 3 kg nu 

Det kommer an på racen. Men jeg har haft en kat. Som vi egentlig troede var en alm. Huskat, men da han var en killing min far fandt i en container på en byggeplads så ved ikke om han var en bla af eteller andet. For han var en meget stor hankat. Han vejede 7.5 kg pg dyrlægen sagde efter scanning osv at han faktisk var i rigtig god form så han kunne sagtens veje meget mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Det kommer an på racen. Men jeg har haft en kat. Som vi egentlig troede var en alm. Huskat, men da han var en killing min far fandt i en container på en byggeplads så ved ikke om han var en bla af eteller andet. For han var en meget stor hankat. Han vejede 7.5 kg pg dyrlægen sagde efter scanning osv at han faktisk var i rigtig god form så han kunne sagtens veje meget mere

Han er vidst en huskat(tabby) han er fra et internat og i bogen står der bare huskat men ved det ikke 

Anmeld

23. maj 2012

Metteris

Jeg synes du skal prøve bare at fylde en masse mad op, så han kan se at der er nok af det. Mine katte grovæder desværre også, men jeg synes det er blevet bedre. Jeg bruger en tørfoder de rigtig godt kan lide, og så blander jeg det med en de ikke så godt kan lide. Så grovæder de ikke lige så meget. Det er den måde jeg kan få dem til at styre sig på. De får kun vådfoder som "slik", da den ene får rigtig dårlig mave hvis han får det for ofte.

Mht. kattegrus - Så bruger vi den KLUMPENDE kattegrus fra Fakta. Det lyder sært, men synes den er vildt god. Har prøvet rigtig mange dyre mærker, men enten sviner de, eller lugter, eller klumper ikke ordenligt. Synes det fra Fakta er rigtig godt, og så er prisen jo et stort plus!
Jeg fandt noget på nettet hvor mange anbefalede den fra Fakta, derfor prøvede jeg den

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Metteris skriver:

Jeg synes du skal prøve bare at fylde en masse mad op, så han kan se at der er nok af det. Mine katte grovæder desværre også, men jeg synes det er blevet bedre. Jeg bruger en tørfoder de rigtig godt kan lide, og så blander jeg det med en de ikke så godt kan lide. Så grovæder de ikke lige så meget. Det er den måde jeg kan få dem til at styre sig på. De får kun vådfoder som "slik", da den ene får rigtig dårlig mave hvis han får det for ofte.

Mht. kattegrus - Så bruger vi den KLUMPENDE kattegrus fra Fakta. Det lyder sært, men synes den er vildt god. Har prøvet rigtig mange dyre mærker, men enten sviner de, eller lugter, eller klumper ikke ordenligt. Synes det fra Fakta er rigtig godt, og så er prisen jo et stort plus!
Jeg fandt noget på nettet hvor mange anbefalede den fra Fakta, derfor prøvede jeg den

han har idag fået 45 gram tørfoder og han spiste det hele med det samme. han er rigtig træls for han hopper op på køkkenbordet og slikker på alt og opvask osv.. jeg har prøved at ignorere miaven men hjælper ikke noget!! han springer bare op på bordet så.. når vi fodre ham går han amok inden vi når og sætte skålen... og når han så har spist det hele miaver han efter mere og bliver ved med at rende hen til siden madskål... han må kun få 50 gram om dagen men idag fik han så også 20 til frokost og får 25 til aften..noget må der være galt

Anmeld

23. maj 2012

2721

Hej
Lige lidt spørgsmål
Er den neutraliseret?
Hvor var den inden i fik den?
Har den været vanrøgtet?
Hvilket foder giver i?
Har du forhørt dig på internattet angående hvordan og hvorledes de blev fodret der?

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

Hej
Lige lidt spørgsmål
Er den neutraliseret?
Hvor var den inden i fik den?
Har den været vanrøgtet?
Hvilket foder giver i?
Har du forhørt dig på internattet angående hvordan og hvorledes de blev fodret der?

Den er kastereret(staves?)

Vi ved ikke noget om den.

Den får Royal Canin kitten36. 

Nej har ikke ringet til dem endnu.

De sagde den skulle have en bøtte fuld om dagen(vi fik en plastikbøtte med) andet omkring fodering ved vi ikke. De er bare ikke til at komme i kontakt med. Derfor spurte jeg herinde

Anmeld

23. maj 2012

2721

Okay, mine neutraliserede hankatte er blevet mere sultne og jeg skiftede dem derfor over på foder til neutraliserede katte.
Måske den har oplevet at mangle mad og derfor skal lære at den ikke kommer til at sulte.
Det har de katte jeg har taget til mig skulle og det kan godt tage lidt tid.
Måske du skulle forbi en dyrehandel og høre om der ikke findes noget andet foder der giver en større mæthedsføelse.
Jeg tror ikke den fejler noget
Man kan også købe en flakon til stikkontakten så udsender sådan nogle feromoner som virker afslappende på katte og hunde, måske det var en ide
Mine katte har også en tendens til at tigge men når man står fast bliver det med tiden bedre
Knus

Anmeld

23. maj 2012

nathja

Anonym skriver:

vi købte igår en kat på 7 mdr på et internat og den er rigtig rigtig kælen. men den miaver konstant og render ud i køkkenet og vil have mad den fik en halv skål mad igår og her til morgen fik den en halv bøtte. den må kun få 1 lille bøtte killing mad ?? er det normalt den render og skriger men synes også det er synd at give den det hele nu og så den ikke får mere. kan først ringe til internatet kl 10. vi skal flytte om 9 dage og vi må ikke have kat her hvor vi bor nu.  kun et par dage i forvejen. men vi flytter jo om 9 dage men er bange for hvad der kan ske... stakkels mis den miaver helt vildt efter mad!!

sæt 2 skåle på gulvet, en med killinge tørfoder og en med vand, så stopper skrigeriet nok, derudover kan i jo så vælge at dele det dåsemad den får på 2 gange om dagen. her har kattene adgang til tørfoder og vand hele tiden og dåsemad en gang om dagen, der er ingen uro og det eneste tidspunkt de siger noget på er når dåsemaden ikke bliver serveret hurtigt nok

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

nathja skriver:

sæt 2 skåle på gulvet, en med killinge tørfoder og en med vand, så stopper skrigeriet nok, derudover kan i jo så vælge at dele det dåsemad den får på 2 gange om dagen. her har kattene adgang til tørfoder og vand hele tiden og dåsemad en gang om dagen, der er ingen uro og det eneste tidspunkt de siger noget på er når dåsemaden ikke bliver serveret hurtigt nok

den får kun tørfoder Royal Canin Kitten 36.

og vand skifter jeg flere gange om dagen så det er nogenlunde frisk. 

Anmeld

23. maj 2012

Metteris

Anonym skriver:

han har idag fået 45 gram tørfoder og han spiste det hele med det samme. han er rigtig træls for han hopper op på køkkenbordet og slikker på alt og opvask osv.. jeg har prøved at ignorere miaven men hjælper ikke noget!! han springer bare op på bordet så.. når vi fodre ham går han amok inden vi når og sætte skålen... og når han så har spist det hele miaver han efter mere og bliver ved med at rende hen til siden madskål... han må kun få 50 gram om dagen men idag fik han så også 20 til frokost og får 25 til aften..noget må der være galt

Åh kan også godt forstå dig! Det er rigtig hårdt når det lille pus bare miaver og man er ved at blive sindsyg!!
Men selvom han kun må få 50 gr. om dagen, så synes jeg du skal prøve at give ham mere - Han bliver ikke tyk bare af at få lidt for meget her i starten! Han er jo også killing og får en masse motion når han fjoller rundt.
Mine katte spiser mad fra Føtex, det som hedder Dyrlægens - Der er noget til kastrerede katte mener jeg. Ellers er der noget slankefoder til overvægte katte - Du kan også prøve at give ham det, det må han jo spise mere af..
Mine katte får dårlig mave af alle de dyre fine tørkost-mærker, og desuden æder de det alt for hurtigt og går og skriger når de har spist det.
Jeg synes du skal prøve at blande det du har med et billigt mærke fra netto eller lign. Det har jeg rigtig god erfaring med fra 3 af mine katte. (Den 4. var en hunkat som sagtens kunne styre sig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.