Anonym skriver:
han har idag fået 45 gram tørfoder og han spiste det hele med det samme. han er rigtig træls for han hopper op på køkkenbordet og slikker på alt og opvask osv.. jeg har prøved at ignorere miaven men hjælper ikke noget!! han springer bare op på bordet så.. når vi fodre ham går han amok inden vi når og sætte skålen... og når han så har spist det hele miaver han efter mere og bliver ved med at rende hen til siden madskål... han må kun få 50 gram om dagen men idag fik han så også 20 til frokost og får 25 til aften..noget må der være galt
Åh kan også godt forstå dig! Det er rigtig hårdt når det lille pus bare miaver og man er ved at blive sindsyg!!
Men selvom han kun må få 50 gr. om dagen, så synes jeg du skal prøve at give ham mere - Han bliver ikke tyk bare af at få lidt for meget her i starten! Han er jo også killing og får en masse motion når han fjoller rundt.
Mine katte spiser mad fra Føtex, det som hedder Dyrlægens - Der er noget til kastrerede katte mener jeg. Ellers er der noget slankefoder til overvægte katte - Du kan også prøve at give ham det, det må han jo spise mere af..
Mine katte får dårlig mave af alle de dyre fine tørkost-mærker, og desuden æder de det alt for hurtigt og går og skriger når de har spist det.
Jeg synes du skal prøve at blande det du har med et billigt mærke fra netto eller lign. Det har jeg rigtig god erfaring med fra 3 af mine katte. (Den 4. var en hunkat som sagtens kunne styre sig)
Anmeld