michelledam skriver:
Med alle de katte jeg har haft igennem mit liv. Har vi bare hældt mad op så den havde når den blev sulten. Jeg har aldrig kun nøjes med at give mine katte en bøtte eller lign. Ved ikke om det bare er mig der tænker sådan men jeg synes da at dyr skal have det og spose de gider og spise. Med mindre det er en hund der bare æder for at æde.
Lige netop! 
De katte jeg har/har haft, har altid haft tørfoder stående til fri ædelyst, og ingen af dem er/har været for tykke. Mine katte kan også sagtens selv styre det.
Til ts
Derudover får de en portion vådfoder tilsat ekstra vand, et par gange i ugen, for at sikre at de får væske nok, da katte ikke drikker så meget selv, som en tidligere skriver. Det kan også formindske chancen for urinvejsinfektion (at de får mere væske).
Derudover kan det siges, at katte har en mavesæk på størrelse med en tommelfingernegl, så efter min mening er det ikke så smart at portionsfodre dem, medmindre det er nødvendigt af en eller anden grund 
Men mit råd til dig: Giv din killing foder efter ædelyst. Hav det stående frit fremme, og fyld den op når den er tom. Det er jo kun en killing, og den vokser i hvert fald ½ år endnu, så det er ikke nu, du skal bekymre dig om overvægt, efter min mening! 
Anmeld