hurtig killinghjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Han er vidst en huskat(tabby) han er fra et internat og i bogen står der bare huskat men ved det ikke 

Det er svært at svare på men synes bare du skal fylde hans skål op og så se hvor meget han spiser. Og hvis det er sådan at han tømmer skålen når du har fyldt den op så skal du self ikke bare give ham en masse. Men hvis han spiser lidt og går over og spiser igen senere så ville jeg bare fylde skålen op og æade ham selv bestemme hvor meget han vil spise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Peanut

michelledam skriver:

Med alle de katte jeg har haft igennem mit liv. Har vi bare hældt mad op så den havde når den blev sulten. Jeg har aldrig kun nøjes med at give mine katte en bøtte eller lign. Ved ikke om det bare er mig der tænker sådan men jeg synes da at dyr skal have det og spose de gider og spise. Med mindre det er en hund der bare æder for at æde.

Lige netop! 

De katte jeg har/har haft, har altid haft tørfoder stående til fri ædelyst, og ingen af dem er/har været for tykke. Mine katte kan også sagtens selv styre det.

Til ts

Derudover får de en portion vådfoder tilsat ekstra vand, et par gange i ugen, for at sikre at de får væske nok, da katte ikke drikker så meget selv, som en tidligere skriver. Det kan også formindske chancen for urinvejsinfektion (at de får mere væske). 

Derudover kan det siges, at katte har en mavesæk på størrelse med en tommelfingernegl, så efter min mening er det ikke så smart at portionsfodre dem, medmindre det er nødvendigt af en eller anden grund 

Men mit råd til dig: Giv din killing foder efter ædelyst. Hav det stående frit fremme, og fyld den op når den er tom. Det er jo kun en killing, og den vokser i hvert fald ½ år endnu, så det er ikke nu, du skal bekymre dig om overvægt, efter min mening! 

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Metteris skriver:

Åh kan også godt forstå dig! Det er rigtig hårdt når det lille pus bare miaver og man er ved at blive sindsyg!!
Men selvom han kun må få 50 gr. om dagen, så synes jeg du skal prøve at give ham mere - Han bliver ikke tyk bare af at få lidt for meget her i starten! Han er jo også killing og får en masse motion når han fjoller rundt.
Mine katte spiser mad fra Føtex, det som hedder Dyrlægens - Der er noget til kastrerede katte mener jeg. Ellers er der noget slankefoder til overvægte katte - Du kan også prøve at give ham det, det må han jo spise mere af..
Mine katte får dårlig mave af alle de dyre fine tørkost-mærker, og desuden æder de det alt for hurtigt og går og skriger når de har spist det.
Jeg synes du skal prøve at blande det du har med et billigt mærke fra netto eller lign. Det har jeg rigtig god erfaring med fra 3 af mine katte. (Den 4. var en hunkat som sagtens kunne styre sig)

han er jo kun 6-7 mdr

Anmeld

23. maj 2012

Metteris

Anonym skriver:

han er jo kun 6-7 mdr

Da jeg fik de to katte som jeg har nu der var den ene 6 mdr og den anden 7 mdr.
Jeg fodrede dem som jeg har beskrevet for dig. Jeg købte dog også Dyrlægens (fra Føtex) killingfoder og blandede i, men nu er de lige blevet et år, og de har bare spist almindelig mad længe.
Så længe de er glade og tilfredse og ikke over- eller undervægtige så skal det jo nok gå

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Metteris skriver:

Da jeg fik de to katte som jeg har nu der var den ene 6 mdr og den anden 7 mdr.
Jeg fodrede dem som jeg har beskrevet for dig. Jeg købte dog også Dyrlægens (fra Føtex) killingfoder og blandede i, men nu er de lige blevet et år, og de har bare spist almindelig mad længe.
Så længe de er glade og tilfredse og ikke over- eller undervægtige så skal det jo nok gå

Okay vi fik bare informeret at han skulle have royal canin kitten foder i 6-7 mdr mere da hans mave ikke har godt af andet og at vi skulle ikke give for meget da kastereret katte nemt bliver overvægtig synes det er så svært vil ham jo det bedste, han kan ikke tåle vådfoder så det duer ikke 

Anmeld

23. maj 2012

Metteris

Anonym skriver:

Okay vi fik bare informeret at han skulle have royal canin kitten foder i 6-7 mdr mere da hans mave ikke har godt af andet og at vi skulle ikke give for meget da kastereret katte nemt bliver overvægtig synes det er så svært vil ham jo det bedste, han kan ikke tåle vådfoder så det duer ikke 

Okay. Jeg tror virkelig ikke du skal bekymre dig om overvægt nu!! Han skal jo lige falde til og lære at der er mad nok osv. Har i ikke kun haft ham et par dage? Katte bliver nemt rigtig stressede af at flytte, og det kan tage længe før de falder til.
Jeg fodrer mine katte i stuen, og har døren lukket til køkkenet da de ellers også sutter på opvasken! Men hvis ikke I har en dør i kan lukke, så er det bare at sørge for at der ikke står opvask.
Og så fodre katten i stuen, så han ikke forbinder køkkenet med mad.

Internaterne har tit en aftale med visse kattemad-producenter, så de siger jo også at katten skal have dit og dat, selvom at andet mad måske er fint nok.
Det er i hvert fald godt at give dem mad med et højt proteinindhold så de bliver ordenligt mætte.

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Metteris skriver:

Okay. Jeg tror virkelig ikke du skal bekymre dig om overvægt nu!! Han skal jo lige falde til og lære at der er mad nok osv. Har i ikke kun haft ham et par dage? Katte bliver nemt rigtig stressede af at flytte, og det kan tage længe før de falder til.
Jeg fodrer mine katte i stuen, og har døren lukket til køkkenet da de ellers også sutter på opvasken! Men hvis ikke I har en dør i kan lukke, så er det bare at sørge for at der ikke står opvask.
Og så fodre katten i stuen, så han ikke forbinder køkkenet med mad.

Internaterne har tit en aftale med visse kattemad-producenter, så de siger jo også at katten skal have dit og dat, selvom at andet mad måske er fint nok.
Det er i hvert fald godt at give dem mad med et højt proteinindhold så de bliver ordenligt mætte.

okay tak for svar

Anmeld

24. maj 2012

Mother-love

Peanut skriver:

Lige netop! 

De katte jeg har/har haft, har altid haft tørfoder stående til fri ædelyst, og ingen af dem er/har været for tykke. Mine katte kan også sagtens selv styre det.

Til ts

Derudover får de en portion vådfoder tilsat ekstra vand, et par gange i ugen, for at sikre at de får væske nok, da katte ikke drikker så meget selv, som en tidligere skriver. Det kan også formindske chancen for urinvejsinfektion (at de får mere væske). 

Derudover kan det siges, at katte har en mavesæk på størrelse med en tommelfingernegl, så efter min mening er det ikke så smart at portionsfodre dem, medmindre det er nødvendigt af en eller anden grund 

Men mit råd til dig: Giv din killing foder efter ædelyst. Hav det stående frit fremme, og fyld den op når den er tom. Det er jo kun en killing, og den vokser i hvert fald ½ år endnu, så det er ikke nu, du skal bekymre dig om overvægt, efter min mening! 

Anmeld

24. maj 2012

Anonym trådstarter

Da vi stod op miavet han igen og sprang på køkkenbordet så valgte at give halvanden bøtte og det spiste han næsten op så fyldte jeg den igen og han har ikke miavet siden eller været på køkkenbordet  så det er dyrt men effektivt håber ikke han bliver fed af al den mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.