Anonym skriver:
vi købte igår en kat på 7 mdr på et internat og den er rigtig rigtig kælen. men den miaver konstant og render ud i køkkenet og vil have mad den fik en halv skål mad igår og her til morgen fik den en halv bøtte. den må kun få 1 lille bøtte killing mad ?? er det normalt den render og skriger men synes også det er synd at give den det hele nu og så den ikke får mere. kan først ringe til internatet kl 10. vi skal flytte om 9 dage og vi må ikke have kat her hvor vi bor nu.
kun et par dage i forvejen. men vi flytter jo om 9 dage men er bange for hvad der kan ske... stakkels mis den miaver helt vildt efter mad!!
Prøv at give den lidt mere mad og se om det ik virker.. Jeg synes ofte de der anvisninger på pakkerne ik holder vand.. Det kommer jo helt an på f.eks. hvor aktiv ens kat er og sådan.. Jeg har aldrig målt af hvor meget min kat har fået, han har altid mad stående i køkkenet og spiser når han er sulten
Bare hold øje med at den ik bliver tyk for så er det jo helt klart at den får for meget 
Den kan oz have orm som gør at den er mere sulten. Du kan høre internatet om hvornår den sidst har fået ormekur når du ringer 
Til sidst kan det oz bare være at katten har en dårlig vane omkring mad og køkkenet fra en tidligere ejer. Den kan måske endda oz have været sultet så den æder alt hvad den kan komme i nærheden af, fordi den har været vant til ik at vide hvornår næste måltid kommer! 
Endeligt er det helt normalt at katten miau'er de første dage, især hvis den har været vant til andre katte. Det kan være dem den går og kalder på
Min kat var 4 mdr. da jeg fik ham og han gik de første dage og kaldte på sin mor og søskende
Han miau'ede faktisk så meget at han de første dage ik havde et navn men bare blev kaldt "Shhh lille mis" 
Anmeld