hurtig killinghjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Du kan sagens gå hjemmefra

I flytter om 9 dage? Hvis naboerne klager så når boligselskabet ik at handle og smide jer ud inden de 9 dage er gået De skal først give jer et par advarsler først nemlig

de gav os jo også lov til at få den et par dage inden men vi var bange for han ville være væk om 10 dage. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Team Putte

Anonym skriver:

de gav os jo også lov til at få den et par dage inden men vi var bange for han ville være væk om 10 dage. 

Altså katten?

Jeg havde oz min kat i min gamle lejlighed selvom jeg ik måtte have kat De første dage hvor han miau'ede helt vildt lukkede jeg ham ude i køkkenet når jeg gik.. Det var det rum hvor der var mindst lydt for naboer og sådan

Anmeld

22. maj 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Altså katten?

Jeg havde oz min kat i min gamle lejlighed selvom jeg ik måtte have kat De første dage hvor han miau'ede helt vildt lukkede jeg ham ude i køkkenet når jeg gik.. Det var det rum hvor der var mindst lydt for naboer og sådan

så kunne den jo ikke komme til sin bakke?

Anmeld

22. maj 2012

Team Putte

Anonym skriver:

så kunne den jo ikke komme til sin bakke?

flyttede da både bakke og mad med

Anmeld

22. maj 2012

Lusi

Her har vores katte maden stående, så de bare kan spise når de vil.. De får KUN tørkost, da vi fik afvide, at vådfoder er skidt for deres tænder og har de først fået det, risikere man, at de slet ik gider tørkost mere..
Men ved da ikke om det er derfor, den miaver :/

Anmeld

22. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

vi købte igår en kat på 7 mdr på et internat og den er rigtig rigtig kælen. men den miaver konstant og render ud i køkkenet og vil have mad den fik en halv skål mad igår og her til morgen fik den en halv bøtte. den må kun få 1 lille bøtte killing mad ?? er det normalt den render og skriger men synes også det er synd at give den det hele nu og så den ikke får mere. kan først ringe til internatet kl 10. vi skal flytte om 9 dage og vi må ikke have kat her hvor vi bor nu.  kun et par dage i forvejen. men vi flytter jo om 9 dage men er bange for hvad der kan ske... stakkels mis den miaver helt vildt efter mad!!

en kat der har haft et dårligt liv og ikke meget mad vil typisk bruge en periode på at tilvænne sig at der kommer mad her dag og derfor mijaue..

hvis dyre internatet ved i flytter om 9 dage burdte de ikke ha givet jer katten før men derimod ha reseveret den til jer når i ikke må ha kat det nuværende sted..

men da i sikkert har sagt i flytter så kan jeg ikke se noget problem i det, for det eneste de kan gøre ved i har kat er at smide jer eller katten ud og i flytter jo alligevel..

Anmeld

22. maj 2012

Ilya

Har du fået noget som helst at vide om hans opvækst? Siden han er internatkat, kan han jo godt have haft nogle kummerlige killingemåneder før han kom dertil, som kan have sat sig som traume.

Jeg selv har en killing, som vi reddede fra druknedøden (nogen havde smidt ham i søen i december måned), og han er i hvert fald dybt traumatiseret, når det angår mad. Ikke i forhold til mennesker, han er så sød og kælen, MEN han kan slet ikke styre det med mad, og æder hele tiden og så igen, og bliver nærmest panisk, hvis man tager mad fra ham.

Vi ved jo ikke, hvad han har gennemgået, men han har i hvert fald ikke haft meget mad og måttet slås for det der var!

Kan det være noget lignende med din kat? Udviser den aggression eller er det "bare" tiggeri?

Prøv evt. at give den en lille smule mad engang imellem, i stedet for at give den meget på en gang, så den lærer, at mad ikke er en mangelvare, men samtidig heller ikke foræder sig.

Husk forresten at den skal have killingefoder til den er omkring et år. Nå ja, og nu her hvor det er meget varmt og især hvis det bliver hedebølge, så sørg for at den får vådkost også, da katte ikke drikker meget vand selv, og de nemt dehydrerer i varmen. Ude i naturen får de normalt hovedmængden af deres væske via blod fra byttedyr, så vådkost er et fint alternativ.

Jeg er forresten enig med Princesspigen, de kan jo ikke gøre så meget ved at I har kat nu, eftersom I flytter alligevel. Men kan godt forstå, det gør jer utrygge.

Held og lykke og tillykke med familieforøgelsen. 

Anmeld

22. maj 2012

Mother-love

Med alle de katte jeg har haft igennem mit liv. Har vi bare hældt mad op så den havde når den blev sulten. Jeg har aldrig kun nøjes med at give mine katte en bøtte eller lign. Ved ikke om det bare er mig der tænker sådan men jeg synes da at dyr skal have det og spose de gider og spise. Med mindre det er en hund der bare æder for at æde.

Anmeld

22. maj 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

en kat der har haft et dårligt liv og ikke meget mad vil typisk bruge en periode på at tilvænne sig at der kommer mad her dag og derfor mijaue..

hvis dyre internatet ved i flytter om 9 dage burdte de ikke ha givet jer katten før men derimod ha reseveret den til jer når i ikke må ha kat det nuværende sted..

men da i sikkert har sagt i flytter så kan jeg ikke se noget problem i det, for det eneste de kan gøre ved i har kat er at smide jer eller katten ud og i flytter jo alligevel..

vi har jo fået lov af den nuværene boligforening at have katten et par dage før så det er ikke så meget det. for der er mange andre som har dyr og ja vi flytter jo alligevel 

Anmeld

22. maj 2012

onlyme

Anonym skriver:

vi købte igår en kat på 7 mdr på et internat og den er rigtig rigtig kælen. men den miaver konstant og render ud i køkkenet og vil have mad den fik en halv skål mad igår og her til morgen fik den en halv bøtte. den må kun få 1 lille bøtte killing mad ?? er det normalt den render og skriger men synes også det er synd at give den det hele nu og så den ikke får mere. kan først ringe til internatet kl 10. vi skal flytte om 9 dage og vi må ikke have kat her hvor vi bor nu.  kun et par dage i forvejen. men vi flytter jo om 9 dage men er bange for hvad der kan ske... stakkels mis den miaver helt vildt efter mad!!

Hej
Har ikke læst de andre svar,. Men killinger kan godt gå og miave en del til at starte med når de bliver flyttet fra dderes omgivelser, de skal lige vende sig til det,.
De kalder på deres mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.