hurtig killinghjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Med alle de katte jeg har haft igennem mit liv. Har vi bare hældt mad op så den havde når den blev sulten. Jeg har aldrig kun nøjes med at give mine katte en bøtte eller lign. Ved ikke om det bare er mig der tænker sådan men jeg synes da at dyr skal have det og spose de gider og spise. Med mindre det er en hund der bare æder for at æde.

den er jo blivet  kastrerede så er det noget med at de ikke må få for meget mad da de ellers bliver tykke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Anonym trådstarter

Ilya skriver:

Har du fået noget som helst at vide om hans opvækst? Siden han er internatkat, kan han jo godt have haft nogle kummerlige killingemåneder før han kom dertil, som kan have sat sig som traume.

Jeg selv har en killing, som vi reddede fra druknedøden (nogen havde smidt ham i søen i december måned), og han er i hvert fald dybt traumatiseret, når det angår mad. Ikke i forhold til mennesker, han er så sød og kælen, MEN han kan slet ikke styre det med mad, og æder hele tiden og så igen, og bliver nærmest panisk, hvis man tager mad fra ham.

Vi ved jo ikke, hvad han har gennemgået, men han har i hvert fald ikke haft meget mad og måttet slås for det der var!

Kan det være noget lignende med din kat? Udviser den aggression eller er det "bare" tiggeri?

Prøv evt. at give den en lille smule mad engang imellem, i stedet for at give den meget på en gang, så den lærer, at mad ikke er en mangelvare, men samtidig heller ikke foræder sig.

Husk forresten at den skal have killingefoder til den er omkring et år. Nå ja, og nu her hvor det er meget varmt og især hvis det bliver hedebølge, så sørg for at den får vådkost også, da katte ikke drikker meget vand selv, og de nemt dehydrerer i varmen. Ude i naturen får de normalt hovedmængden af deres væske via blod fra byttedyr, så vådkost er et fint alternativ.

Jeg er forresten enig med Princesspigen, de kan jo ikke gøre så meget ved at I har kat nu, eftersom I flytter alligevel. Men kan godt forstå, det gør jer utrygge.

Held og lykke og tillykke med familieforøgelsen. 

når vi går i køkkenet. så er han der med det samme. han miaver og gnider sig op af os og spinder ekstremt. han hopper op på bordet men tager ham ned og siger nej.han vil jo nok lære det engang vi har jo kun haft ham siden igår eftermiddags, han er meget meget kælen  natten skulle vi da ikke sove nej nej han skulle ligge under min dyne og spinde. han er meget legesyg så tingene får da lige en tur igennem hele lejligheden haha 

Anmeld

22. maj 2012

Anonym trådstarter

onlyme skriver:

Hej
Har ikke læst de andre svar,. Men killinger kan godt gå og miave en del til at starte med når de bliver flyttet fra dderes omgivelser, de skal lige vende sig til det,.
De kalder på deres mor

den er 7 mdr og fra et internat  

Anmeld

22. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

vi har jo fået lov af den nuværene boligforening at have katten et par dage før så det er ikke så meget det. for der er mange andre som har dyr og ja vi flytter jo alligevel 

held og lykke med den lille kat

Anmeld

22. maj 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

held og lykke med den lille kat

tak lige nu er han stille og sover 

Anmeld

22. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

tak lige nu er han stille og sover 

dejligt.. det er sikkert kun en tilvænnings periode at han mijaur og tigger meget..   

det er meget normalt..

må jeg spørge hvilke dyreinternat den er fra ? hvis ikke du vil svare er det helt okay

Anmeld

22. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Team Putte skriver:

Du kan sagens gå hjemmefra

I flytter om 9 dage? Hvis naboerne klager så når boligselskabet ik at handle og smide jer ud inden de 9 dage er gået De skal først give jer et par advarsler først nemlig

Vh stine

Anmeld

22. maj 2012

Mother-love

Anonym skriver:

den er jo blivet  kastrerede så er det noget med at de ikke må få for meget mad da de ellers bliver tykke 

Mine katte har også altid været kasteret eller steraliseret.ved godt de siger at man ikke skal give dem for meget fordi de kan blive overvægtige. Men ingen af mine har været overvægtige

Anmeld

22. maj 2012

JanetBJ

Giver i den kun vådfoder? hvis ja, så prøv at kombinere med tørfoder, og hav altid MASSER af frisk vand stående fremme. Min lille killing som er 4 måneder, drikker næsten to hele dybe tallerkner om dagen. tørstig lille mis. og giv den vådfoder til at den er mæt, husk at killinger vokser og vokser.

Hvis den stadig miaver, så er det fordi den mangler opmærksomhed

Anmeld

22. maj 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Mine katte har også altid været kasteret eller steraliseret.ved godt de siger at man ikke skal give dem for meget fordi de kan blive overvægtige. Men ingen af mine har været overvægtige

Jeg ved faktisk ikke hvad katten skal veje  den er vejer ca 3 kg nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.