Nu hvor jeg er gravid, så kan jeg ikke længere gå med parfume, sminke osv 
Hvad så med andre ting? Såsom hårshampoo, creme og alt sådan noget. Jeg kan ikke bare bruge hvad som helst, har både sart hår og sart hud, så er faktisk lidt fortvivlet lige nu 
Hvad gør i ?
Det man skal tænke på er at det helst skal være svanemærket og/eller astma allergi mærket. Så er det nemlig så nogenlunde fri for skadelige stoffer.
Jeg kæmpede dog en del med det, da Neutral osv bare var noget juks mod mit hår og min hud. Til sidst fandt jeg følgende løsninger:
Til ansigtet (hvor jeg altid bøvler meget med både tør og fedtet hud): smør huden ind i honning og vask det af igen. Smør olivenolie på bagefter og lad det trække et minuts tid og tør så det overskydende olivenolie af som huden ikke har suget. Hvis du gerne vil have en skrubbemaske så kan du blande honning og olivenolie og groft salt til en masse og gnide med det. Det kan faktisk bruges til hele kroppen. Faktisk er denne ansigstrens så godt at jeg stadig bruger den, da det er det som har virket bedst for mig nogensinde.
Til kroppen: Jeg vaskede mig med "Babysæbe alt i et" fra Anglamark. Den er faktisk god. Som creme er "Levevis babylotion" faktisk rigtig god og virker ordentligt som den eneste jeg kunne finde.
Til håret: Jeg vaskede dengang håret i "Babysæbe alt i et" fra Anglamark som faktisk (som den eneste af dem der er ok som jeg kunne finde) vaskede håret ordentligt og ikke fedtede eller udtørrede, men bare virkede.
Til neglene: Jeg har ALTID neglelak på tåneglene og føler mig helt forkert uden. På mit lokale apotek kan man købe noget natur make up og neglelak. Det skulle være fri for parabener og uden farlige stoffer. Det var dog ikke svanemærket, men jeg valgte at tro på at det var ok og lade det være min undtagelse for de strenge regler 
Make up: Man kan købe natur make up (samme princip som med neglelakken), men jeg valgte ikke at bruge make-up, men mest af alt fordi jeg ikke rigtig bruger det til hverdag i forvejen.
Deodorant: Der brugte jeg enten Neutral eller Anglamark.
Anmeld