Det slog mig lige :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Frøken J.

Ilya skriver:

Haha  

Jamen altså! Det er bare mit hadeargument.. Eller "mine forældre røg under graviditeten, jeg fejler intet". Men at ens barn ikke fejler noget, betyder jo ikke, at der ikke stadig er en risiko for udvikling af allergi, og sålænge ens børn ikke er ældre, kan man ikke vide, om de senere vil være disponeret for allergi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Ilya skriver:

Ja, det ville jeg også ønske jeg havde gjort! Når man står i det, som uerfaren, og bliver irettesat af "eksperterne" er det bare nemt at tænke, "nå det må de jo vide bedre end jeg gør"... Så det var først bagefter (faktisk da jeg fik svar fra jer andre herinde) at jeg blev rigtig sur på dem.

En mascara tror jeg nu heller ikke der sker alverden ved, det er vel mere hvis man lægger stor krigsmaling hver dag, det bliver noget værre noget. Jeg ved det ikke, men som du selv skrev før, skal man også passe på med ikke at blive for hysterisk.

Jeg bruger sådan en neutral Sanex roll-on deo. Den fungerer fint for mig.... og når jeg så ikke bruger parfume, går jeg vel bare rundt og lugter lidt af... mig. Det må så være godt nok indtil videre.

Det er så nemt at være bagklog

Haha ja, så må jeg vente og se om jeg kommer til at lugte af gnu og skal have det tunge skyts frem

Anmeld

21. maj 2012

Ilya

Jamen altså! Det er bare mit hadeargument.. Eller "mine forældre røg under graviditeten, jeg fejler intet". Men at ens barn ikke fejler noget, betyder jo ikke, at der ikke stadig er en risiko for udvikling af allergi, og sålænge ens børn ikke er ældre, kan man ikke vide, om de senere vil være disponeret for allergi

Helt enig.

Der er milevidt fra at gøre en undtagelse evt. med makeup engang imellem og så til at ytre, man lever fuldstændigt som før man blev gravid. Medmindre man virkelig levede sundt og afholdende, naturligvis!

Fik et flashback af glimt fra De Unge Mødre, (ala som du siger) af den ene storpulsende mor efter den anden, som nogenlunde siger "Jaaaa min mor kæderøg da også under alle vi søskendes graviditeter, og bare se på os, vi er da allesammen helt normale og sunde og raske".... 

Anmeld

21. maj 2012

Tona

Nu hvor jeg er gravid, så kan jeg ikke længere gå med parfume, sminke osv 

Hvad så med andre ting? Såsom hårshampoo, creme og alt sådan noget. Jeg kan ikke bare bruge hvad som helst, har både sart hår og sart hud, så er faktisk lidt fortvivlet lige nu 

Hvad gør i ?

Det man skal tænke på er at det helst skal være svanemærket og/eller astma allergi mærket. Så er det nemlig så nogenlunde fri for skadelige stoffer.

Jeg kæmpede dog en del med det, da Neutral osv bare var noget juks mod mit hår og min hud. Til sidst fandt jeg følgende løsninger:

Til ansigtet (hvor jeg altid bøvler meget med både tør og fedtet hud): smør huden ind i honning og vask det af igen. Smør olivenolie på bagefter og lad det trække et minuts tid og tør så det overskydende olivenolie af som huden ikke har suget. Hvis du gerne vil have en skrubbemaske så kan du blande honning og olivenolie og groft salt til en masse og gnide med det. Det kan faktisk bruges til hele kroppen. Faktisk er denne ansigstrens så godt at jeg stadig bruger den, da det er det som har virket bedst for mig nogensinde.

Til kroppen: Jeg vaskede mig med "Babysæbe alt i et" fra Anglamark. Den er faktisk god. Som creme er "Levevis babylotion" faktisk rigtig god og virker ordentligt som den eneste jeg kunne finde.

Til håret: Jeg vaskede dengang håret i "Babysæbe alt i et" fra Anglamark som faktisk (som den eneste af dem der er ok som jeg kunne finde) vaskede håret ordentligt og ikke fedtede eller udtørrede, men bare virkede.

Til neglene: Jeg har ALTID neglelak på tåneglene og føler mig helt forkert uden. På mit lokale apotek kan man købe noget natur make up og neglelak. Det skulle være fri for parabener og uden farlige stoffer. Det var dog ikke svanemærket, men jeg valgte at tro på at det var ok og lade det være min undtagelse for de strenge regler

Make up: Man kan købe natur make up (samme princip som med neglelakken), men jeg valgte ikke at bruge make-up, men mest af alt fordi jeg ikke rigtig bruger det til hverdag i forvejen.

Deodorant: Der brugte jeg enten Neutral eller Anglamark.

Anmeld

21. maj 2012

serinasmor

Norman skriver:

Bruger også kun mascare, deo og parfume  Men syntes bare jeg er så kedelig uden den mascare og ville da helst ikke undvære den.

men snakker lige med kæresten om det 

så se om du kan finde en mascara uden parabener og parafume ( måske laver nilens jord én)

selv brugte jeg den samme shampoo og balsam som hele tiden .. skiftede til parafumefri roll-on .. brugte ikke make up andet end 2 gange og farvede ikke hår ...skiftede cremer ud med en parafumefri olie - også til maven da skindet begyndte at klø ...

men det kommer altså helt an på hvor pernitten man er og hvad man kan leve med

Anmeld

21. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Amandas-mor skriver:

Det man skal tænke på er at det helst skal være svanemærket og/eller astma allergi mærket. Så er det nemlig så nogenlunde fri for skadelige stoffer.

Jeg kæmpede dog en del med det, da Neutral osv bare var noget juks mod mit hår og min hud. Til sidst fandt jeg følgende løsninger:

Til ansigtet (hvor jeg altid bøvler meget med både tør og fedtet hud): smør huden ind i honning og vask det af igen. Smør olivenolie på bagefter og lad det trække et minuts tid og tør så det overskydende olivenolie af som huden ikke har suget. Hvis du gerne vil have en skrubbemaske så kan du blande honning og olivenolie og groft salt til en masse og gnide med det. Det kan faktisk bruges til hele kroppen. Faktisk er denne ansigstrens så godt at jeg stadig bruger den, da det er det som har virket bedst for mig nogensinde.

Til kroppen: Jeg vaskede mig med "Babysæbe alt i et" fra Anglamark. Den er faktisk god. Som creme er "Levevis babylotion" faktisk rigtig god og virker ordentligt som den eneste jeg kunne finde.

Til håret: Jeg vaskede dengang håret i "Babysæbe alt i et" fra Anglamark som faktisk (som den eneste af dem der er ok som jeg kunne finde) vaskede håret ordentligt og ikke fedtede eller udtørrede, men bare virkede.

Til neglene: Jeg har ALTID neglelak på tåneglene og føler mig helt forkert uden. På mit lokale apotek kan man købe noget natur make up og neglelak. Det skulle være fri for parabener og uden farlige stoffer. Det var dog ikke svanemærket, men jeg valgte at tro på at det var ok og lade det være min undtagelse for de strenge regler

Make up: Man kan købe natur make up (samme princip som med neglelakken), men jeg valgte ikke at bruge make-up, men mest af alt fordi jeg ikke rigtig bruger det til hverdag i forvejen.

Deodorant: Der brugte jeg enten Neutral eller Anglamark.

Ih mange tak, det vil jeg da lige skrive ned Sådan havde jeg slet ikke tænkt at man kunne gøre det

Anmeld

21. maj 2012

MKuhr

Norman skriver:

Hvad så med andre ting? Såsom hårshampoo, creme og alt sådan noget. Jeg kan ikke bare bruge hvad som helst, har både sart hår og sart hud, så er faktisk lidt fortvivlet lige nu 

Hvad gør i ?

jeg bruger kun roll-on med parfume for kan simpelthen ikke klare lugten af sved.. og i den her varme er det svært at undgå...

putter parfume uden på tøjet men kun når vi skal til fest.

creme bruger jeg biotherm som jeg ikke kan undvære pga tør hud og vil ikke bruge andre cremer... bum

alt med måde... men jeg farver ikke hår.. kunne ellers VIRKELIG godt trænge synes jeg selv.. men må bide i det sure æble..

mad spiser jeg varieret og sundt men nogle gange kan der altså godt ryge noget usundt ned, sådan er det og sådan forbliver det, vil gerne have lov at nyde lidt engang imellem..

men har aldrig røget og drak næsten aldrig i forvejen så har intet behov haft for alkohol og har ikke engang nydt et glas vin, man kan lge så godt lade vær synes jeg

Anmeld

22. maj 2012

maria_wlt

HØRT..

Virkelig også mit HADE argument.. 

Hvorfor er det SÅ slemt at være "pyldret/hysterisk" som det bliver kaldt??

Vi lever i en verden hvor de er alt muligt LORT i alt hvad vi røre ved..

Hvorfor vil nogen ikke det BEDSTE for det barn de kalder ønskebarn?

Jeg ved at jeg pisser mange af men jeg synes godt nok ikke at man kan være det BEKENDT overfor det menneske man bære.. 

Smider kemikaler og røg ned til et lille foster og så forsvare det med "Det døde jeg ikke af".. 

Anmeld

22. maj 2012

MorTil4<3

Norman skriver:

Hvad gør i ?

må ærligt indrømme at jeg ikk gav det en tanke noget som helst

jeg har aldrig været typen der har gået med extremt meget makeup,
har kun gået med eyeliner og lidt puder på ansigtet, men min deo og parfume har jeg stadig brugt som jeg plejer hver dag
og det samme med sæbe og så videre ,.

jeg tror på at man gør børnene mere syge af at være for sterile og forsigtige

og mine 2 drenge fejler skam ingen ting

det eneste jeg har holdt mig 100 % fra er alkohol og rygning
ellers har jeg levet som jeg plejer

Anmeld

22. maj 2012

Isaac's mor

Altså jeg bruger (stadig gravid :p) ikke parfume, farver heller ikk hår, bruger shampoo, make up og cremeer uden parfume og parabener (også selvom det koster en bondegård, men kan altså ikk undværre det).. MEN jeg bruger altså stadig rense creme for at holde min hud pæn og har brugt negle lak 3 gange og øjenskygge et par gange ogs (er 37+4 henne)..
Synes ikk man skal blive helt bims og cutte alt af  når man er gravid. Man må godt nogengange! bare alt med måde.. Men daglige produkter som shampoo synes jeg da bar man skal vælge en neutral f.eks. Og hvis man (som mig) stadig gerne vil se godt ud og bruge make up, jamen så må man hoste op og betale det beløb det nu bliver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.