Normalt, at ville fortsætte vægttab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej alle de damer!

Jeg er en kvinde på 22 år, der har vejet et par kilo for meget siden mine tidlige teenageår.

Jeg er 174 cm høj og vejede 1/1-12 79,3 kg. Siden da har jeg tabt mig lige godt 10 kg og vejer i dag 68,8 kg. Min målvægt er 65 kg (idealvægt), men efterhånden som jeg nærmer mig målet synes jeg ikke dette er nok. Hvis jeg udregner på bmi må min minimumsvægt være ca. 57 kg. 

Jeg kan godt se, at jeg har tabt mig, men synes slet ikke vægttabet svarer til 10 kg, og synes stadig jeg er rund (bmi 22,7 før 26,2). 

Er det normalt, at man ønsker at veje mindre efterhånden som målet nærmer sig? Eller er det mig den er galt med?

Jeg synes, det giver god mening. Men husk at være stolt af dit fine arbejde med vægttabet indtil nu.

Hvis du også atbejder med muskler og sørger for at være strammet dejligt op, kan jeg ikke se noget i vejen for, at du skulle ligge på omkring 60-61 kg(Afhængigt af din knoglebygning).

Jeg selv vil gerne veje 62-63 kg, og jeg er 179cm. Så jeg mangler lige at smide de sidste svære 2 kg (altid der det går i stå, siger man jo)!

Men husk at se dig i spejlet og ikke bare kigge på vægten. Den kan altså godt give et lidt falsk indtryk nogen gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes, det giver god mening. Men husk at være stolt af dit fine arbejde med vægttabet indtil nu.

Hvis du også atbejder med muskler og sørger for at være strammet dejligt op, kan jeg ikke se noget i vejen for, at du skulle ligge på omkring 60-61 kg(Afhængigt af din knoglebygning).

Jeg selv vil gerne veje 62-63 kg, og jeg er 179cm. Så jeg mangler lige at smide de sidste svære 2 kg (altid der det går i stå, siger man jo)!

Men husk at se dig i spejlet og ikke bare kigge på vægten. Den kan altså godt give et lidt falsk indtryk nogen gange.

Ja, synes slet ikke vægten svarer til det jeg ser i spejlet. Synes sagtens jeg kan tabe mig 10 kg mere uden at være tynd, men ifølge vægten burde jeg ikke tabe så meget.. Men det er jo også svært at sige, om det næste 5 kg forsvinder på de kritiske steder, eller om det er de sidste svære kilo der generer øjet mest..

Anmeld

14. maj 2012

B&J

Anonym skriver:

ØV! Men heldigvis ved du da, at det er derfor.. Jeg synes min vægt svinger meget fra dag til dag, og det er bare nedern! Jeg mister lysten til at spise, når den siger plus (eller også spiser jeg endnu mere fordi det så kan være lige meget!) - og det er jo ikke vejen frem..

nej det er rigtigt.. men HUSK, du skal jo tage lidt på ind i mellem hvor det så ryger måske et par dage efter.... og muskler vejer jo også skal man huske på og du må ikke stoppe med at spise det er jo slet ikke sundt og spise mere jamen så tager man på du skal bare finde din balance frem

Anmeld

14. maj 2012

Jupiter

Du får lige min historie i korte træk (så korte som muligt) 

Jeg er 162 cm høj, og vejede 76 kilo da jeg vejede allermest.

Så begyndte jeg at tabe mig, og i starten gik det jo nemt. Mit mål var 55 kilo. Da jeg kom under de 60 kilo, syntes jeg stadig at jeg var for tyk og jeg var helt sikker på at de sidste fem kilo ville gøre forskellen.

Nåh, men de sidste kilo er jo også de absolut sværeste at smide. Jeg kæmpede virkelig - og det var også med sund kost og motion.

Da jeg nåede de 55 kilo var jeg stadig ikke tilfreds. Til gengæld kom jeg til at tænke over hvor fandens hårdt det havde været at komme i mål, og så syntes jeg faktisk ikke det var kampen værd.

Jeg tog et par kilo på, og nu vejer jeg 58. Jeg er ikke 100 % tilfreds med min krop, men nu lever og spiser jeg normalt, og jeg er meget mere glad end da jeg skulle veje hvert et riskorn og altid skulle afsted til fitness.

Jeg ser også stadig mig selv som tyk i spejlet den dag i dag (det er 5 år siden jeg tabte mig), især når jeg får et par stramme jeans på, men jeg siger bare til mig selv: "Hellere det end at vågne op til en kamp mod kalorierne hver dag!"

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej det er rigtigt.. men HUSK, du skal jo tage lidt på ind i mellem hvor det så ryger måske et par dage efter.... og muskler vejer jo også skal man huske på og du må ikke stoppe med at spise det er jo slet ikke sundt og spise mere jamen så tager man på du skal bare finde din balance frem

Det er det der problem med, at man ved en masse med fornuften, men følelserne følger ikke altid med.. 

Anmeld

14. maj 2012

B&J

Anonym skriver:

Det er det der problem med, at man ved en masse med fornuften, men følelserne følger ikke altid med.. 

jaa ved det godt det er ikke nemt

Anmeld

14. maj 2012

JJH

Anonym skriver:

Hold da op, det er godt nok lang tid..

Tror gerne det er svært at komme ud af anoreksi - og man er jo i evig risiko for at falde i igen.. Er det ikke mega svært?

Både og. det er blevet en del af min fortid og en ting man lever med, det bliver bare nye vaner at man har fokus på sine tanker omkring sin vægt. men det var en sej kamp dengang, og en kamp som mange desværre kæmper med dagligt. så jeg føler mig priviligeret at der var nogle der handlede hurtigt i mit tilfælde og skaffede hjælp.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

JJH skriver:

Både og. det er blevet en del af min fortid og en ting man lever med, det bliver bare nye vaner at man har fokus på sine tanker omkring sin vægt. men det var en sej kamp dengang, og en kamp som mange desværre kæmper med dagligt. så jeg føler mig priviligeret at der var nogle der handlede hurtigt i mit tilfælde og skaffede hjælp.

Fedt at du er kommet nogenlunde helskindet gennem forløbet! 

Anmeld

14. maj 2012

9510

Anonym skriver:

Hej alle de damer!

Jeg er en kvinde på 22 år, der har vejet et par kilo for meget siden mine tidlige teenageår.

Jeg er 174 cm høj og vejede 1/1-12 79,3 kg. Siden da har jeg tabt mig lige godt 10 kg og vejer i dag 68,8 kg. Min målvægt er 65 kg (idealvægt), men efterhånden som jeg nærmer mig målet synes jeg ikke dette er nok. Hvis jeg udregner på bmi må min minimumsvægt være ca. 57 kg. 

Jeg kan godt se, at jeg har tabt mig, men synes slet ikke vægttabet svarer til 10 kg, og synes stadig jeg er rund (bmi 22,7 før 26,2). 

Er det normalt, at man ønsker at veje mindre efterhånden som målet nærmer sig? Eller er det mig den er galt med?

(har ikke læst de andres indlæg)

Mit forslag er at du skal få taget nogle billeder du kan kigge på.

Jeg har selv tabt mig 20-25 kg for 10 år siden, og jeg kan ind i mellem stadig se mig selv som stor, så finder jeg billeder frem, så kan jeg jo godt se at jeg ikke er tyk mere..........

Min hjerne fatter det heller ikke altid selv om det er så mange år siden jeg har tabt dem..

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

9510 skriver:

(har ikke læst de andres indlæg)

Mit forslag er at du skal få taget nogle billeder du kan kigge på.

Jeg har selv tabt mig 20-25 kg for 10 år siden, og jeg kan ind i mellem stadig se mig selv som stor, så finder jeg billeder frem, så kan jeg jo godt se at jeg ikke er tyk mere..........

Min hjerne fatter det heller ikke altid selv om det er så mange år siden jeg har tabt dem..

Hm, jeg synes desværre bare ikke, at der er så stor forskel på billederne fra før og nu. Jo, er blevet slankere i ansigtet, men er stadig noget træt af den kritiske mavedelle.. Har været ude og se efter nyt badetøj, men synes stadig jeg er for tyk til bikini.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.