Anonym skriver:
Hej alle de damer!
Jeg er en kvinde på 22 år, der har vejet et par kilo for meget siden mine tidlige teenageår.
Jeg er 174 cm høj og vejede 1/1-12 79,3 kg. Siden da har jeg tabt mig lige godt 10 kg og vejer i dag 68,8 kg. Min målvægt er 65 kg (idealvægt), men efterhånden som jeg nærmer mig målet synes jeg ikke dette er nok. Hvis jeg udregner på bmi må min minimumsvægt være ca. 57 kg.
Jeg kan godt se, at jeg har tabt mig, men synes slet ikke vægttabet svarer til 10 kg, og synes stadig jeg er rund (bmi 22,7 før 26,2).
Er det normalt, at man ønsker at veje mindre efterhånden som målet nærmer sig? Eller er det mig den er galt med?
Er du begyndt at dyrke motion samtidig?
Jeg spoerger fordi jeg stort set har de samme maal som dig, baade hoejde- og vaegtmaessigt, men ogsaa i forhold til hvad jeg gerne vil veje og er ogsaa ved at forsoege at komme derned. Har dog ikke vaeret i gang saa lang tid som dig.
Men jeg har foer tabt mig og kender den foelelse af at det ikke er nok. Men denne gang, hvor jeg er begyndt at loebe 3-5 gange om ugen, synes jeg at jeg er mere tilfreds. Jeg kan se at der bliver strammet lidt op paa det hele udover at det svinder i stoerrelsen.
Men saa kan motion jo saa ogsaa paavirke hjernen saa det heller ikke er nok, he he. Den er en svaer en, den hjerne 
Anmeld