Normalt, at ville fortsætte vægttab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

B&J

Anonym skriver:

Jeg kan klart mærke forskel i mine bukser, har endda et enkelt par, der slet ikke passer mere. Men alligevel synes jeg, at jeg ser tyk ud, når jeg kigger i spejlet.. 

ved du hvad vi er sååååå dumme.. vi dømmer os selv så hårdt kender det alt alt alt for godt selv det er så møg hammer træls

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ved du hvad vi er sååååå dumme.. vi dømmer os selv så hårdt kender det alt alt alt for godt selv det er så møg hammer træls

Ja, det er så trælst, at man ikke bare er stolt af sig selv.. Kan mærke, at jeg næsten har en "dårlig dag", hvis vægten siger plus.. Og den skulle da helst sige et par hundrede gram minus - hver dag.. 

Anmeld

14. maj 2012

B&J

Anonym skriver:

Ja, det er så trælst, at man ikke bare er stolt af sig selv.. Kan mærke, at jeg næsten har en "dårlig dag", hvis vægten siger plus.. Og den skulle da helst sige et par hundrede gram minus - hver dag.. 

hahahah du har det lige som mig...

og det væreste er når jeg har midt mens så stiger min vægt med hele 2 kg men de forsvinder så igen men helt ærligt jeg er jo ved at dø hvis jeg stiger på vægten

Anmeld

14. maj 2012

3rollinger

Anonym skriver:

Hej alle de damer!

Jeg er en kvinde på 22 år, der har vejet et par kilo for meget siden mine tidlige teenageår.

Jeg er 174 cm høj og vejede 1/1-12 79,3 kg. Siden da har jeg tabt mig lige godt 10 kg og vejer i dag 68,8 kg. Min målvægt er 65 kg (idealvægt), men efterhånden som jeg nærmer mig målet synes jeg ikke dette er nok. Hvis jeg udregner på bmi må min minimumsvægt være ca. 57 kg. 

Jeg kan godt se, at jeg har tabt mig, men synes slet ikke vægttabet svarer til 10 kg, og synes stadig jeg er rund (bmi 22,7 før 26,2). 

Er det normalt, at man ønsker at veje mindre efterhånden som målet nærmer sig? Eller er det mig den er galt med?

Er du begyndt at dyrke motion samtidig?

Jeg spoerger fordi jeg stort set har de samme maal som dig, baade hoejde- og vaegtmaessigt, men ogsaa i forhold til hvad jeg gerne vil veje og er ogsaa ved at forsoege at komme derned. Har dog ikke vaeret i gang saa lang tid som dig.

Men jeg har foer tabt mig og kender den foelelse af at det ikke er nok. Men denne gang, hvor jeg er begyndt at loebe 3-5 gange om ugen, synes jeg at jeg er mere tilfreds. Jeg kan se at der bliver strammet lidt op paa det hele udover at det svinder i stoerrelsen. 

Men saa kan motion jo saa ogsaa paavirke hjernen saa det heller ikke er nok, he he. Den er en svaer en, den hjerne 

Anmeld

14. maj 2012

henh01

Hej Jeg vil råde dig til dagligt at stille dig nøgen foran spejlet. Du skal vænne dig til din krop og det derfor bliver du nødt til at se den

Anmeld

14. maj 2012

JJH

Anonym skriver:

Tak, vil tage dit råd til mig og forsøge at overtale min hjerne med at være tilfreds på minimum 60 kg. Vil jo heller ikke være alt for tynd, men desværre vil mere jo have mere.. 

Hvordan kan det være, at man skal bruge et år til halvandet? Er hjernen så langsom til at opfatte forandringen?

Jeg fik at vide at det var den tid hjernen skulle bruge på at opfange den nye vægt, men jeg var heller ikke dybt anoretisk, des længere du er ude, des længere skal hjernen bruge.

Jeg var ramt af anoreksi som 16 årig og er idag 29. Jeg passer stadig meget på og er meget opmærksom på mine tanker omkring min vægt.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

hahahah du har det lige som mig...

og det væreste er når jeg har midt mens så stiger min vægt med hele 2 kg men de forsvinder så igen men helt ærligt jeg er jo ved at dø hvis jeg stiger på vægten

ØV! Men heldigvis ved du da, at det er derfor.. Jeg synes min vægt svinger meget fra dag til dag, og det er bare nedern! Jeg mister lysten til at spise, når den siger plus (eller også spiser jeg endnu mere fordi det så kan være lige meget!) - og det er jo ikke vejen frem..

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Er du begyndt at dyrke motion samtidig?

Jeg spoerger fordi jeg stort set har de samme maal som dig, baade hoejde- og vaegtmaessigt, men ogsaa i forhold til hvad jeg gerne vil veje og er ogsaa ved at forsoege at komme derned. Har dog ikke vaeret i gang saa lang tid som dig.

Men jeg har foer tabt mig og kender den foelelse af at det ikke er nok. Men denne gang, hvor jeg er begyndt at loebe 3-5 gange om ugen, synes jeg at jeg er mere tilfreds. Jeg kan se at der bliver strammet lidt op paa det hele udover at det svinder i stoerrelsen. 

Men saa kan motion jo saa ogsaa paavirke hjernen saa det heller ikke er nok, he he. Den er en svaer en, den hjerne 

Jeg dyrker ikke fast motion, men går ind i mellem lange ture, cykler til og fra arbejde og går meget på arbejdet.. Kan godt være, at jeg staidg føler mig tyk, fordi jeg ikke er blevet strammet op? Det er specielt min mave jeg er ked af.. Har altid har topmave uanset hvor tynd jeg har været, så tror slet ikke på, at den kan forsvinde.. Og man kan jo desværre ikke punkttabe sig..

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hej Jeg vil råde dig til dagligt at stille dig nøgen foran spejlet. Du skal vænne dig til din krop og det derfor bliver du nødt til at se den

Hvordan skulle det gøre, at jeg føler mig tyndere? Jeg ser kun alle dellerne, når jeg står foran spejlet.. 

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

JJH skriver:

Jeg fik at vide at det var den tid hjernen skulle bruge på at opfange den nye vægt, men jeg var heller ikke dybt anoretisk, des længere du er ude, des længere skal hjernen bruge.

Jeg var ramt af anoreksi som 16 årig og er idag 29. Jeg passer stadig meget på og er meget opmærksom på mine tanker omkring min vægt.

Hold da op, det er godt nok lang tid..

Tror gerne det er svært at komme ud af anoreksi - og man er jo i evig risiko for at falde i igen.. Er det ikke mega svært?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.