Vi er nogle madsvin. HJÆLP. Retter der kan fryses.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Frk-Lotusblomst

helle85 skriver:

tak så kan man vel også fryse det græske yoghurt men mon det er bliver det samme nå det er til bagning der bliver det jo ikke rigtig varmet op på samme måde som hvis ma bruger de forkellig ting i madlavning

for resten hvis du har pålægrester så kan man fryse dem med også nå man har nok kan man putte det i kødhakkeren også har man lavet hjemmelavet pålægs mix eller hvad man kaller det

Hun sagde man sagtens kan bruge det til at bage. SÅ ja, mon ikke man også kan det med det græske yougurt.

Når ja, smart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

helle85

Frk-Lotusblomst skriver:

Hun sagde man sagtens kan bruge det til at bage. SÅ ja, mon ikke man også kan det med det græske yougurt.

Når ja, smart.

ja jeg har lige læst den sidste side det godt man kan hjælpe hinanden lidt

hvis du tager kød op og ikke lige få det brugt, så kan det godt holde sig en ekstra dag hvis det er i køleskabet, ellers kan man stege det og fryse det ned og bruge det som pålæg sener

Anmeld

8. maj 2012

Klumpe-dumpe

Frk-Lotusblomst skriver:

Når ja, smart.

Super tråd du her har oprettet

-bare husk du ikkke må ikke opvarme spinat igen

Anmeld

8. maj 2012

tarkoflen

helle85 skriver:

det kan godt værer at jeg spørg lidt dumt men kan man så også fryse yoghurt, græsk yoghurt og alt det der hvis det skal bruges nå man bager boller?

for der få vi aldrig brugt det hele

Hmm altså hvis det skal bruges til at bage af, så tror jeg altså godt du kan, har dog aldrig prøvet det men giv det da et forsøg, man kan jo ikke få mindre end man har, og så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad dommen bliver

Anmeld

8. maj 2012

tarkoflen

Frk-Lotusblomst skriver:

Hihi, man kan vel alle falde i. VI gør det bare ret tit.. fy ha.

Ej den var da for god den med tortillapandekagerne til pizza, det havde jeg slet ikke tænkt på. SMART.

Og har heller ikke tænkt på jeg bare lige kunne stege kødet og putte det i fryseren igen. :/ Men det ved jeg da så nu..

Går virkelig ind i denne opgave med mod på.

Og ja, alle kan sikkert blive bedre, men så længe man virkelig prøver må det da bærer pote langt hen af vejen.

Ja den der pizza er bare guld værd og det tager ingen tid at lave nærmest lige så nemt som at varme en frysepizza og det kød du har stegt fordi du ikke fik det brugt, kan jo også bruges på pizzaen

Mon ikke man kan se det på madbudgettet lynhurtigt, det er jo en stor gulerod i sig selv, tænk hvad man skal bruge alle de penge på

Anmeld

8. maj 2012

LLN

Lone Jakobsen skriver:

uh jeg bliver helt dårlig når jeg læser om jeres madspild her bliver praktisk talt intet mad smidt ud:

* tag kun det pålæg op der kan bruges indenfor en alm. uge. bruger i ikke madpakker, så nøjes fx. med en leverpostej og en ost.

*ost kan rives og fryses til at komme ovenpå retter senere

*youghurt der er for gammel kan bruges til at bage med. (temperaturen i ovnen slår bakterierne ihjel)

*selv om datoen er overskredet er meget mad helt okay, brug dine sanser, duft, føl, mærk og smag

* grønsager der har det lidt skidt, kan ofte bruges i supper eller sammenkogte retter. gullerødder kan skrælles og koges, frugt kan bruges i smoothies, kål kan snittes, skoldes og fryses, det kan champignoner, broccoli og mange andre ting også

* bliver franskbrødet for tørt, så lav det brødcroutoner, eller lav toast til aften, evt. blend det og brug det til rasp. tørt rugbrød kan laves til ymerdrys.

nemme retter der kan fryses kan fx. være:

lasagne

pizzaer

pizza snegle

pølsehorn

supper

sammenkogte retter af enhver slags

har desværre lidt travlt, men håber sørme du får styr på det, for kan slet ikke bære at tænke på alt det du smider ud.

Lone

Jeg gør meget af det samme. Her bruger vi ikke så meget pålæg, men køber som regel på tilbud. F.eks. fransk leverpostej fra stryns som normalt koster omkring 25 kr. for en kan man jævnligt få for 12-15 kr. Jeg køber nogle stykker og når jeg kommer hjem deler jeg dem i 3-4 pr. stk og løsfryser dem. Så er det nemt at tage et nyt stykke op når man har brugt det sidste, og den bliver ikke kedelig.

Anmeld

8. maj 2012

LLN

Frk-Lotusblomst skriver:

Sikke mange goe ideer i giver.
Igår pakkede jeg lige forskellige pålæg i en bøtte så der er til næste uge
Halvdelen af osten røg også i fryseren.

Havde faktisk ikke tænkt på det med piskefløden. Har lige nu ca 2 dl piskefløde tilbage der ikke vil blvie brugt men bare smidt ud om et par dage. Det kan jeg vel bare fryse ned så og bruge det i flødesovs på et tidspunkt f.eks?

Det er total godt jeg oprettede dette emne selvom det er ret flovt, for nu er jeg virkelig opsat på at gøre en forskel på den front herhjemme.

Og så er jeg nok lidt lige som dig ang. fisken. det ville jeg heller ikke fryse og spise igen. :/

Du kan evt. fryse fløden i en isterningbakke, så er det nemt lige at tage en terning op og komme sovsen.

Anmeld

8. maj 2012

LLN

Frk-Lotusblomst skriver:

Tak. Ja det tror jeg bestemt også den er. Så blvier man lige bekræftiget i man er på rette vej og at man altså godt kan fryse diverse ting og sager. - At det ikke er unormalt at gøre.

Hold op en masse gode ideer du ahr. Den med vinen var da god. Det ville jeg aldrig have tænkt på.

Mmm, læækker aftensmad hos jer iaften.

Jeg kom lige til at tænke på vi har nogen burgerboller vi skal ahve spist inden for en uge, men da jeg har meget aftenarbejde denne uge får vi det ikke gjort, normalt vil jeg smide dem ud om en uge, men nu ryger de da bare lige en tur i fryseren istedet. Tænk at jeg ikke ahr tænk på det før. :/

Lige den med ymer/yougurt osv er jeg bare ikke god til. :/ Men det er nok ligeså meget fordi jeg ikke rigtig bager brød med yougurt f.eks, så det vil bare komme til at fylde i fryseren...
Men ejg tænker så bare at købe mindre yougurt når vi alligevel ikke spiser det. Lade vær med at det skal være en fastdel af indkøbet nåd jeg alligevel ved vi måske kun spiser 1 dl af det før det blvier smidt ud.

Hos os bliver der også spist yougurt i perioder, så jeg er begyndt at købe de små når de er på tilbud. De er lidt dyrere, men de bliver spist.

Anmeld

9. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Hos os bliver der også spist yougurt i perioder, så jeg er begyndt at købe de små når de er på tilbud. De er lidt dyrere, men de bliver spist.

Det var egentlig smart med de små yougurter.

Jeg tænkte egentlig på om man ike kunne lave yougurtis ud af sin rest yougurt?!

Kan huske da vi var små at vi havde sådanne nogle små holdere hvor vi puttede yougurt i og en pind og så var der is.. Det burde man da godt kunne med sin rest yougurt så ?

Rigtig gode råd du kommer med ang. leverpostej og fløde i isterningebakker.

Anmeld

9. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Ja den der pizza er bare guld værd og det tager ingen tid at lave nærmest lige så nemt som at varme en frysepizza og det kød du har stegt fordi du ikke fik det brugt, kan jo også bruges på pizzaen

Mon ikke man kan se det på madbudgettet lynhurtigt, det er jo en stor gulerod i sig selv, tænk hvad man skal bruge alle de penge på

Ja selvfølgelig.. Ihh, du er altså en knag at komme med alle de gode råd.  Og jo, det burde kunne mærkes pludselig, for vi bruger altså RIGTIG mange penge af at vi kun er 2. :/

Jeg kom til at tænke på det med yougurten. Kan man evt. ikke lave yougurt is ud af sin rest??

Kan huske vi lavede det da vi var små.. Tror jeg nok. Mener det var yougurt ihvertfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.