Vi er nogle madsvin. HJÆLP. Retter der kan fryses.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Frk-Lotusblomst

tarkoflen skriver:

Jeg synes det er mega sejt at du har oprettet den og er så ærlig! Vi er heller ikke altid gode til at få brugt vores rester, men forsøger at blive bedre og tror sådan en tråd er en god start til at blive bedre

Men du kan sagtens bruge både fløde og mælk der har været frosset til sovs og retter du ellers ville bruge det i. Det er bare ikke særlig spændende at drikke

Man kan også fryse det ned i isterningeposer, hvis man har for meget til en omgang sovs eller bare dele det op i fryseposer!

Vi fryser også altid en rest vin, hvis vi har det, for det pepper altså bare en kedelig kødsovs rigtig meget op, og så går det ikke til spilde!

I aften skal vi have fyldt pasta og så kom jeg lige i tanke om, at vi havde noget rugbrød i fryseren og det bliver lavet til croutonner, og det er bare super lækkert! Og så får man også brugt det tørre brød, det kan jo laves af alle typer brød og hvis det skal smage af lidt, så er det super lækkert med krydderier på panden

Jeg er en af dem, der bruger mine sanser rigtig meget, før jeg smider ud! Synes det er for ærgeligt at smide en fuld ymer ud, som aldrig har været åbnet, for den kan UDEN problemer holde sig men man skal selvfølgelig turde stole på sine sanser

Tak. Ja det tror jeg bestemt også den er. Så blvier man lige bekræftiget i man er på rette vej og at man altså godt kan fryse diverse ting og sager. - At det ikke er unormalt at gøre.

Hold op en masse gode ideer du ahr. Den med vinen var da god. Det ville jeg aldrig have tænkt på.

Mmm, læækker aftensmad hos jer iaften.

Jeg kom lige til at tænke på vi har nogen burgerboller vi skal ahve spist inden for en uge, men da jeg har meget aftenarbejde denne uge får vi det ikke gjort, normalt vil jeg smide dem ud om en uge, men nu ryger de da bare lige en tur i fryseren istedet. Tænk at jeg ikke ahr tænk på det før. :/

Lige den med ymer/yougurt osv er jeg bare ikke god til. :/ Men det er nok ligeså meget fordi jeg ikke rigtig bager brød med yougurt f.eks, så det vil bare komme til at fylde i fryseren...
Men ejg tænker så bare at købe mindre yougurt når vi alligevel ikke spiser det. Lade vær med at det skal være en fastdel af indkøbet nåd jeg alligevel ved vi måske kun spiser 1 dl af det før det blvier smidt ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

tarkoflen

Frk-Lotusblomst skriver:

Tak. Ja det tror jeg bestemt også den er. Så blvier man lige bekræftiget i man er på rette vej og at man altså godt kan fryse diverse ting og sager. - At det ikke er unormalt at gøre.

Hold op en masse gode ideer du ahr. Den med vinen var da god. Det ville jeg aldrig have tænkt på.

Mmm, læækker aftensmad hos jer iaften.

Jeg kom lige til at tænke på vi har nogen burgerboller vi skal ahve spist inden for en uge, men da jeg har meget aftenarbejde denne uge får vi det ikke gjort, normalt vil jeg smide dem ud om en uge, men nu ryger de da bare lige en tur i fryseren istedet. Tænk at jeg ikke ahr tænk på det før. :/

Lige den med ymer/yougurt osv er jeg bare ikke god til. :/ Men det er nok ligeså meget fordi jeg ikke rigtig bager brød med yougurt f.eks, så det vil bare komme til at fylde i fryseren...
Men ejg tænker så bare at købe mindre yougurt når vi alligevel ikke spiser det. Lade vær med at det skal være en fastdel af indkøbet nåd jeg alligevel ved vi måske kun spiser 1 dl af det før det blvier smidt ud.

Hvis det er naturel yoghurt eller ymer eller lignende er her et par opskrifter til, hvad du kan bruge rester til

http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=4862309

Hvis du ikke magter alle de forskellige krydderier, så lav det evt. med en god karrypasta og det kan også fryses...

http://www.mylifetime.com/shows/cook-yourself-thin /recipes/oven-baked-crispy-chicken-tenders-with-co leslaw

De her er super lækre, og har brugt youghurt naturel i stedet for kærnemælk og så bare brugt de krydderier jeg havde lyst til... Og de er også super gode at fryse

De her brød er bare skønne og nemme at lave, også selvom man måske ikke bager så meget, for de skal bare på panden...

http://sofiesblog.looklab.dk/mad/jeg-elsker-br 8;d/

Hvis du plejer at købe både naturel og med smag, kan du evt. overveje at nøjes med naturel og lave din egen med smag, ved at putte syltetøj eller optøede bær og honning i, for at gøre det sødt, så har du begge dele i en

Vinen kan jo også bruges i en lækker sovs og det giver altså bare en super god smag... Var træt af at vi altid hældte en sjat ud, hvis vi delte en flaske vin

Og gode ide med burgerbollerne, det er altid godt lige at kunne tage op

Har du overvejet at lave madplan og købe ind efter det?

Jeg har lavet et google doc med alle de retter i, som vi bruger, hvilken kogebog eller en hjemmesideadresse og så en indkøbsliste, så det er super nemt at smide ind i en mail og printe.

Anmeld

8. maj 2012

Bassemor<3

Kødsovs
bøf stroganof
svensk pølseret
millionbøf (til kartoffelmos)

Anmeld

8. maj 2012

Frk-Lotusblomst

tarkoflen skriver:

Hvis det er naturel yoghurt eller ymer eller lignende er her et par opskrifter til, hvad du kan bruge rester til

http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=4862309

Hvis du ikke magter alle de forskellige krydderier, så lav det evt. med en god karrypasta og det kan også fryses...

http://www.mylifetime.com/shows/cook-yourself-thin /recipes/oven-baked-crispy-chicken-tenders-with-co leslaw

De her er super lækre, og har brugt youghurt naturel i stedet for kærnemælk og så bare brugt de krydderier jeg havde lyst til... Og de er også super gode at fryse

De her brød er bare skønne og nemme at lave, også selvom man måske ikke bager så meget, for de skal bare på panden...

http://sofiesblog.looklab.dk/mad/jeg-elsker-br&#24 8;d/

Hvis du plejer at købe både naturel og med smag, kan du evt. overveje at nøjes med naturel og lave din egen med smag, ved at putte syltetøj eller optøede bær og honning i, for at gøre det sødt, så har du begge dele i en

Vinen kan jo også bruges i en lækker sovs og det giver altså bare en super god smag... Var træt af at vi altid hældte en sjat ud, hvis vi delte en flaske vin

Og gode ide med burgerbollerne, det er altid godt lige at kunne tage op

Har du overvejet at lave madplan og købe ind efter det?

Jeg har lavet et google doc med alle de retter i, som vi bruger, hvilken kogebog eller en hjemmesideadresse og så en indkøbsliste, så det er super nemt at smide ind i en mail og printe.

Super gode hjemmesider/opskrifter. Hvor er det dejligt..

Mange tak for hjælpen, det hjælper MEGET!...
Og god ide med hjemmelavet yougurt ud af natural.

Jeg laver ALTID madplan. Og handler ind herefter. Det der er problemet er at så er der lige en tralv dag hvor ejg ikke orker at lave mad fra bunden - manden laver det slet ikke, så går vi over og handler ind til noget nemmere, f.eks tortilla eller frysepizza og sådan (SUK!!!!), og så får vi ikke gjort noget ved det kød vi måske ahr taget op eller som vi har købt ind (det blvier liggende i køleskabet indtil det så kan smides ud). Frygtelig dumt, det ved jeg...

Derfor jeg tænker det her med at lave de her ting der kan fryses, for det er da frygtelig nemt at tage f.eks mørbradgryde op og så varme op i mikroen eller i en gryde og så lige lave ris til. 20 min og så er der mad. - Altså de dage hvor der er ret tralvt..

jeg elsker at lave mad, men det er ikke altid jeg gider om aftenen. Så heller have en dag hvor ejg laver en masse, eller laver ekstra når jeg så laver aftensmad så vi har en backup.

Vi har en hel skabsfryser fyldt med kød, så det er ret dumt vi køber nyt når vi handler og at det så alligevel ryger ud. EJ, fy ha..

Så madplan er virkelig godt herhjemme men giver også anledning til for megen udsmid. Så derfor skal jeg have en backup i det frysemad. Også fordi jeg arbejder om aftenen og så fremfor at manden tager en frysepizza kan han jo bare tage nogle frikadeller op af fryseren f.eks.

Du virker virkelig til at have styr på det med det mad her. Det er super med så gode råd. TAK!

Anmeld

8. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Antonsmor <3 skriver:

Kødsovs
bøf stroganof
svensk pølseret
millionbøf (til kartoffelmos)

Mange tak..

Anmeld

8. maj 2012

tarkoflen

Frk-Lotusblomst skriver:

Super gode hjemmesider/opskrifter. Hvor er det dejligt..

Mange tak for hjælpen, det hjælper MEGET!...
Og god ide med hjemmelavet yougurt ud af natural.

Jeg laver ALTID madplan. Og handler ind herefter. Det der er problemet er at så er der lige en tralv dag hvor ejg ikke orker at lave mad fra bunden - manden laver det slet ikke, så går vi over og handler ind til noget nemmere, f.eks tortilla eller frysepizza og sådan (SUK!!!!), og så får vi ikke gjort noget ved det kød vi måske ahr taget op eller som vi har købt ind (det blvier liggende i køleskabet indtil det så kan smides ud). Frygtelig dumt, det ved jeg...

Derfor jeg tænker det her med at lave de her ting der kan fryses, for det er da frygtelig nemt at tage f.eks mørbradgryde op og så varme op i mikroen eller i en gryde og så lige lave ris til. 20 min og så er der mad. - Altså de dage hvor der er ret tralvt..

jeg elsker at lave mad, men det er ikke altid jeg gider om aftenen. Så heller have en dag hvor ejg laver en masse, eller laver ekstra når jeg så laver aftensmad så vi har en backup.

Vi har en hel skabsfryser fyldt med kød, så det er ret dumt vi køber nyt når vi handler og at det så alligevel ryger ud. EJ, fy ha..

Så madplan er virkelig godt herhjemme men giver også anledning til for megen udsmid. Så derfor skal jeg have en backup i det frysemad. Også fordi jeg arbejder om aftenen og så fremfor at manden tager en frysepizza kan han jo bare tage nogle frikadeller op af fryseren f.eks.

Du virker virkelig til at have styr på det med det mad her. Det er super med så gode råd. TAK!

Hi hi jeg er altså ikke altid bedre selv, jeg kan også ryge i frysepizzaen

Vi har altid pita fra princip! liggende i fryseren, for de er vildt gode og hvis man så lige har tun i skabet eller lækre kødboller i fryseren, så får man nemt hurtig mad og så faldte jeg lige over denne forleden, vi har altid tortillias i overskud og du kan også bruge pita brød

http://www.storbyfarmen.dk/?p=745

Vi fryser også tomatsovs, ellers kan man jo have sådan en brik/dåse færdig tomatsovs stående i skabet og resterne af kød og pålæg kan også blive brugt

Jeg elsker at lave mad og lede efter opskrifter, så deler gerne ud af det, jeg finder

Jeg synes jeg er ok til ikke at smide kød ud, hvis vi har fået taget noget op, som jeg ikke magter at lave til et helt måltid allgevel, så steger jeg det og smider det i fryseren igen det kan man sagtens, du skal bare ikke genfryse råt kød, for det bliver det kedeligt af...

Det er fedt at læse, hvad andre gør, for at mindske madspild, jeg ttror at langt de fleste af os, kan blive bedre jeg kan i hvert fald også!

Og det var da virkelig så lidt, skulle det være en anden gang

Anmeld

8. maj 2012

Frk-Lotusblomst

tarkoflen skriver:

Hi hi jeg er altså ikke altid bedre selv, jeg kan også ryge i frysepizzaen

Vi har altid pita fra princip! liggende i fryseren, for de er vildt gode og hvis man så lige har tun i skabet eller lækre kødboller i fryseren, så får man nemt hurtig mad og så faldte jeg lige over denne forleden, vi har altid tortillias i overskud og du kan også bruge pita brød

http://www.storbyfarmen.dk/?p=745

Vi fryser også tomatsovs, ellers kan man jo have sådan en brik/dåse færdig tomatsovs stående i skabet og resterne af kød og pålæg kan også blive brugt

Jeg elsker at lave mad og lede efter opskrifter, så deler gerne ud af det, jeg finder

Jeg synes jeg er ok til ikke at smide kød ud, hvis vi har fået taget noget op, som jeg ikke magter at lave til et helt måltid allgevel, så steger jeg det og smider det i fryseren igen det kan man sagtens, du skal bare ikke genfryse råt kød, for det bliver det kedeligt af...

Det er fedt at læse, hvad andre gør, for at mindske madspild, jeg ttror at langt de fleste af os, kan blive bedre jeg kan i hvert fald også!

Og det var da virkelig så lidt, skulle det være en anden gang

Hihi, man kan vel alle falde i. VI gør det bare ret tit.. fy ha.

Ej den var da for god den med tortillapandekagerne til pizza, det havde jeg slet ikke tænkt på. SMART.

Og har heller ikke tænkt på jeg bare lige kunne stege kødet og putte det i fryseren igen. :/ Men det ved jeg da så nu..

Går virkelig ind i denne opgave med mod på.

Og ja, alle kan sikkert blive bedre, men så længe man virkelig prøver må det da bærer pote langt hen af vejen.

Anmeld

8. maj 2012

helle85

tarkoflen skriver:

Du kan sagtens fryse dit pålæg ned, hvis du køber store portioner, så skal du bare tage en pakke op dagen før du skal bruge det!

Hvis I gerne vil have noget forskelligt, så kan du jo pakke pålægget om i mindre pakker med forskelligt pålæg, så I bare kan tage en enkelt pakke op, og så har I lidt forskelligt, så det ikke bliver for trist

Ost kan du også sagtens fryse og bruge i madlavning, det smuldre noget mere, hvis du skal bruge det til madpakker eksempelvis...

Smør, mælk og fløde kan også fryses, fløde kan dog ikke piskes, men bruges i sovs og det kan mælken selvfølgelig også...

Vi er begyndt at fryse næsten alle rester ned, for det er vist de færeste ting, der ikke kan tåle at blive frosset. Det eneste jeg ikke er pjattet med bliver varmet op igen er fisk, men det er nok bare mig

det kan godt værer at jeg spørg lidt dumt men kan man så også fryse yoghurt, græsk yoghurt og alt det der hvis det skal bruges nå man bager boller?

for der få vi aldrig brugt det hele

Anmeld

8. maj 2012

Frk-Lotusblomst

helle85 skriver:

det kan godt værer at jeg spørg lidt dumt men kan man så også fryse yoghurt, græsk yoghurt og alt det der hvis det skal bruges nå man bager boller?

for der få vi aldrig brugt det hele

Godt spørgsmål, er egentlig også interesseret i det med det græske ypugurt..

Almindelig yougurt kan man godt. Det har hun ivhertfald skrevet til mig.

Anmeld

8. maj 2012

helle85

Frk-Lotusblomst skriver:

Godt spørgsmål, er egentlig også interesseret i det med det græske ypugurt..

Almindelig yougurt kan man godt. Det har hun ivhertfald skrevet til mig.

tak så kan man vel også fryse det græske yoghurt men mon det er bliver det samme nå det er til bagning der bliver det jo ikke rigtig varmet op på samme måde som hvis ma bruger de forkellig ting i madlavning

for resten hvis du har pålægrester så kan man fryse dem med også nå man har nok kan man putte det i kødhakkeren også har man lavet hjemmelavet pålægs mix eller hvad man kaller det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.