Vi er nogle madsvin. HJÆLP. Retter der kan fryses.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Sally-Slingshot skriver:

Smør kan fryses, hvis det fx. er købt på tilbud.

Vi fryser alle kødrester og laver biksemad eller gryderet af det.

De fleste andre ting jeg ville skrive er skrevet
Men du kan sagtens lave dobbelt portion af de fleste ting også fryse det.. Gerne noget der går godt til pasta eller ris, det er så nemt lige at lave.

Udover det køber vi meget frysegrønt netop fordi det friske sjældent bliver brugt op..

Når vi køber et stort rugbrød fryser vi halvdelen.. Gælder også hvidt brød, det laver jeg dog selv.

Sovserester kan også fryses.

Håber der kommer styr på det, det er ihvertfald et super projekt

Tak for de gode råd.

og ja, synes også det er et projekt der er værd at satse på. Synesihvertfald det andet er for pinligt og grotesk. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Timse skriver:

Tærter - alle slags

Tak søde..

Anmeld

7. maj 2012

Savannah

Frk-Lotusblomst skriver:

Tak for de gode råd.

og ja, synes også det er et projekt der er værd at satse på. Synesihvertfald det andet er for pinligt og grotesk. :/

Det synes jeg bestemt også det er, prøver selv at blive bedre til det. Ja det er lidt pinligt.. Jeg har lige smidt en halv broccoli og en pakke pålæg ud.. det kunne altså godt være udnyttet bedre :/

Anmeld

7. maj 2012

Fenja09

Der er mange madretter der er velegnet til frysning, men nedenstående er lige hvad jeg kan komme i tanke om, udover det der er skrevet her i tråden

Cannelloni med spinat og salami

Suppe f.eks sellerisuppe eller tomatsuppe

Kalvegryde

Pizza

Boller

Lasagne

Wokmad

Gullash

Svensk Pølseret - tilsæt kartofler senere

/Fenja

Anmeld

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Sally-Slingshot skriver:

Det synes jeg bestemt også det er, prøver selv at blive bedre til det. Ja det er lidt pinligt.. Jeg har lige smidt en halv broccoli og en pakke pålæg ud.. det kunne altså godt være udnyttet bedre :/

Puuha, jeg har lige fyldt 2,5 pose med madvarer. :/ Ej det er så flovt.. 2 hele yogurt, 1 koldskål, ost, flere pakker påæg, minimum 5 der ikke var åbnet.. Ej så pinligt altså. Er SLET IKKE stolt af det.. :/

Anmeld

7. maj 2012

morethanperfect

Frk-Lotusblomst skriver:

Hej piger..

Vi hjemme hos os, er nogle værre madsvin. Vi bruger alt for mange penge på mad og smider alt for meget ud. DET SKAL LAVES OM NU!

Det der oftes sker er at vi glemmer at tage noget op og ikke gider/er for trætte til at lave noget ordentlig mad. Så bliver det lige til en frysepizza istedet for at lave det vi evt. har taget op/købt ind til. Og det vi har taget op ryger ud. :/

- Vi køber ind til en uge af gangen, køb har vi dog som regel nok af i fryseren. Men når den oftes ender med ingen mad eller nemme retter, køber vi jo i løbet af ugen mere end det vi egentlig skulle have ifølge madplanen. Der ryger bare for meget køb, grønt og tilbehør i skralderen. :/ Det går mig meget på da jeg synes det er noget svineri, når så mange sulter. .

Derfor søger jeg nu retter der kan fryses som vi bare lige kan tage op og varme de dage motivationen ikke lige er til madlavningen..

Idag skal vi have mørbradgryde hvilket jeg laver ekstra af og fryser resten ned. Men hvad er der ellers?

Frikadeller er selvfølgelig selvskrevne.

Anonyme svar tilladt.

Tak for hjælpen. <3

Det lyder som os  
Har INGEN gode råd , så kigger lige med her  

Anmeld

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Fenja09 skriver:

Der er mange madretter der er velegnet til frysning, men nedenstående er lige hvad jeg kan komme i tanke om, udover det der er skrevet her i tråden

Cannelloni med spinat og salami

Suppe f.eks sellerisuppe eller tomatsuppe

Kalvegryde

Pizza

Boller

Lasagne

Wokmad

Gullash

Svensk Pølseret - tilsæt kartofler senere

/Fenja

Mange tak for de gode råd!

I er sååå gode.

Anmeld

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

morethanperfect skriver:

Det lyder som os  
Har INGEN gode råd , så kigger lige med her  

Du skal være så velkommen.

Anmeld

7. maj 2012

Savannah

Frk-Lotusblomst skriver:

Puuha, jeg har lige fyldt 2,5 pose med madvarer. :/ Ej det er så flovt.. 2 hele yogurt, 1 koldskål, ost, flere pakker påæg, minimum 5 der ikke var åbnet.. Ej så pinligt altså. Er SLET IKKE stolt af det.. :/

Det er også mange ting.. Men du er bevidst om det og det er det vigtigste.

Vi fryser også pålæg, så det kan man sagtens 

Anmeld

7. maj 2012

Lone Jakobsen

uh jeg bliver helt dårlig når jeg læser om jeres madspild her bliver praktisk talt intet mad smidt ud:

* tag kun det pålæg op der kan bruges indenfor en alm. uge. bruger i ikke madpakker, så nøjes fx. med en leverpostej og en ost.

*ost kan rives og fryses til at komme ovenpå retter senere

*youghurt der er for gammel kan bruges til at bage med. (temperaturen i ovnen slår bakterierne ihjel)

*selv om datoen er overskredet er meget mad helt okay, brug dine sanser, duft, føl, mærk og smag

* grønsager der har det lidt skidt, kan ofte bruges i supper eller sammenkogte retter. gullerødder kan skrælles og koges, frugt kan bruges i smoothies, kål kan snittes, skoldes og fryses, det kan champignoner, broccoli og mange andre ting også

* bliver franskbrødet for tørt, så lav det brødcroutoner, eller lav toast til aften, evt. blend det og brug det til rasp. tørt rugbrød kan laves til ymerdrys.

nemme retter der kan fryses kan fx. være:

lasagne

pizzaer

pizza snegle

pølsehorn

supper

sammenkogte retter af enhver slags

har desværre lidt travlt, men håber sørme du får styr på det, for kan slet ikke bære at tænke på alt det du smider ud.

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.