Vi er nogle madsvin. HJÆLP. Retter der kan fryses.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.370 visninger
63 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Hej piger..

Vi hjemme hos os, er nogle værre madsvin. Vi bruger alt for mange penge på mad og smider alt for meget ud. DET SKAL LAVES OM NU!

Det der oftes sker er at vi glemmer at tage noget op og ikke gider/er for trætte til at lave noget ordentlig mad. Så bliver det lige til en frysepizza istedet for at lave det vi evt. har taget op/købt ind til. Og det vi har taget op ryger ud. :/

- Vi køber ind til en uge af gangen, køb har vi dog som regel nok af i fryseren. Men når den oftes ender med ingen mad eller nemme retter, køber vi jo i løbet af ugen mere end det vi egentlig skulle have ifølge madplanen. Der ryger bare for meget køb, grønt og tilbehør i skralderen. :/ Det går mig meget på da jeg synes det er noget svineri, når så mange sulter. .

Derfor søger jeg nu retter der kan fryses som vi bare lige kan tage op og varme de dage motivationen ikke lige er til madlavningen..

Idag skal vi have mørbradgryde hvilket jeg laver ekstra af og fryser resten ned. Men hvad er der ellers?

Frikadeller er selvfølgelig selvskrevne.

Anonyme svar tilladt.

Tak for hjælpen. <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

Mussen2

kødsovs, lasagne, enebærgryde, chilli con carne, prseret porre, farsbrød

det var hvad jeg lige kunne komme på

Anmeld

7. maj 2012

KM78

Store mængder kødsauce, kan supernemt fryses. Bruges til pizza, og alt muligt med pasta.

De sidste stykker tomater kan laves til tomatsauce og komme i fryseposer, skal der smag i din sovs så slår du bare en terning ud eller to.

Bag brusebadsboller - lav dejen aften før og kom det i køleskabet, så er dejen lige til at trille ud om morgen eller alternativt bruge dejen som pizzabund.

Skyllet spinat kan fryses ned. Bruges i lasagne.

Køb store ostblokke og halverer den, pak den ene ind og smid den i fryseren. Så har du noget ost du kan høvle over på aftensmad og den anden del kan du bruges som pålæg til hverdagen.

Køb en masse tupperware/fryseegnede skåle og æsker der også kan tåle en tur i microen. Gem rester der, spis resterne om søndagen. Ofte hyggeligt da det føles som buffet.

Anmeld

7. maj 2012

Holbæktrunten

Frk-Lotusblomst skriver:

Hej piger..

Vi hjemme hos os, er nogle værre madsvin. Vi bruger alt for mange penge på mad og smider alt for meget ud. DET SKAL LAVES OM NU!

Det der oftes sker er at vi glemmer at tage noget op og ikke gider/er for trætte til at lave noget ordentlig mad. Så bliver det lige til en frysepizza istedet for at lave det vi evt. har taget op/købt ind til. Og det vi har taget op ryger ud. :/

- Vi køber ind til en uge af gangen, køb har vi dog som regel nok af i fryseren. Men når den oftes ender med ingen mad eller nemme retter, køber vi jo i løbet af ugen mere end det vi egentlig skulle have ifølge madplanen. Der ryger bare for meget køb, grønt og tilbehør i skralderen. :/ Det går mig meget på da jeg synes det er noget svineri, når så mange sulter. .

Derfor søger jeg nu retter der kan fryses som vi bare lige kan tage op og varme de dage motivationen ikke lige er til madlavningen..

Idag skal vi have mørbradgryde hvilket jeg laver ekstra af og fryser resten ned. Men hvad er der ellers?

Frikadeller er selvfølgelig selvskrevne.

Anonyme svar tilladt.

Tak for hjælpen. <3

Kylling eller koteletter i fad, lasange, supper (blomkålssuppe og tomatsuppe hitter herhjemme), kylling i karry, boller i karry, gullash, bagte kartofler med fyld, risengrød... Lige hvad jeg kunne komme på 

Anmeld

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Mussen2 skriver:

kødsovs, lasagne, enebærgryde, chilli con carne, prseret porre, farsbrød

det var hvad jeg lige kunne komme på

Ja kødsause havde jeg også tænkt at lave i stride baner. Og gud ja farsbrød. Sjovt jeg ikke tænkte på det når vi nu herhjemme elsker mit græske farsbrød.

Tak..

Anmeld

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

KM78 skriver:

Store mængder kødsauce, kan supernemt fryses. Bruges til pizza, og alt muligt med pasta.

De sidste stykker tomater kan laves til tomatsauce og komme i fryseposer, skal der smag i din sovs så slår du bare en terning ud eller to.

Bag brusebadsboller - lav dejen aften før og kom det i køleskabet, så er dejen lige til at trille ud om morgen eller alternativt bruge dejen som pizzabund.

Skyllet spinat kan fryses ned. Bruges i lasagne.

Køb store ostblokke og halverer den, pak den ene ind og smid den i fryseren. Så har du noget ost du kan høvle over på aftensmad og den anden del kan du bruges som pålæg til hverdagen.

Køb en masse tupperware/fryseegnede skåle og æsker der også kan tåle en tur i microen. Gem rester der, spis resterne om søndagen. Ofte hyggeligt da det føles som buffet.

Mange tak, super ideer du har med osten bl.a.
Vi køber nemlig altid sådan en stort en og smider ret meget ud når ejg synes den har lagt for længe. :/

Anmeld

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Holbæktrunten skriver:

Kylling eller koteletter i fad, lasange, supper (blomkålssuppe og tomatsuppe hitter herhjemme), kylling i karry, boller i karry, gullash, bagte kartofler med fyld, risengrød... Lige hvad jeg kunne komme på 

Mange tak..

De der bagekartofler, kan man godt fryse dem?

Anmeld

7. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Op. Hjælp os.

Anmeld

7. maj 2012

Savannah

Smør kan fryses, hvis det fx. er købt på tilbud.

Vi fryser alle kødrester og laver biksemad eller gryderet af det.

De fleste andre ting jeg ville skrive er skrevet
Men du kan sagtens lave dobbelt portion af de fleste ting også fryse det.. Gerne noget der går godt til pasta eller ris, det er så nemt lige at lave.

Udover det køber vi meget frysegrønt netop fordi det friske sjældent bliver brugt op..

Når vi køber et stort rugbrød fryser vi halvdelen.. Gælder også hvidt brød, det laver jeg dog selv.

Sovserester kan også fryses.

Håber der kommer styr på det, det er ihvertfald et super projekt

Anmeld

7. maj 2012

Timse

Tærter - alle slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.