neglelak og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

blomst84

VNB skriver:

årh søde DU er min redningskvinde! 

sidder jo her og blir helt død-nervøs for hvad jeg dog har gjort ved vores lille nye spire.. 

men hvor er det godt af læse! 

jeg sag jo udenfor, så har ikke sniffet lugten ind. udover at det jo altid stinker lidt... og jeg lod heldigvis også vær med at stikke lidt i blodbanen  

så håber jeg på at der ikke er sket noget ved det, og prøver at nyde mine nye sommernegle med god samvittighed! 

ih jeg havde fuldstændig glemt hvor nervøs man bliver for alting når man er gravid... også selvom jeg har prøvet det før! 

Det går jo under samme kategori som make-up, parfume, hårfarve osv osv min søster siger du trygt kan nyde dine flotte ny lakererde negle men ja man glemmer helt hvor bekymret man var :s men det er jo klart, man vil det bedste for ens kommende baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

VNB

blomst84 skriver:

Det går jo under samme kategori som make-up, parfume, hårfarve osv osv min søster siger du trygt kan nyde dine flotte ny lakererde negle men ja man glemmer helt hvor bekymret man var :s men det er jo klart, man vil det bedste for ens kommende baby

du må lige give din søster et lille kram fra mig 

det er bare rigtig dejligt at læse at der ikke sker noget ved denne her ene gang! 

ja jeg kan tydeligt huske nu, hvor bange man var for at der skulle ske den lille i maven noget. Det er jo en helt anden måde man er "nervøs" når først de er ude hos os. Men for dælen da, nu kommer det hele tilbage... jesus - så kan man gå her og være nervøs de næste 7-8 måneder... 

Anmeld

1. maj 2012

LR85

VNB skriver:

jeg sad også udenfor, så jeg indåndende ikke den stærke lugt.. heldigvis da. 

jeg må jo bare håbe på at jeg trodsalt ikke er langt nok hende endnu, til at det går igennem blodet til den lille 

Jeg er i uge 36, og satser på det ikke går gennem neglen og til huden og blodet. 

Og om ikke andet, så er det nok ikke værre end alt det bilos og lign vi indånder. 

Anmeld

1. maj 2012

Barbamama

Jeg har ikke gjort det. Der er så mange kemikalier i. Ikke mindst når du skal fjerne det. Så.... Ikke så godt tror jeg...

Anmeld

1. maj 2012

La´chrissen

VNB skriver:

LLo

jeg sad også udenfor, så jeg indåndende ikke den stærke lugt.. heldigvis da. 

jeg må jo bare håbe på at jeg trodsalt ikke er langt nok hende endnu, til at det går igennem blodet til den lille 

Det kommer i blodbanerne så snart det kommer på huden, men køb en acetonw fri neglelak til, kun at komme på neglene og en acetone fri neglelak fjerner, ligeledes kun på neglene. Altså som frisør eller kosmetolog så står man jo i dæmpe dag ud og ind, og der siger de bare at så længe produktet ikke kommer på huden, kan man stå med det gennem hele graviditeten. Så du skal ikke være så nervøs. Men lige meget på hvilken tid om du er gravid eller ej vil det jo gå i dine blodbaner. Hvis det kommer i kontakt med huden.

Anmeld

1. maj 2012

VNB

LR85 skriver:

Jeg er i uge 36, og satser på det ikke går gennem neglen og til huden og blodet. 

Og om ikke andet, så er det nok ikke værre end alt det bilos og lign vi indånder. 

nej bil-os og ligenden er jo heller ikke det sundeste.. 

Men åh gud, så kan man jo ingen steder være som gravid  

jeg plejer heller ikke at være fanatisk egentlig. Men lige med neglelak blev jeg godt nok lidt i tvivl  

Anmeld

1. maj 2012

VNB

Barbamama skriver:

Jeg har ikke gjort det. Der er så mange kemikalier i. Ikke mindst når du skal fjerne det. Så.... Ikke så godt tror jeg...

det er helt sten sikkert at jeg ikke fjerner det... nu må det sidde der til det bliver slidt af 

jeg vælger at sætte koldt vand i blodet, og så tror og håber jeg at lille bebsi har det godt derinde. 

tager ihvertfald ikke mere neglelak på 

Anmeld

1. maj 2012

VNB

c_rafn@hotmail.com skriver:

Det kommer i blodbanerne så snart det kommer på huden, men køb en acetonw fri neglelak til, kun at komme på neglene og en acetone fri neglelak fjerner, ligeledes kun på neglene. Altså som frisør eller kosmetolog så står man jo i dæmpe dag ud og ind, og der siger de bare at så længe produktet ikke kommer på huden, kan man stå med det gennem hele graviditeten. Så du skal ikke være så nervøs. Men lige meget på hvilken tid om du er gravid eller ej vil det jo gå i dine blodbaner. Hvis det kommer i kontakt med huden.

nåe jaja, det kommer i min blodbane. Men måske ikke helt ud i bebsis endnu? 

tænker lidt, ligesom dem der har drukket sig fulde, og først finder ud af sent at de er gravide. der har jeg hørt at alkoholden ikke går i barnets blod, fordi moderkagen er meget primitiv indtil uge 8 ca. 

og ja præcis, folk der arbejder med neglelak står jo i det til daglig. 

så jeg håber og tror at denne ene eneste gang ikke gør skade... forhåbentlig 

jeg hverken ryger, drikker, går ikke med makeup og parfume osv osv... så det her med neglelakken var simpelthen bare en tanke-torsk fra min side  og nu må jeg så bare hellere lade lakken ligge fremover 

Anmeld

1. maj 2012

LotusCPH

Hmm alt med måde men altså er selv neglelaktøs og har haft neglelak på under hele graviditeten og baby har det super fint  

Så altså vi ved jo det ikke er kemifrit - men altså der er så mange regler og ting  

Anmeld

1. maj 2012

Barbamama

VNB skriver:

det er helt sten sikkert at jeg ikke fjerner det... nu må det sidde der til det bliver slidt af 

jeg vælger at sætte koldt vand i blodet, og så tror og håber jeg at lille bebsi har det godt derinde. 

tager ihvertfald ikke mere neglelak på 

Ja jeg tror også bare du skal tage det helt roligt.

Men ja neglelakfjerner ville jeg heller ikke bevæge mig ud i. Det er giftigt stads!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.