neglelak og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

VNB

Barbamama skriver:

Ha ha ha ha. Så er det DERFOR min datter ELSKER chokolade! Det kommer min søn også til nu....

haha ja det er det da helt sikkert  

de kan genkende den gode smag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

VNB

Amandas-mor skriver:

Altså streng taget fra rådes det, men da jeg var gravid havde de på mit apotek sådan noget natur-neglelak som de sagde fra fri for skadelige stoffer og som jeg så valgte at bruge alligevel. Noget nær min eneste "synd"

var neglelakken god så? altså var den ok holdbar? 

jeg synder vist med lidt mere...  men det er iform af mad. Der er det godt nok fuldstændig umuligt for mig at følge sundhedsstyrrelsen råd.. 

og min søn tog jo sjovt nok ikke skade. Han er derimod slet ikke kræsen, og elsker alt mad  (ved godt det ikke har sammenhæng.. men ret sjov tanke 

Anmeld

2. maj 2012

Tona

var neglelakken god så? altså var den ok holdbar? 

jeg synder vist med lidt mere...  men det er iform af mad. Der er det godt nok fuldstændig umuligt for mig at følge sundhedsstyrrelsen råd.. 

og min søn tog jo sjovt nok ikke skade. Han er derimod slet ikke kræsen, og elsker alt mad  (ved godt det ikke har sammenhæng.. men ret sjov tanke 

Ja, den var faktisk rigtig god. Den virkede præsis ligesom andre. Den lugtede bare meget anderledes.

Hi hi jeg er lige kommet i tanker om at jeg også havde en anden "synd". Jeg drak spandevis af cola (dog med sukker og ikke med kunstige sødestoffer). Det må man nok heller ikke, men når man har kastet op i en uendelighed i månedsvis og slet ikke kan holde noget nede og så ens jm siger at det er godt med lidt cola for der er sukker og salte i og man så opdager at det ligesom dæmper kvalmen en anelse, så bæller man altså  

Jeg har aldrig drukket cola siden

Anmeld

2. maj 2012

Princesspigen

VNB skriver:

nej nej tager det slet heller ikke ilde op enhver har jo lov til sin egen mening  

ih hvor er du bare heldig at du ikke mærke til humør svingninger  det gør jeg helt vildt (men gjorde jeg også i første graviditet) det ene øjeblik kan jeg grine og være super glad, det næste øjeblik kan jeg være helt depri og bange for alt muligt...  det er ret belastende faktisk - især for kæresten 

men heldigvis mærker jeg så ikke ret meget til nogen andre ting.. har en lille bitte smule kvalme, og lidt ligament smerter. 

så er nok ret billigt slubbet også  

jeg tænker lidt om jeg ikke kan være så uheldig at hormonerne kommer senere i graviditeten..

Anmeld

3. juni 2014

Lærke Dohn

Man må godt bruge visse typer af neglelak. Det gælder om at finde de neglelakker der ikke er fyldt med formaldehyde, toluene og dibutyl phthalate. Af de mærker man kan købe i Danmark ved jeg blandt andet at de små Depend neglelakker, Mavala og Opi er graviditetssikre.
Jeg har selv været ivrig tilhænger af nailart, så det har været underligt at gå fra ny neglelak næsten hver anden dag, til ingen så jeg har sat mig grundigt ind i det og ved at disse tre mærker kan bruges under en graviditet. Men altså, alting med måde.

ps. Når det skal af igen skal det være med acetone-fri neglelak i et rum under kraftig udluftning (her i sommerperioden kan man jo gøre det udenfor). Husk at det gælder om at undgå at ramme for meget hud, både når du ligger neglelak og fjerner det igen.

Anmeld

3. juni 2014

M (:

Lærke Dohn skriver:

Man må godt bruge visse typer af neglelak. Det gælder om at finde de neglelakker der ikke er fyldt med formaldehyde, toluene og dibutyl phthalate. Af de mærker man kan købe i Danmark ved jeg blandt andet at de små Depend neglelakker, Mavala og Opi er graviditetssikre.
Jeg har selv været ivrig tilhænger af nailart, så det har været underligt at gå fra ny neglelak næsten hver anden dag, til ingen så jeg har sat mig grundigt ind i det og ved at disse tre mærker kan bruges under en graviditet. Men altså, alting med måde.

ps. Når det skal af igen skal det være med acetone-fri neglelak i et rum under kraftig udluftning (her i sommerperioden kan man jo gøre det udenfor). Husk at det gælder om at undgå at ramme for meget hud, både når du ligger neglelak og fjerner det igen.

Det er en tråd fra 2012 (: 

Anmeld

4. juni 2014

Lærke Dohn

Yeah I know, men tænker at folk stadig kunne bruge noget info om det. Man holder jo ikke op med at gå med neglelak fordi det er en gammel tråd ^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.