neglelak og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

tarkoflen

Jeg har hørt, at det er en rigtig dårlig ide med neglelak, men en enkelt gang, det sker der helt sikkert ikke noget ved! Altså man skal jo også have lov til at være til, men jeg har hørt, at man kan købe noget neglelak, som ikke indeholder de skadelige stoffer, som kan være skadelige... Jeg kan desværre ikke fortælle, hvad det er for et mærke, men mon ikke der er nogle kloge damer herinde der ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

LR85

Jeg har puttet på fødderne, eller ret og sagt, min mor har da jeg er højgravid og absolut ikke kan komme til.

Så fik ikke den stærke lugt indåndet.

Anmeld

1. maj 2012

Masig

Jeg tror neglelak har samme effekt som make up... Bruger man det en sjælden gang imellem sker der nok ikke noget, men man skal nok ikke bruge det dagligt... Det er jo fyldt med kemikalier, så det kan næppe være godt for babyen...

Anmeld

1. maj 2012

Mor til L&S

VNB skriver:

ja Nilens jord er rigtig godt alt mit sminke er også derfra. 

så jeg må nok hellere købe en neglelak også.. tvivler på at den jeg har taget på idag er særlig "sund"... 

er lidt træt af det lige nu... det er jo her i starten af graviditeten fosteret er mest sårbar...  

hvordan kan man "glemme" at man er gravid... Doooh! 

Jeg har også mange af de rigtige "usunde" derfor jeg købte den fra Nilens jord og så er den kun til tæerne Alt mit sminke er også derfra og som du skriver er det rigtig godt

Tror ikk du skal være bange for at der sker noget ved en enkelt gang

Anmeld

1. maj 2012

VNB

tarkoflen skriver:

Jeg har hørt, at det er en rigtig dårlig ide med neglelak, men en enkelt gang, det sker der helt sikkert ikke noget ved! Altså man skal jo også have lov til at være til, men jeg har hørt, at man kan købe noget neglelak, som ikke indeholder de skadelige stoffer, som kan være skadelige... Jeg kan desværre ikke fortælle, hvad det er for et mærke, men mon ikke der er nogle kloge damer herinde der ved det

nej, jeg håber da ikke at der sker noget ved denne her ene gang  

heldigvis er det da vist begrænset hvor meget der går igennem mit blod lige nu, når jeg ikke er længere henne ikk??? 

Jeg tror at Nilens jord er uden alt det skadelige... det er deres makeup ihvertfald. sådan en må jeg vist ha´ købt 

Anmeld

1. maj 2012

blomst84

Har lige talt med min søster som er kosmetolog og frisør... Hun siger at så længe du ikke har sniffet din neglelak eller puttet det direkte i blodbanerne så er der ingen grund til bekymring grunden til Sundhedsstyrelsen fraråder det er pga de stoffer som er i neglelakket men en enkelt omgang på tæerne tror jeg ikke har nogen skade

Anmeld

1. maj 2012

VNB

LR85 skriver:

Jeg har puttet på fødderne, eller ret og sagt, min mor har da jeg er højgravid og absolut ikke kan komme til.

Så fik ikke den stærke lugt indåndet.

jeg sad også udenfor, så jeg indåndende ikke den stærke lugt.. heldigvis da. 

jeg må jo bare håbe på at jeg trodsalt ikke er langt nok hende endnu, til at det går igennem blodet til den lille 

Anmeld

1. maj 2012

VNB

blomst84 skriver:

Har lige talt med min søster som er kosmetolog og frisør... Hun siger at så længe du ikke har sniffet din neglelak eller puttet det direkte i blodbanerne så er der ingen grund til bekymring grunden til Sundhedsstyrelsen fraråder det er pga de stoffer som er i neglelakket men en enkelt omgang på tæerne tror jeg ikke har nogen skade

årh søde DU er min redningskvinde! 

sidder jo her og blir helt død-nervøs for hvad jeg dog har gjort ved vores lille nye spire.. 

men hvor er det godt af læse! 

jeg sag jo udenfor, så har ikke sniffet lugten ind. udover at det jo altid stinker lidt... og jeg lod heldigvis også vær med at stikke lidt i blodbanen  

så håber jeg på at der ikke er sket noget ved det, og prøver at nyde mine nye sommernegle med god samvittighed! 

ih jeg havde fuldstændig glemt hvor nervøs man bliver for alting når man er gravid... også selvom jeg har prøvet det før! 

Anmeld

1. maj 2012

VNB

Masig skriver:

Jeg tror neglelak har samme effekt som make up... Bruger man det en sjælden gang imellem sker der nok ikke noget, men man skal nok ikke bruge det dagligt... Det er jo fyldt med kemikalier, så det kan næppe være godt for babyen...

har heldigvis kun brugt det denne her ene gang indtil videre - og jeg gør det ikke igen før jeg har fundet mig en økologisk neglelak 

bruger heller ikke makeup til daglig. Kun meget lidt mascarra fra Nilens jord. så heldigvis bliver baby ikke proppet med disse giftstoffer hver dag. 

Anmeld

1. maj 2012

VNB

Mor til Liva skriver:

Jeg har også mange af de rigtige "usunde" derfor jeg købte den fra Nilens jord og så er den kun til tæerne Alt mit sminke er også derfra og som du skriver er det rigtig godt

Tror ikk du skal være bange for at der sker noget ved en enkelt gang

puha - nej jeg må jo prøve at ligge tanken fra mig... 

altså sket er jo sket... men tænkte at jeg hellere lige måtte høre jer herinde, inden jeg gav den gas resten af graviditeten. og det gør jeg IKKE nu.. 

jeg tror faktisk slet ikke at jeg havde neglelak på mens jeg ventede Viktor... kan nemlig slet ikke huske at jeg har skulle tænke over det med neglelak der... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.