Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

SjeBets

UngMor17 skriver:

JAAAAAAA hvor er det bare en FED holdning at have! 

Den vil jeg tage til mig, og hver gang jeg lige får smidt en dum kommentar i hoved om hvor dårlige unge mødre er, vil jeg bare overhøre det, og tænke at min datter ikke kan ha' en bedre mor end mig. og din datter ikke kan ha' en bedre mor end dig! RESPEKT for det! 

jeg synes ikke jeg læser folk skriver unge mødre er dårlige, men mere at man skal nok overveje det lidt før man laver børn som et barn. 

Jeg er som sagt selv ungmor , eller jeg var, nu er jeg halv gammel og har et preteenbarn. MEN jeg har aldrig mødt fordomme, aldrig i mit liv, hverken hos læger, sundhedsplejerske, støtte til min datter som er hjerneskadet, eller familie.

Men min mor har da ytret at hun gerne havde set jeg ventede, fordi hun selv var en ung mor, og vidste hvad det var.Og hun vidste hvad man gik glip af, og jeg mente hey jeg går ikke ret meget i byen og bla bla det går nok, men øv jeg måtte sq give hende ret. man mister altså noget. Ja ja ja nu er jeg nok bedrevidene, men hey jeg har sq også stået i det selv, Men det ser jeg ikke som at hun siger at jeg var en dårlig mor på nogen plan.

Jeg tror måske også at de unge mødre skal lave være med at læse alt så skide negativt, helt ærligt jeg er så gammel nu at de "unge" mener jeg er for gammel til at få børn, så jeg har prøvet både det ene og det andet ... og heldigvis kan man da sortere i det man kan bruge, kan du ikke bruge det til noget, lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet. Det er da lidt trivielt at mødre farer op hver gang at en siger "jeg synes du er for ung" og siger at ALLE siger også at UNGe mødre er DÅRLIGE mødre .. når det ikke er det som er sagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

SjeBets

EKBJ skriver:

Vil lige fastslå igen at min graviditet altså IKKE var planlagt!! 

Det  ved jeg godt, var min jo heller ikke, men derfor kan jeg da godt have nogle meninger om det jeg har oplevet da jeg som sagt selv har været der

Anmeld

29. april 2012

Fenja09

Min personlige mening er, at når man er 13 år, så er man et barn og skal derfor overhovedet ikke koncentere sig om eller planlægge børn. Der er meget forskel på et ungt menneske der får barn og så et barn der får barn.

Og ja, jeg synes også man er for ung når man er 16 år, men er det et "ups" og pigen vælger at få det, så er det jo det. Men ligefrem at planlægge det...det er mig uforståeligt. Tænker selvfølgelig, at når man er så ung, er der 1000 andre ting man skal lave - man skal have lov at udvikle sig, være barn som barn og ung som ung.

/Fenja

Anmeld

29. april 2012

modesty

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Jeg vil have at I skal bruge prævention.

Og forresten tillykke med graviditeten - når nu den er her. 

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

SjeBets skriver:

Det  ved jeg godt, var min jo heller ikke, men derfor kan jeg da godt have nogle meninger om det jeg har oplevet da jeg som sagt selv har været der

Skal du også have lov til 

Anmeld

29. april 2012

nusenjo88

g for det andet gælder det kun mænd. Kvinders hjerner er før 100% færdigudviklet.

Jeg føler mig af flere kommentarer (som mange andre erinde) også utrolig støt! Jeg har siden jeg var 14 haft den samme kæreste. Har aldrig været den der gik i byen ret meget (er i dag 23 og det kan nu nok tælles på tre hænder de gange jeg har været i byen), er altid blevet opdraget at penge ikke kommer ned fra himlen så i en alder af 19 år hvor jeg havde taget min Hhx eksamen besluttede min kæreste og jeg os for at ville være forældre. det tog så desværre lidt over to år men er i dag forældre til vores dejlige søn, er gift, bor i eget hus, han er uddannetmekaniker og jeg læser til sygeplejerske men får ikke forhøjet su eller noget. Hvor er det så visse mennesker herinde mener forskellen er mellem mig og dem??? hvordan ville i have det med at blive anklaget for at være en dårlig og uansvarlig mor? Er det ikke noget af det værste at få at vide som mor når man VED at man er den bedste mor i verden??

Anmeld

29. april 2012

Flødebollen

Synes det er trist at se, der er så mange kommentatorer, der har brug for at virke hånende og nedladende i deres svar. Det er sgu fint med at have en holdning, men slap nu lidt af. Mange spørger herinde for at få råd eller svar på spørgsmål.

Har selv oplevet svar til mine indlæg hvor jeg bare sidder og tænker: tak for den bedrevidende indstilling.

Becar konstruktiviteten og lige en anden ting:siden hvornår er det kun unge mødre, som de så lækkert(!!!) bliver kaldt, der får øko. Hjælp fra kommunen, SU eller lign.? 

Det gælder da om at tage imod den hjælp, man kan få!

Anmeld

29. april 2012

come2

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Nu har jeg ikke læst alle svar. Vil blot sige min mening.

Det kan godt være det er tidligt, men man kan ikke skære alle over en.

Der er faktisk de unge piger der vokser med opgaven, og hatten af for dem.

Min veninde fik barn som 16årig, hun har ALDRIg haft kommunen på nakken. Drengen er idag 6 år og han stortrives.

Så der er stor forskel.

Anmeld

29. april 2012

SjeBets

Tvillingemor90 skriver:

Altså forstår ikke hvorfor det er du mener det er SÅ HÅRDT at få børn.. Ja det vender op og ned på dagligdagen, men kan slet ikke genkende det billed du tegne af at få børn ..

Jeg blev mor som 19 årig til to tvillinge piger.. Har hverken aflastning eller bedsteforældre der passer dem i tide og utide - men jeg har altså ikke oplevet det som en formålsløs ørken vandring eller voldsomt hårdt..

Det er da en omvæltning - helt sikkert, men synes godt nok tit folk maler fanden på vægen når de skal fortælle hvor frygteligt hårdt det er at blive mor..

Og hvis det er så ulideligt - hvorfor har i så selv lyst til at få børn ?jeg er altså også meget uenig i at ens liv bare slutter når man for børn - at så når man ikke sin ungdom - det er vel an på hvad man forventer af sin ungdom ? hvem siger at det der er rigtigt for nogen er rigtigt for alle ? hvem har defineret en lykkelig ungdom, som noget der skal bestå af udlandsrejse og druk ?

Til TS - kan godt forstå du følte dig ramt at tidligere debat .. Jeg plejer normalt ikke at deltage i debat om unge mødre fordi jeg synes det er det samme mønster hver gang. Unge piger der prøver at retfærdigører deres valg overfor omverden og måske overfor sig selv, og ældre mødre der fortæller dem at deres liv er slut hvis de for børn i en tidlig alder..

Hvis jeg var dig vil jeg være ligeglad med andres meninger - hvis du har det godt med dig selv og dit valg, så behøver du ikke verdens anerkendelse af dit livsvalg..
Så gør du som mig - træk på smilebåndet af de hårde kommentare, med viden om at det er din beslutnign og ikke alle mulige andres ..

Og nej jeg vil ikke råde en 13 årig til et barn - men jeg mener bare ikke man kan sætte et regelsæt op for hvad der er et godt liv, og hvornår det er bedst at få børn ...

Der er jo også nogle af os der selv har været i situationen som prøver på at fortælle lidt om hvordan det var, men så bliver man bare fejet af som bedrevidene, men ja jeg er da bedre videne fordi jeg har været der. 

Alle kan have uheld men ærligt jeg håber ikke mit barn har det som 15-16-17 årig ...  og planlægge barn som 13 årig .. jamen min datter bliver 12 her om hjørnet. og jeg håber da på intet plan hun tænker i de baner .. hun skal da  være barn og hygge med hendes forældre og tage i sommerlande og på camping og ikke tænke barnevogne og bleer .. hvis du forstå, hvis uhelder er ude, hun vil ahve det vil jeg da støtte hende. Men ja ... håber sq ikke det sker 

Anmeld

29. april 2012

MorDk

Hold nu op nogle fordomme der bliver smidt på bordet her...

Her kommer mine tanker: 

DEM som brokker sig over de unge mødre... og generalisere osv. er det mon mødre som er oppe i alderen? Ikke selv kan få børn? Måske har været gennem fertilitetsbehandling osv. og har P*SSE ondt i røven over at de unge mødre får børn og faktisk klarer det super godt? 

Det var bare en tanke...

Fri mig for kommentare om at jeg ikke ved hvad jeg snakker om.

1. fylder 31 om en uge og venter barn nummer 2. 

2. HAr selv været igennem fertilitetsbeh. kender tankerne følelserne omkring hele det emne der... (blev naturlig gravid med min nuveærende kæreste og er lykkelig for det kunne lade sig gøre) 

3. Var jeg blevet gravid med min eksmand gennem fertilitetsbeh. havde jeg været under 25. 

4 Igen jeg er 31 men af sind føler jeg mig yngre... Hmmm.... så er jeg måske en dårlig mor? 

Er SÅ træt af de evige debatter omkring unge mødre. Nogle af dem klare det faktisk SÅ meget bedre end de sindssygt pylret mødre på 45 som har kæmpet i 10 år for at få det barn og har kørt sig selv helt ned på det... at de ikke kan overskue barnet når de endeligt får det. 

Hov der kom liiiige en masse tanker... osv. MEN Stop nu for pokker med at hak på hinanden! Det er en sørgelig tendens!! 

TIL DE UNGE MØDRE! I ved bedst selv så bare luk ørene for alt det "crap"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.