Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.989 visninger
248 svar
0 synes godt om
29. april 2012

EKBJ

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

jydeinden

EKBJ skriver:

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

jeg er en af dem som bestemt ikke synes at folk under 18 år skal have børn. og det har intet at gøre med at jeg ikke tror de kan være fornuftige mødre, men det har noget at gøre med at jeg tildels ikke kan se nogen dybere grund.

og tildels absolut ikke mener man skal være afhængig af andre for at forsøge sit eget barn.

og jeg er bestemt ikke en af dem som brokker sig over at man vælger abort, så længe man ikke bruger det som en præventionsmiddel.

Anmeld

29. april 2012

Mum33

EKBJ skriver:

Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.

Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.

Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.  

Anmeld

29. april 2012

Munder

Jeg må da indrømme, at jeg synes det er tidligt at få børn, når man er under 20 år, men hvad, jeg er jo også en gammel kone

I min verden er der meget stor forskel på at blive gravid ved et uheld som 16-årig og beholde barnet - over for at planlægge en graviditet som 16-årig!!!

Det indlæg du refererer til, var en ung pige der planlagde at blive gravid som 15-16 årig, og der kan jeg godt forstå at folk stejler!

Det gælder jo om vise folk, at deres fordomme er forkerte. (ja, også mine)

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

jydeinden skriver:

jeg er en af dem som bestemt ikke synes at folk under 18 år skal have børn. og det har intet at gøre med at jeg ikke tror de kan være fornuftige mødre, men det har noget at gøre med at jeg tildels ikke kan se nogen dybere grund.

og tildels absolut ikke mener man skal være afhængig af andre for at forsøge sit eget barn.

og jeg er bestemt ikke en af dem som brokker sig over at man vælger abort, så længe man ikke bruger det som en præventionsmiddel.

Det kan jeg udemærket godt forstå, men jeg mener at man bør tænke på sig selv og hvis man er så langt henne i sin graviditet før man finder ud af det (som jeg var)at  barnet ville være levende hvis det skulle fjernes, gennem en rigtig fødsel.. så synes jeg må bør overveje hvad der er bedste for både en selv og barnet!! 

- Jeg har hørt så mange mennesker brokke over at rigtig mange unge piger får abort.. Og bagefter brokker de over at det er ansvarsløst at nogle vælger og få et barn i stedet for en abort!  

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Nordjyden skriver:

Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.

Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.

Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.  

Det er fedt du siger din mening og det skal du bestemt også have lov til men jeg ber ikke om at du dømmer os unge mødre og siger vi ikke er i stand til det.. det er mindst ligeså nyt for mig som det er for dig at blive mor.. 

Jeg vil helst være fri for at være afhængig af hjælp fra kommunen men mener at hvis det er det bedste for mig at få barnet i stedet for en abort så gør jeg det gerne for at forsørge mit barn.. 

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Munder skriver:

Jeg må da indrømme, at jeg synes det er tidligt at få børn, når man er under 20 år, men hvad, jeg er jo også en gammel kone

I min verden er der meget stor forskel på at blive gravid ved et uheld som 16-årig og beholde barnet - over for at planlægge en graviditet som 16-årig!!!

Det indlæg du refererer til, var en ung pige der planlagde at blive gravid som 15-16 årig, og der kan jeg godt forstå at folk stejler!

Det gælder jo om vise folk, at deres fordomme er forkerte. (ja, også mine)

Jeg er fuldstændig enig med de i det med planlægning af graviditet når man er 16.. men man kan også få en ordenlig sviner over at det er ansvarsløst at få barnet i stedet for en abort selvom det var en upser!! 

Og så synes jeg bare det er skide ærgeligt at man skal dømmes på forhånd..  

Anmeld

29. april 2012

AnnaK89

Nordjyden skriver:

Er generelt enig med dig i at man som 16 ikke er moden nok til at få et barn.
Dog ved jeg at den hjerneforskning er lavet på drenge/mænd, da de er mentalt bagud i forhold til kvinder - vi har lige haft om det i neuropsykologi.

Og så synes jeg egentlig du skære alle over en kam.
Jeg er 22 år, læser, men jeg får altså ikke forhøjet SU. Og en del i min klasse er altså på den anden side af 30 og får da også SU - så det er ikke kun unge.
Og desuden er der også mange ældre der sidder på KH, som vi også betaler til - igen, ikke kun unge.
Og børnebidrag får man kun som enlig. Det kan alle vel komme ud for.
Alle unge som ældre får børne familie ydelsen - igen igen, ikke kun unge.
Men du har ret i at de unge på 16 vil være afhængig af systemet.

Så dine fakta er altså ikke helt på plads omkring økonomien.

Men ja som sagt er jeg generelt enig i det omkring alder. Jeg synes bestemt heller ikke at det er ansvarligt at sætte et barn i verden når man kun er 16. Og brokker mig bestemt ikke over aborter når det gælder unge og synes faktisk flere bør overveje det mere nøje inden de beslutter at sætte et barn i verden. Dog skal det heller ikke bruges som prævention - så må man lære at passe bedre på.

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

AnnaKJ skriver:

Er generelt enig med dig i at man som 16 ikke er moden nok til at få et barn.
Dog ved jeg at den hjerneforskning er lavet på drenge/mænd, da de er mentalt bagud i forhold til kvinder - vi har lige haft om det i neuropsykologi.

Og så synes jeg egentlig du skære alle over en kam.
Jeg er 22 år, læser, men jeg får altså ikke forhøjet SU. Og en del i min klasse er altså på den anden side af 30 og får da også SU - så det er ikke kun unge.
Og desuden er der også mange ældre der sidder på KH, som vi også betaler til - igen, ikke kun unge.
Og børnebidrag får man kun som enlig. Det kan alle vel komme ud for.
Alle unge som ældre får børne familie ydelsen - igen igen, ikke kun unge.
Men du har ret i at de unge på 16 vil være afhængig af systemet.

Så dine fakta er altså ikke helt på plads omkring økonomien.

Men ja som sagt er jeg generelt enig i det omkring alder. Jeg synes bestemt heller ikke at det er ansvarligt at sætte et barn i verden når man kun er 16. Og brokker mig bestemt ikke over aborter når det gælder unge og synes faktisk flere bør overveje det mere nøje inden de beslutter at sætte et barn i verden. Dog skal det heller ikke bruges som prævention - så må man lære at passe bedre på.

Jeg indrømmer gerne jeg dummede mig ved at blive gravid, og havde ikke haft i tankerne at skulle have et barn!

- det blev tænkt grundigt igennem!! skrevet ulemper og fordele ned ved begge ting, så ved mig er det ikke bare en beslutning der er taget fra den ene dag til den anden.. 

Men jeg er enig med dig i at nogen bør overveje det grundigere..

Men jeg synes ikke det er ansvarsløst at sætte et barn til verden hvis man kun vil gøre det bedste for det barn, lige gyldig alder.. Kan godt se hvis man er under 15 at det er et problem for der er man stadig "barn".. ikke ment som at man ikke er det når man er 16 men mange 16 årige er meget modne.. 

Anmeld

29. april 2012

Mum33

EKBJ skriver:

Det er fedt du siger din mening og det skal du bestemt også have lov til men jeg ber ikke om at du dømmer os unge mødre og siger vi ikke er i stand til det.. det er mindst ligeså nyt for mig som det er for dig at blive mor.. 

Jeg vil helst være fri for at være afhængig af hjælp fra kommunen men mener at hvis det er det bedste for mig at få barnet i stedet for en abort så gør jeg det gerne for at forsørge mit barn.. 

Jeg tror mange er i stand til at klare opgaven, også lige så godt som "gamle" mødre, men jeg tror det bliver svært for moderen på sigt. Jeg talte med en fra DUM - hun var ude og fortælle mine elever hvordan det var at blive ung mor - og hun sagde "jeg har ikke fortrudt ham, men jeg har fortrudt DET. For gud skyld vent" Og det tror jeg hun har ret i. At når man bliver ældre og ser tilbage på det det skulle have været de fedeste år med uddannelse, veninder, frihed og verden som ens legeplads, bliver til bleskift, soverytmer, babymos og et parforhold på en hård prøve så tror jeg man tænker "jeg ville ønske jeg havde ventet".

Men hatten af for de som klarer opgaven at være en god mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.