Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Mutti2B

MorDk skriver:

Hvad med dem som er gennem fertilitetsbeh? 

DET er da EGOISTISK! Det koster sgu da også samfundet penge!! Ej come on... fakta er der fødes alt for lidt børn.... og hvis alle skulle vente til de er 40 ... ja så kan vi da godt se hvor det ender!!

Jeg har skam betalt ALT selv i forbindelse med mine forsøg, såååå den holder ikke . Har intet fået i tilskud overhovedet. Hvorfor er det mere egoistisk end en økobaby? Umiddelbart synes jeg da ikke der en forskel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

NEj, det bliver ikke skrevet/sagt ordret... men fordommene hænger som en tung sky... og det kan en hver der går ind i denne debat vel se.

jamen så lad mig slutte af med at sige at for mig er, "ikke at kunne varetage opgaven som mor" ikke ensbetydende med at man er en dårlig mor. Derfor kan jeg ikke se at nogle har sagt at unge mødre er dårlige mødre.

Anmeld

29. april 2012

MorDk

mor:) skriver:

hvad med det personlige? Hvad med at kunne give af sin livserfaring? Det kan godt mangle når man kun er 14.

Ja jeg er enig i at det er for tidligt at få børn som 14 årig...det har jeg også skrevet tidligere. MEN vi er alle forskellige.... man kan ikke altid bruge livserfaring til noget. Nogle oplever mere de første 14 år i deres liv en end 25 årige Louise fra tisvilde... Ej men jeg fået tudet ørene fulde af "LIVSERFARINGER" FOLK er forskellige!! Det ved vi alle!! og alligevel dømmer man .... 

Anmeld

29. april 2012

MorDk

jamen så lad mig slutte af med at sige at for mig er, "ikke at kunne varetage opgaven som mor" ikke ensbetydende med at man er en dårlig mor. Derfor kan jeg ikke se at nogle har sagt at unge mødre er dårlige mødre.

Jeg siger heller ikke at "nogen" har sagt at man er en "dårlig mor" fordi man er ung. Måske har jeg formuleret mig forkert her i farten... 

Anmeld

29. april 2012

MorDk

Mutti2B skriver:

Jeg har skam betalt ALT selv i forbindelse med mine forsøg, såååå den holder ikke . Har intet fået i tilskud overhovedet. Hvorfor er det mere egoistisk end en økobaby? Umiddelbart synes jeg da ikke der en forskel

Det siger jeg heller ikke det er ... fik ikke et citat med... 

Jeg har selv været gennem fertilitetsbeh. og på statens regning... MEN har senere hen fået en økobebs. og venter nr. 2. AT få børn er et egoistisk projekt... ligegyldigt alder. Jeg ser ikke ned på mødre i fertilitetsbeh. Har selv været der... (Generelt ser jeg ikke ned på folk)

Anmeld

29. april 2012

Ka+Ma=Be

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Er lige totalt dobbeltmoralsk og svarer uden at læse de mange mange tråde - undskyld!  

Men det handler jo desværre om, at man skærer alle over en kam. Og så tror jeg bare lynhurtigt, at man reagerer i stedet for at stoppe op, tænke sig om, og komme med et fornuftigt svar.

Forargelse skaber bare store reaktioner og grove kommentare  

Som du selv skrev i debatten, var det jo heller ikke dit "ønske" at blive så ung mor. Men en beslutning du har måtte træffe grundet en uheldig (eller heldig om man vil .) hændelse.

Jeg tænker ikke, at det er fornuftigt eller rigtigt at blive mor som 16 årig..... men det betyder heller ikke, at det er helt forkert! Vi er jo heldigvis alle forskellige - så vis dem alle at de tager fejl, og at man godt kan klare sig godt, på trods af modstridende odds 

Og rigtig god fødsel lige om hjørnet

Anmeld

29. april 2012

MorDk skriver:

Ja jeg er enig i at det er for tidligt at få børn som 14 årig...det har jeg også skrevet tidligere. MEN vi er alle forskellige.... man kan ikke altid bruge livserfaring til noget. Nogle oplever mere de første 14 år i deres liv en end 25 årige Louise fra tisvilde... Ej men jeg fået tudet ørene fulde af "LIVSERFARINGER" FOLK er forskellige!! Det ved vi alle!! og alligevel dømmer man .... 

Ja det kan du have ret i (selvom du nu dømmer pigerne i tisvilde)

Hvad skulle folk så have svaret? Nogle unge mødre klarer det super flot og andre gør ikke.

Der blev spurgt og som jeg læser det synes TS heller ikke selv man skal blive mor i så ung en alder, en er uheldet ude, så gør man selvfølgelig sit bedste, hvilket jeg er sikker på TS gør

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Ka+Ma=Be skriver:

Er lige totalt dobbeltmoralsk og svarer uden at læse de mange mange tråde - undskyld!  

Men det handler jo desværre om, at man skærer alle over en kam. Og så tror jeg bare lynhurtigt, at man reagerer i stedet for at stoppe op, tænke sig om, og komme med et fornuftigt svar.

Forargelse skaber bare store reaktioner og grove kommentare  

Som du selv skrev i debatten, var det jo heller ikke dit "ønske" at blive så ung mor. Men en beslutning du har måtte træffe grundet en uheldig (eller heldig om man vil .) hændelse.

Jeg tænker ikke, at det er fornuftigt eller rigtigt at blive mor som 16 årig..... men det betyder heller ikke, at det er helt forkert! Vi er jo heldigvis alle forskellige - så vis dem alle at de tager fejl, og at man godt kan klare sig godt, på trods af modstridende odds 

Og rigtig god fødsel lige om hjørnet

Tusinde tak skal du have!

Anmeld

29. april 2012

MorDk

Ja det kan du have ret i (selvom du nu dømmer pigerne i tisvilde)

Hvad skulle folk så have svaret? Nogle unge mødre klarer det super flot og andre gør ikke.

Der blev spurgt og som jeg læser det synes TS heller ikke selv man skal blive mor i så ung en alder, en er uheldet ude, så gør man selvfølgelig sit bedste, hvilket jeg er sikker på TS gør

Smiler... jeg undskylder liiiige til "Louise fra Tisvilde" *S*

Anmeld

29. april 2012

MorDk skriver:

Smiler... jeg undskylder liiiige til "Louise fra Tisvilde" *S*

Hehe. Nu var det mere fordi jeg kender en pige i Tisvilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.