Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Clisolka

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Clisolka

EKBJ skriver:

Debatten blev låst fordi pigen begyndte og svine folk til.. men kan se om jeg kan finde den alligevel.. 

Jeg har linket til den 

Anmeld

29. april 2012

Mum33

Maise86 skriver:

Jeg bliver altså nødt til at spørge om du mener at alle under 25 ikke bør få børn fordi de ikke kan overskue konsekvensen af egne handlinger? eller misforstår jeg?

Du misforstår .... Det er jo ikke en evne der kommer den dag du fylder 25, men en kompetence der udvikles ligesom alt andet. Når man er 16 eller hvor gammel vi taler om, er man langt fra denne kompetence.

Svært at forklare, men giver det lidt mening? Personligt syntes jeg er alt over 20 er ok ...

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

EKBJ skriver:

Synes det var helt unødvendigt at fyre det "pis" af.. 

Det var da i hvert fald ikke modent skrevet!

Er ikke sikker på jeg er klar over hvad du mener var pis i mit indlæg?

Meget muligt at du og få andre har fået en succeshistorie, men du er stadig på en en eller anden offentlig forsørgelse. Går ikke ud fra du i krisetider kan finde dig en fuldtidsstilling som teenager?
Du kan studere, alt efter hvor gammel dit barn er, ja.

Jeg mener det skam gravalvorligt, jeg er uendeligt ligeglad hvordan du vil forme din fremtid. Men det er et problem det bliver forherliget når statestikkerne taler for det absolut modsatte. I bliver ikke stigmatiseret, vi "voksne" har bare den fordel, at vi ved hvad vi taler om.

Baby er pissehårdt arbejde. Ikke som at knokle i skolen og videre i fakta. Men en formålsløs ørkenvandring i minimum 2 år. Og det er hvis du får en let en.

Jeg synes det er ærgerligt I har så travlt, synes det er ærgerligt at jeres børn skal opdrages af børn og jeg synes det er rigtigt irriterende at jeg skal betale til jeres egoistiske projeketer.

Anmeld

29. april 2012

Monski

wow, nu har jeg altså ikke læst hele debatten, men jeg er godt nok i chok over MEGET af det folk skriver. 

- Det er sjovt som det at være ung mor er sådan en tabu nu, men hvis man kigger 60 år tilbage så var det helt normalt at få  børn i den alder .. Og ja, nu er der sikkert mange der tænker at tiderne er anderledes mht arbejde osv - MEN hvis jeres argument er at man ikke er udviklet i hjerne .. altså helt ærligt! 

Det kan godt være at det generelt er sådan, men nu er det da heldigvis sådan at alle er forskellige og nogle mennesker bare er  mere modne en andre. 

Jeg synes virkelig at sproget er så utroligt urespektløs!

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Nordjyden skriver:

Du misforstår .... Det er jo ikke en evne der kommer den dag du fylder 25, men en kompetence der udvikles ligesom alt andet. Når man er 16 eller hvor gammel vi taler om, er man langt fra denne kompetence.

Svært at forklare, men giver det lidt mening? Personligt syntes jeg er alt over 20 er ok ...

Om du er 16 eller 20 man får det samme moderinstenkt når man er gravid!! 

Anmeld

29. april 2012

Guldimaven

Jonatansmor skriver:

Meget muligt at du og få andre har fået en succeshistorie, men du er stadig på en en eller anden offentlig forsørgelse. Går ikke ud fra du i krisetider kan finde dig en fuldtidsstilling som teenager?

Jeg mener det skam gravalvorligt, jeg er uendeligt ligeglad hvordan du vil forme din fremtid. Men det er et problem det bliver forherliget når statestikkerne taler for det absolut modsatte. I bliver ikke stigmatiseret, vi "voksne" har bare den fordel, at vi ved hvad vi taler om.

Baby er pissehårdt arbejde. Ikke som at knokle i skolen og videre i fakta. Men en formålsløs ørkenvandring i minimum 2 år. Og det er hvis du får en let en.

Jeg synes det er ærgerligt I har så travlt, synes det er ærgerligt at jeres børn skal opdrages af børn og jeg synes det er rigtigt irriterende at jeg skal betale til jeres egoistiske projeketer.

Må lige spørge hvor alders grænsen går, efter din mening..

Anmeld

29. april 2012

SjeBets

Monski skriver:

wow, nu har jeg altså ikke læst hele debatten, men jeg er godt nok i chok over MEGET af det folk skriver. 

- Det er sjovt som det at være ung mor er sådan en tabu nu, men hvis man kigger 60 år tilbage så var det helt normalt at få  børn i den alder .. Og ja, nu er der sikkert mange der tænker at tiderne er anderledes mht arbejde osv - MEN hvis jeres argument er at man ikke er udviklet i hjerne .. altså helt ærligt! 

Det kan godt være at det generelt er sådan, men nu er det da heldigvis sådan at alle er forskellige og nogle mennesker bare er  mere modne en andre. 

Jeg synes virkelig at sproget er så utroligt urespektløs!

Ååårh selv mine bedste forældre som fik de første unger for 60 år siden, var ikke 14-15-16-17 år  så det vil jeg faktisk betvivle noget den påstand

Min moster der fik den første som 17 årig og det er så nu 44 år siden, det var meget tidligt den gang. og hun blev gift på kongebrev, men selv om det er 44 år siden ja så holdte det forhold heller ikke at de fik børn så tidlig .

Anmeld

29. april 2012

Clisolka

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Jeg læste også med i den debat, og det var ikke noget godt der kom ud af den. 

Min personlige holdning er, at børn ikke skal have børn. Dermed sagt at en 16-17 årig kan klare jobbet lige så godt som en i 30'erne  Nu ved jeg, at din graviditet ikke var planlgt og AL respekt for at du gennemfører den  Jeg er imod aborter så længe det bliver brugt som prævention - så må folk beskytte sig lidt bedre 

Årh, vi har haft debatten så mange gange herinde  og tro mig, den er lige så slem, som at få smækket i hovedet, at man er FOR gammel til at få børn af en f.eks. 25 årig  Men jeg tror altid folk vil være efter dem der er for unge, og dem der er for gamle. Jeg tør jo dårligt skrive hvor "gammel" jeg er, når sådan en debat er i gang 

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

Jonatansmor skriver:

EGOISTISKE PROJEKTER?? Hvor er det dog respektløst sagt!! 

Min graviditet var ikke planlagt!!!! for guds skyld hellere et barn end en abort du vil have i baghovedet og fortryde hele dit liv.. så kan du være nok så uenig!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.