Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

UngMor17

Monski skriver:

wow, nu har jeg altså ikke læst hele debatten, men jeg er godt nok i chok over MEGET af det folk skriver. 

- Det er sjovt som det at være ung mor er sådan en tabu nu, men hvis man kigger 60 år tilbage så var det helt normalt at få  børn i den alder .. Og ja, nu er der sikkert mange der tænker at tiderne er anderledes mht arbejde osv - MEN hvis jeres argument er at man ikke er udviklet i hjerne .. altså helt ærligt! 

Det kan godt være at det generelt er sådan, men nu er det da heldigvis sådan at alle er forskellige og nogle mennesker bare er  mere modne en andre. 

Jeg synes virkelig at sproget er så utroligt urespektløs!

kunne ikke være mere enig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Der er ikke brok over abort i sig selv, men abort som præventionsmiddel. Det vil sige at man gang på gang satser fordi man tænker at man jo bare kan få en abort.

Jeg synes ikke at børn skal få børn, hvilket jeg helt bestemt synes man er, når man kun er 15år.

Selvfølgelig vil man sit barn det bedste, men det er ikke altid at man kan se hvad der er bedst, når man ikke er så gammel og ikke har noget livserfaring. 

Anmeld

29. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg føler mig også en smule ramt, men hvad fanden...  Jeg tager det ærlig talt ikke personligt mere. Folk har deres meninger og jeg VED at Ida kunne ikke have en bedre mor end mig!

Anmeld

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
EKBJ skriver:

Jeg indrømmer gerne jeg dummede mig ved at blive gravid, og havde ikke haft i tankerne at skulle have et barn!

- det blev tænkt grundigt igennem!! skrevet ulemper og fordele ned ved begge ting, så ved mig er det ikke bare en beslutning der er taget fra den ene dag til den anden.. 

Men jeg er enig med dig i at nogen bør overveje det grundigere..

Men jeg synes ikke det er ansvarsløst at sætte et barn til verden hvis man kun vil gøre det bedste for det barn, lige gyldig alder.. Kan godt se hvis man er under 15 at det er et problem for der er man stadig "barn".. ikke ment som at man ikke er det når man er 16 men mange 16 årige er meget modne.. 

hvorfor er man barn når man er 14 men ikke når man er 15?

Anmeld

29. april 2012

Zeus

Monski skriver:

wow, nu har jeg altså ikke læst hele debatten, men jeg er godt nok i chok over MEGET af det folk skriver. 

- Det er sjovt som det at være ung mor er sådan en tabu nu, men hvis man kigger 60 år tilbage så var det helt normalt at få  børn i den alder .. Og ja, nu er der sikkert mange der tænker at tiderne er anderledes mht arbejde osv - MEN hvis jeres argument er at man ikke er udviklet i hjerne .. altså helt ærligt! 

Det kan godt være at det generelt er sådan, men nu er det da heldigvis sådan at alle er forskellige og nogle mennesker bare er  mere modne en andre. 

Jeg synes virkelig at sproget er så utroligt urespektløs!

Nej det var ikke ganske normalt at blive mor som 16 årig for 60 år siden, det var tværdimod den største skam i verden.. Dengang blev man gift først

Anmeld

29. april 2012

Maise86

Nordjyden skriver:

Du misforstår .... Det er jo ikke en evne der kommer den dag du fylder 25, men en kompetence der udvikles ligesom alt andet. Når man er 16 eller hvor gammel vi taler om, er man langt fra denne kompetence.

Svært at forklare, men giver det lidt mening? Personligt syntes jeg er alt over 20 er ok ...

Jo tak så giver det mere mening

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

mor:) skriver:

Det er ikke det jeg skriver det må ikke misforståes.. fik nok ikke formuleret det godt nok.. men det er altså forskel på hvor moden man er.. 

Anmeld

29. april 2012

SjeBets

mor:) skriver:

jeg synes nu også stadig man er et barn når man er 15 -16 år, og derfra begyndet man at blive et ungt menneske i mine øjne, ville blive så ked af det hvis min søster kom hjem og sagde hun skulle have et barn, hun er bliver 16, heldigvis har hun ikke de tanker, jeg vil ikke ønske for hende at hun bliver en ung mor lidt som mig (hendes søster) og hendes mor. Men det ser også ud til hun er mere fornuftig end os andre  Og håber bestemt ikke min egen datter komme hjem og er gravid før hun er ihvertfald 18 men helst over 20 

Anmeld

29. april 2012

Christina :-)

har lært og grine af nogen har åben bart et problem og lad dem ha det

Anmeld

29. april 2012

Monski

Zeus skriver:

Nej det var ikke ganske normalt at blive mor som 16 årig for 60 år siden, det var tværdimod den største skam i verden.. Dengang blev man gift først

nu har jeg aldrig sagt undre 18 år .. 
Men gennemsnitsalderen for førstegangsfødende er steget med 6 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.