Jeres graviditets symptomer, fortæl fortæl, igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

metski83

SD skriver:

Hej Mette.

Jeg er blevet gravid efter 4 års prøven så jeg kender ALT til falske symptomer. Har prøvet at have ALLE symptomer i verden - UDEN at være gravid.

Nu her ved vores ICSI forsøg hvor jeg rent faktisk blev gravid, havde jeg også nogen af de klassiske. Men det er jeg helt 100 på ikke sykldtes graviditeten, men derimod noget af det medicin jeg fik (crinone) Det gir nemlig de symptomer.

Det jeg dog er HELT sikker på var graviditets symptomer det var op til testdag. Der blev jeg pludselig sådan - trygheds agtig. Jeg er egentlig en pige der kan klare mig selv og har intet imod at være alene og sådan. Men pludselig kunne jeg bare SLET ikke klare hvis min mand skulle noget om aftenen eller kom senere hjem end planlagt.

Der ud over fik jeg meget mere lyst til sex end jeg har oplevet de sidste 4 år. Meget underligt - men ikke destomindre sandt.

Efter testen var positiv kom kvalmen og trætheden så.

Håber for dig den snart er der - har fulgt dig lidt på sidelinjen

Nu bliver jeg helt skræmt, hvor kender du mit navn fra ???

Jeg har alle mulige symptomer hver eneste måned, men uden noget resultat desværre

Så jeg tør ike længere tro på symptomer, da jeg jo ved det kan være helt tilfældigt. I det hele taget har jeg lidt svært ved at tro på nogensinde at blive gravid lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

metski83

Emily2012<3 skriver:

Jeg havde ingen ide om at jeg var gravid, og havde heller ikke regnet med det overhovedet, så lagde ikke rigtig så meget mærke til symptomerne.. 

Det eneste jeg lagde mærke til var dagen før jeg testede - jeg havde halsbrand, og ømme bryster og udebleven mens.. 

Og snakkede med nogle tøser herinde fra og de skrev jeg skulle teste.. Og det gjorde jeg (vist dagen efter) og den vidste positiv lige med det samme..

Troede det var den streg som SKULLE være der.. Men da nr 2 streg kom var jeg lige ved at tisse i bukserne, selvom jeg lige havde tisset..

Uuuuuuuuuuuhhhh glæder mig så meget til det er mig.

Anmeld

22. april 2012

metski83

nielsen80 skriver:

Men såvidt jeg husker, så scanner men jo ikke kun for æl, men også for antal æg. Når du får hormoner, kan man jo risikere at modne mere end et æg, hvorfor de skal scanne for at undgå evt. Flerfoldsgraviditeter. Kan dog ikke huske, om pergotime kan have den virkning, men synes det lyder lidt underligt, de ikke følger dig nærmere.....selvom det er påske.

Men søde, lad os bare håbe det er gode tegn, og ring til den sure sekretær imorgen og forlang at snakke med din GU. Det er så vigtigt for dit eget velvære under behandlingen, at du føler dig tryg - og det gør man jo ikke når man har så ondt.

Nej det har du fuldstændig ret i.

De burde heller ikke give pillerne, uden at scanne eller følge op på det.

Hvad er flerefoldsgraviditet ?

Sidst jeg ringede der til, der ringede jeg 3 gange, på tre dage, til sidst opgav jeg. Efter en uge ringede gynækologen først tilbage.

Anmeld

22. april 2012

SD

metski83 skriver:

Nu bliver jeg helt skræmt, hvor kender du mit navn fra ???

Jeg har alle mulige symptomer hver eneste måned, men uden noget resultat desværre

Så jeg tør ike længere tro på symptomer, da jeg jo ved det kan være helt tilfældigt. I det hele taget har jeg lidt svært ved at tro på nogensinde at blive gravid lige nu.

hehe går da bare ud fra du hedder Mette, når dit brugernavn er Metski?? 

Anmeld

22. april 2012

nielsen80

metski83 skriver:

Nej det har du fuldstændig ret i.

De burde heller ikke give pillerne, uden at scanne eller følge op på det.

Hvad er flerefoldsgraviditet ?

Sidst jeg ringede der til, der ringede jeg 3 gange, på tre dage, til sidst opgav jeg. Efter en uge ringede gynækologen først tilbage.

Flerfoldsgraviditet er mere end et barn....de skal stoppe behandlingen er der risiko for mere end tvillinger- og det ved de jo ikke, hvis de ikke har scannet dig, for at se hvor mange modne æggeblærer du har.

Men bare rolig, alt det her er selvfølgelig fordi du venter en lille en, og du lige om lidt står med to streger. Skulle forsøget mod alt forventning ende negativt, synes jeg du skal kontakte din læge, og bede om at blive henvist til et andet sted!

Anmeld

22. april 2012

lio

Forstærket smagsløg og lugtesans

tissetrang (om natten, plejer jeg ellers aldrig)

ømme bryster (voksede)

træthed (kan normalt ikke sove i dagtimerne)

Anmeld

22. april 2012

metski83

Guldimaven skriver:

Hehe nej okay, så kan du ikke bruge det til noget jo.  Men den dag, var jeg faktisk mega ulykkelig over småting.. Sådan virkelig vræle agtigt, over små ting.. Og sådan har det været hele graviditeten igennem! Man kan tude over de mærkeligste ting!

for det den er der.. Hvornår skal du teste?

Tak for det.

Min mens skal IKKE komme torsdag/fredag, så derefter, hvis jeg tør.

Anmeld

22. april 2012

metski83

Camillos skriver:

Jeg har læst mig frem til at ømme bryster op til menstration er et godt tegn og et tegn på at progesteron niveauet i kroppen stiger, da progesteron danner vand i dit kropsvæv og det mærkes specielt i brysterne. Når du så får din mens plejer det at forsvinde hurtigt, når du ikke er blevet befrugtet, da progesteron niveauet falder og du tisser det ud + væsken. 

Progesteron hormonet bruges til at dine æg modnes og klargør til befrugtning

Så hos mig plejer det at være et tegn på min krop klargører en mulig graviditet.. 

fingre for dig og håber den er der. det fortjener i!

Tusinde tak skal du have, det er sødt af dig

Anmeld

22. april 2012

metski83

SD skriver:

hehe går da bare ud fra du hedder Mette, når dit brugernavn er Metski?? 

Den er også god nok

tænkte lige, er det en der kender mig

Anmeld

22. april 2012

Guldimaven

metski83 skriver:

Tak for det.

Min mens skal IKKE komme torsdag/fredag, så derefter, hvis jeg tør.

Okay, spændende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.