at sige det til mor ? (lidt lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

Princesspigen

Mikkala91 skriver:

Jeg forstår godt du ikke kan lide at sige det til din mor, da du måske allerede kender hendes reaktion på forhånd, og hvis reaktionen er negativ, er man jo allerede ked af det på forhånd.

Jeg syntes bestemt også du skal skrive et brev til hende, da du har mulighed for at komme ud med alle de ting du gerne vil sige, uden at hun kan afbryde dig imens. Synes sagtens du kan give hende brevet personligt, og bede hende om at læse brevet alene 

Jeg selv har en far der er ret gammeldags angående med først at få børn når man er færdig med sin uddannelse. Da jeg så blev gravid, og skulle fortælle min far det, havde jeg det elendigt, fordi jeg allerede kendte hans reaktion, og vidste at den ikke var positiv. Heldigvis har jeg en mor der støtter mig i alt, og kan sætte min far lidt på plads, men med tiden begyndte at glæde sig! Så selvfølgelig kommer din mor også til at glæde sig med tiden! Det er jeg næsten sikker på 

De små er jo så dejlige at man ikke kan lade vær.

Held og lykke med det hele, og stort tillykke med din graviditet  Nyd det! 

tak for dit svar.. det sætter jeg pris på..

nyder ikke rigtig min graviditet pt men det er grundet kvalme og opkast, så det er jo noget helt andet, men tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

Princesspigen

Kay skriver:

det er også en mulighed... evt også hvis du tør være så ærlig at fortælle hende at grunden til du skriver brevet er at du frygter hendes reaktion? det tror jeg vil give hende list at tænke over.... måske.. nu kender jeg hende jo ikke...

jo det tænker jeg os lidt at gøre..

tænker at skrive og fortælle hende at hun gang på gang gør mig ked når hun sidder og siger jeg skal vente osv alle de der ting hun har sagt når jeg rent faktis er gravid, og fortælle hende hvorfor hun først får det af vide nu, faktis som en af de sidste betydnings fulde personer der skal have det af vide..

om det vil have en virkning ved jeg ikke men tja det skal da ihværtifal med..

Anmeld

19. april 2012

Kay

Princesspigen skriver:

jo det tænker jeg os lidt at gøre..

tænker at skrive og fortælle hende at hun gang på gang gør mig ked når hun sidder og siger jeg skal vente osv alle de der ting hun har sagt når jeg rent faktis er gravid, og fortælle hende hvorfor hun først får det af vide nu, faktis som en af de sidste betydnings fulde personer der skal have det af vide..

om det vil have en virkning ved jeg ikke men tja det skal da ihværtifal med..

ja tænker også at det er vigtig at når du vælger at gøre det... at det brliver gjort så ærligt som muligt og at du får alt med du mener er vigtigt... selvom det bliver et langt hårdt brev at skrive...

håber vi får lov at høre hvordan historien ender

Anmeld

19. april 2012

Princesspigen

Team Putte skriver:

Hvad er forskellen på dig og din søster?

Tænker siden hun var okay med at hun fik baby men prikker til dig om at du skal vente?

min søster og hende mand har begge job, de har købt lejlighe sammen, de har været sammen 2-3 år selv om vi kun havde kendt ham et års tid dengang, og senere blev de gift samme dag som den lilles barnedåb..

jeg er på kontanthjælp, min kæreste har fast arbejde, vi mødte hinanden i sommers (ja jeg ved det er gået hurtigt) og vi skal flytte sammen i lejet hus nu...

Anmeld

19. april 2012

Princesspigen

Kay skriver:

ja tænker også at det er vigtig at når du vælger at gøre det... at det brliver gjort så ærligt som muligt og at du får alt med du mener er vigtigt... selvom det bliver et langt hårdt brev at skrive...

håber vi får lov at høre hvordan historien ender

der skal nok komme en opdatering på et tidspunkt, men jeg vil virkelig gerne tænke over mine ord i brevet så det af få det skrevet tager nok et par dage før jeg syndes det er godt nok til at sende 

Anmeld

19. april 2012

Team Putte

Princesspigen skriver:

min søster og hende mand har begge job, de har købt lejlighe sammen, de har været sammen 2-3 år selv om vi kun havde kendt ham et års tid dengang, og senere blev de gift samme dag som den lilles barnedåb..

jeg er på kontanthjælp, min kæreste har fast arbejde, vi mødte hinanden i sommers (ja jeg ved det er gået hurtigt) og vi skal flytte sammen i lejet hus nu...

Ork jeg har 1 års dag med kæresten 12. maj og lillefisen er sat til at komme 20. juni, Se DET er gået stærkt

Men bare fordi du er på kontanthjælp nu er det jo ik ensbetydende med at du altid vil være det..

Anmeld

19. april 2012

Kay

Princesspigen skriver:

der skal nok komme en opdatering på et tidspunkt, men jeg vil virkelig gerne tænke over mine ord i brevet så det af få det skrevet tager nok et par dage før jeg syndes det er godt nok til at sende 

det skal også være gennemtænkt

start en klade med blyant så du kan rette alt det du vil

Anmeld

19. april 2012

Princesspigen

Team Putte skriver:

Ork jeg har 1 års dag med kæresten 12. maj og lillefisen er sat til at komme 20. juni, Se DET er gået stærkt

Men bare fordi du er på kontanthjælp nu er det jo ik ensbetydende med at du altid vil være det..

nej lige precis..

min mor har været det i 14 år men det har jeg altså ikke tænkt mig, selv om jeg nu har været det i 4 år så kæmper jeg for at komme ud af det... min mor gør ingen ting..

kæresten og jeg mødtes på langelandsfestivallen i juli måned, og jeg er blevet gravid i januar..

Anmeld

19. april 2012

Princesspigen

Kay skriver:

det skal også være gennemtænkt

start en klade med blyant så du kan rette alt det du vil

jeg tror ejg vil skrive kladen på pcen og så skrive det rent i brevet når jeg er tilfreds med det..  lidt nemmere tror jeg

Anmeld

19. april 2012

Kay

Princesspigen skriver:

jeg tror ejg vil skrive kladen på pcen og så skrive det rent i brevet når jeg er tilfreds med det..  lidt nemmere tror jeg

ja... god ide der er det jo også nemmere at rette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.